خنیفر: وظیفه شورای صنفی انعکاس و پیگیری امور صنفی و رفاهی دانشجویان است

به گزارش تنها پیامک، تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه تبیین شورای صنفی جدید دانشگاه، گفت که شورای صنفی، نهادی دانشجویی به منظور مشارکت دانشجومعلمان در یک تصمیم گیری و برنامه ریزی، امور صنفی، رفاهی و آموزشی است.

خنیفر: وظیفه شورای صنفی انعکاس و پیگیری امور صنفی و رفاهی دانشجویان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در آیین شروع فعالیت های شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که با حضور نمایندگان شورای صنفی دانشجویان، معاون دانشجویی، مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و حضور ویدئو کنفرانسی مدیران امور پردیس های استان ها سراسر کشور، سرپرستان پردیس ها و مراکز و دبیران شورای صنفی یکشنبه 23 آذر 99 در سالن شهید چمران سازمان مرکزی برگزار گردید، حضور دانشجو معلمان در صحنه تصمیم گیری را تبلور شورای صنفی دانست و گفت: شورای صنفی، نهادی دانشجویی به منظور مشارکت دانشجومعلمان در یک تصمیم گیری و برنامه ریزی، امور صنفی، رفاهی و آموزشی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان نظریات مدیریتی در خصوص انگیزه و داشتن اهداف بلند برای پیروزیت، و بهر مندی از ذهن خلاق و نظرات جوانان، خاطر نشان کرد: براساس این نظریات، خرد میانسال و پیر افزون بر تهور و شجاعت جوان موجب انقلاب تحولی و آموزشی می گردد. این دو باید کنار هم باشند، چنانکه مدیریت ژاپنی به نحوه شایسته ای از خرد پیر و شجاعت جوان در آموزش، صنعت، مسائل فنی و ارتقایی بهره بردند.

وی وظیفه شورای صنفی در ایین نامه را انعکاس و پیگیری امور صنفی و رفاهی به وسیله مسئولان ذی ربط توسط دانشجویان و نظارت بر امور محوله، عنوان و اظهار کرد: همچنین بر اساس ایین نامه این شورا، شش مولفه برای امور صنفی بیان شده که نخستین و مهمترین آن بحث تغذیه و در ادامه سراها و خوابگاه ها، امور خدمات رفاهی، (فروشگاه ها، تکثیر، ایاب و ذهاب، وام و درمان)، امور آموزشی، کتابخانه و فناوری، خدمات اقتصادی و آموزشی و... است.

خنیفر، در ادامه با اشاره به حقوق دانشجویان در ایین نامه شورای صنفی؛ ازجمله حق برخورداری از شورای صنفی، حضور نمایندگان در جلسات شوراها، دریافت وام، بحث بیمه درمان، فضاها و امکانات، کار دانشجویی، حق انتخاب به عنوان دانشجوی نمونه، حقوق رفاهی گروه های خاص و حق برخورداری از خوابگاه و...، ابراز امیدواری کرد: همچنان که دانشگاه فرهنگیان پیروز به تحقق بعضی از این حقوق ازجمله ارائه وام های ودیعه مسکن، ازدواج، وام ضروری و حوادث به دانشجومعلمان شد بتواند تمامی این حقوق ها را به نحو شایسته محقق کند.

وی با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق و آگاهی نسبت به اسناد بالادستی و آیین نامه ها از سوی دانشجومعلمان، خاطر نشان کرد: با مطالبه با مطالعه، در خواست ها، قابل دفاع و مستند خواهند بود و می توان افراد ذیربط را برای ادای ان مجاب کرد؛ در دل نظام نامه ها و شیوه نامه ها همیشه نکات ظریفی نهفته است که به تسهیل امور یاری می نماید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه در خصوص دانشگاه خود که دانشگاه مهمی است حساس باشید و در خصوص مسائل کشور نیز اهل تحلیل باشید، بر اهمیت داشتن نگاه حقیقت یاب و تامل در امور، ارتباط مستمر با ستاد مدیران، کارشناسان دانشجویی و حراست دانشگاه، ارائه پیشنهادات در حوزه فرهنگی و اجتماعی بویژه در دوره کرونا، اشتراک گذاری و بهره مندی از تجارب سایر دانشگاه ها، حضور موثر در دوران بحران (سیل، زلزله و کرونا)، حضور در مساجد، حسینیه ها و مراکز فرهنگی با حفظ پروتکل های بهداشتی تاکید نمود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت جلسات شورای صنفی بدلیل ارتباط با بدنه دانشگاه و بحث دانشجویی، اعضای شوراهای صنفی را زبان گویای تمامی دانشجومعلمان دانست و توضیح داد: شوراهای صنفی باید نسبت به دریافت و ارائه پیشنهادات، درخواست ها و نقدها، نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصت ها و تهدیدات اقدام کند، تبدیل چالش ها به فرصت با یک پیشنهاد خوب که بیشتر از ذهن خلاق جوان بر می اید، امکان پذیر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1405

به "خنیفر: وظیفه شورای صنفی انعکاس و پیگیری امور صنفی و رفاهی دانشجویان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنیفر: وظیفه شورای صنفی انعکاس و پیگیری امور صنفی و رفاهی دانشجویان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید