خبرنگاران افزایش 31 درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی

به گزارش تنها پیامک، تهران- خبرنگاران- سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در هشت ماهه ابتدای امسال، به رغم عدم تحقق بخشی از منابع عمومی، بالغ بر 52 هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار عمرانی صورت گرفته که حدود 31 درصد بیشتر از رقم مشابه سال گذشته است.

خبرنگاران افزایش 31 درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران، سازمان برنامه و بودجه در واکنش به ادعای بودجه بلاتکلیف اقتصاد سردرگم توسط بعضی رسانه ها، گفت: با توجه به ضرورت پیشرفت و عمران و آبادانی و تامین زیرساخت های لازم به وسیله اتمام پروژه ها و طرح های نیمه تمام، به رغم همه محدودیت های موجود، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای در لایحه بودجه سال 1400 با 18 درصد رشد معادل 104 هزار میلیارد تومان منظور شده است.

بر این اساس، در هشت ماهه ابتدای امسال نیز به رغم عدم تحقق بخشی از منابع عمومی، بالغ بر 52 هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته که حدود 31 درصد بیشتر از رقم مشابه سال گذشته است. از این رقم بالغ بر 30 درصد آن به صورت نقد بوده، برخلاف سنوات گذشته که اغلب تخصیص های عمرانی به صورت اسناد خزانه اسلامی بوده است.

همچنین در گزارش سازمان برنامه و بودجه آمده است: اگرچه ادعای یاد شده حاوی نکات قابل توجهی در مورد اولویت های مالی کشور، از جمله تقویت ارزش پولی، افزایش سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی، راهنمایی سرمایه های بخش خصوصی از واسطه گری و بازارهای مخرب به حوزه های مولد و کارآفرینی است و در صورت توافق مسئولان کشور به تصمیمات با ثبات تأکید دارد، اما در آن به مواردی نظیر متغیر بودن نرخ تسعیر ارز در بودجه از 4200 تومان تا 30 هزار تومان اشاره شده که نیازمند شرح است.

سازمان برنامه و بودجه تصریح نموده است: میانگین نرخ محاسباتی لایحه بودجه سال 1400 تقدیمی به مجلس شورای اسلامی معادل 11 هزار و 500 تومان منظور شده که مطابق نرخ سامانه معاملات الکترونیک اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و دامنه متغیر عنوان شده در مطلب فوق صحیح نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1399

به "خبرنگاران افزایش 31 درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 31 درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید