خطرناک ترین آبشار جهان که همه را می کشد!

به گزارش تنها پیامک، خطرناک ترین آبشارهای دنیا

صدای آبی که به سنگ ها برخورد می نماید، خنکای آب روی صورتتان و نسیمی که می گذرد، چیزهایی است که با شنیدن نام آبشار به ذهنمان خطور می نماید. با این حال آبشارها همواره هم انقدر مهربان نیستند و گاهی چهره ای خشن به خود می گیرند و شاید برخی مواقع هم بسیار خوفناک باشند. ما در این متن از خبرنگاران، چند مورد از خطرناک ترین آبشارهای دنیا را برای شما آورده ایم؛ با اینکه به آن ها لقب خطرناک داده شده، اما بسیار زیبا و حیرت انگیز هستند. پس با ما همراه باشید تا با هم خطرناک ترین آبشارهای دنیا را مرور کنیم.

خطرناک ترین آبشار جهان که همه را می کشد!

9- آبشار جاگ | Jog Falls

آبشار جاگ بزرگترین آبشار هند است که در کنار ساگارا، کارناتاکا واقع شده و یکی از جاذبه های توریستی هندوستان و البته یکی از خطرناک ترین آبشارهای جهان است. قبل از فصل بارانی این آبشار تقریبا غیر قابل تشخیص است، زیرا تنها باریکه آبی از آن جریان دارد؛ اما در طول فصل موسمی و بارانی، این آبشار به قدری زیبا و پر می گردد که حتی از آبشار کائتور نیز از لحاظ ارتفاع و حجم بیشتر می گردد.

8- آبشار هئوانگ گوژو | Huangguoshu

این آبشار که معنی تحت الفظی آن آبشارهای درختی با میوه زرد است، یکی از بزرگترین آبشارهای چین و شرق آسیاست که جزو خطرناک ترین آبشارهای جهان نیز به شمار می رود. ارتفاع آن 77.8 متر و عرض آن 101 متر می باشد و آبشار اصلی آن 67 متر ارتفاع و 83.3 متر عرض دارد. نکته جالب توجه این است که چشم انداز آبشار هئوانگ گوژو با توجه به موقعیت که ایستاده اید بسیار فرق دارد و حس و حالی جالب را به شما می دهد.

7- گولفوس | Gullfoss

گولفوس آبشاری واقع در کانون رودخانه Hvita در جنوب غربی ایسلند و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در کشور است. رودخانه وسیع Hvita به جنوب می رسد. حدود یک کیلومتر بالاتر از آبشار، به شدت به سمت راست چرخیده و به سمت پله ای سه مرحله ای می رود و سپس به طور ناگهانی در دو مرحله (11 متر و 21 متر) در یک شکاف 32 متری عمیق فرو می رود. این شکاف، حدود 20 متر عرض و 2.5 کیلومتر طول دارد که عمود بر جریان رودخانه توسعه پیدا می نماید. میانه اندازه آب در حال گذر از این آبشار 140 متر در ثانیه در تابستان و 80 متر در ثانیه در زمستان است. بالاترین سیلابی که در این مورد از خطرناک ترین آبشارهای جهان رخ داد، 2000 متر بر ثانیه بود.

6- آبشارهای دتیان | Detian Falls

این آبشارها در مرز بین چین و ویتنام واقع شده اند و در واقع چهارمین آبشار مرزی جهان بعد از نیاگارا، ویکتوریا و ایگواسو هستند. این آبشارها به دلیل اختلافاتی بین دو کشور سر اینکه این آبشار متعلق به کدام است، به تازگی روی بازدیدکنندگان باز شده اند.

5- آبشارهای بلو نیل | Blue Nile Falls

این آبشار در رودخانه نیل آبی یا همان بلو نیل در اتیوپی واقع شده اند و در زبان محلی با تیس آبای به معنی دود بزرگ صدا زده می شوند. آبشارهای بلونیل در بخش بالایی رودخانه در فاصله 30 کیلومتری دریاچه تانا قرار گرفته اند. این مورد از خطرناک ترین آبشارهای جهان چنان بزرگ هستند که شدت آن ها به راحتی شما را منحرف خواهد نمود.

4- آبشار انجل | Angel Falls

اگر برای شما تنها ارتفاع مهم است، پس باید بدانید که انجل بزرگترین آبشار جهانست که ارتفاع آن حدودا 979 متر می باشد. با اینکه این آبشار در ونزوئلا واقع شده اما نام آن از جیمی انجل آمریکایی، اولین خلبانی که در سال 1933 به طور اتفاقی بالای این آبشار پرواز کرد، گرفته شده است. قبل از این اتفاق، آبشار انجل برای مردم خارج از ونزوئلا چندان شناخته شده نبود. همانطور که می توانید حدس بزنید، این آبشار یکی از خطرناک ترین آبشارهای جهان به خاطر ارتفاع بلند آن است. جهت دسترسی به این آبشار کمی سخت است زیرا انجل در یک جنگل بکر و دور افتاده واقع شده است.

3- آبشار نیاگارا | Niagara Falls

احتمالا معروف ترین آبشار جهان، نیاگارا می باشد که مجموعه ای سه آبشار است که مرز بین المللی بین استان کانادایی اوناتریو و استان نیویورک آمریکا را در بر می گیرد. آنها انتهای جنوبی نواحی نیاگارا را تشکیل می دهند. از بزرگترین تا کوچکترین این سه آبشار عبارتند از آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس. نعل اسب در بخش کانادایی و آبشار آمریکایی در آمریکا واقع شده که با جزیره گوت جدا شده است. آبشار کوچکتر به نام نقاب عروس نیز در بخش آمریکایی واقع شده که با آبشارهای دگر به وسیله جزیره لونا جدا گشته است. خط مرزی بین المللی در ابتدا به وسیله آبشار نعل اسب در سال 1819 کشیده شد، اما سر این مرز به دلیل فرسایش طبیعی و ساخت و ساز به مدت طولانی اختلافاتی داشته است.

2- آبشار ویکتوریا | Victoria Falls

آبشار ویکتوریا (نام محلی: موسی اوا تونیا به معنی دودی که می غرد) در مرز بین زیمباوه و زامبیا واقع شده است. آبشار ویکتوریا اغلب به عنوان بزرگترین آبشار در جهان نامیده می گردد، هرچند که نه مرتفع ترین و نه عریض ترین است. عرض آن 1.7 کیلومتر و ارتفاع 108 متری دارد که تقریبا دو برابر ارتفاع نیاگارا در آمریکای شمالی است. اگر ارتفاع و عرض را با هم در نظر بگیریم، آبشار ویکتوریا تنها با آبشار ایگواسو آمریکای جنوبی رقابت می نماید.

1- آبشار ایگواسو | Iguazu Falls

یکی دیگر از خطرناک ترین آبشارهای جهان آبشار ایگواسو است. این آبشار را می توان یکی از شگفتی های جهان دانست که در مرز بین برزیل و آرژانتین وجود دارد. مجموعه سیستم آبی اینجا از 275 آبشار تشکیل شده که در سراسر رودخانه ایگواسو قرار گرفته اند. بیشتر این آبشارها حدودا 64 متر ارتفاع دارند و حیرت انگیزترین آن ها گلوی شیطان است که به شکل U دیده می گردد. این آبشار 82 متر ارتفاع، 150 متر عرض و 700 متر طول دارد که در نوع خود بسیار مجذوب کننده و دیدنی است.

منبع: bloggersarena.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2816

به "خطرناک ترین آبشار جهان که همه را می کشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین آبشار جهان که همه را می کشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید