در معرفی ظرفیتهای گردشگری کرمان کم کاری شده است

به گزارش تنها پیامک، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، در معرفی ظرفیتهای گردشگری کرمان کم کاری شده است.

در معرفی ظرفیتهای گردشگری کرمان کم کاری شده است

مطالبات گردشگری کرمان در حالی است که این استان باوجود داشته های فراوان مطالبات زیادی هم دارد از جمله ضرورت راه اندازی یک ایرلاین؛ کرمان تا زلزله بم یک ضلع مهم مثلث گردشگری کشور بود که از آن حادثه شوم در سال 82 رفته رفته از مقصد مهم گردشگری بودن در سطح جهان و کشور خارج شد و هنوز هم آنطور که باید به جایگاه واقعی و قبلی خود بازنگشته است.

کرمان در عین حال بهشت معادن ایران و خاورمیانه، قطب های مهم کشاورزی در بخش های مهم خرما، مرکبات، پسته، صیفی جات، گردو و...نیز به شمار می رود که گردشگری معدن یا کشاورزی خود می تواند افق های بسیار مهمی را در این استان بگشاید.

با توجه به اینکه ظرفیتهای گردشگری استان تا به امروز آنچنان که انتظار می رود به فعلیت نرسیده، حالا در هماهنگی با بخشهای دولتی، بخش خصوصی نیز با موضوع کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان پای کار آمده تا با هماهنگی مشترک و چند وجهی، در افقی کوتاه مدت، زمینه ای برای معرفی بیشتر و بهتر این استان در خلال برگزاری چندین رویداد ملی برنامه ریزی و جاذبه های این استان نیز اطلاع رسانی گردد.

نود و یکمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی امروز (شنبه) با آنالیز موضوع طرح کرمان 1404 و با رویکرد گردشگری همراه بود، طرحی که به منظور تقویت زیرساختهای گردشگری کرمان و به همت بخش خصوصی در هماهنگی با بخش دولتی قرار بود بعد از آنالیز در این شورا و تشکیل کارگروه های تخصصی در نهایت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب برسد و زمینه شکوفایی صنعت گردشگری این استان را نیز فراهم کند.

از جمله سخنرانان این نشست استاندار کرمان بود که تاکید نمود در معرفی ظرفیتهای گردشگری این خطه کم کاری شده و دستگاه های اجرایی مقصر هستند.

یکی از موضوعات مطرح در این نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی پیشنهاد راه اندازی ایرلاین (شرکت هواپیمایی) در استان کرمان به منظور توسعه گردشگری بود، همانطور که می دانیم کرمان یکی از برترین و پرطرفدارترین شهرهای گردشگری ایران است و یکی از مهمترین پایگاه های هوایی کشور را در خود جای داده است.

ایرلاین های (شرکتهای هواپیمایی) ماهان، زاگرس، ایران ایر، آسمان، قشم ایر، کیش ایر و...در این فرودگاه پرواز دارند و از مقاصد مختلفی در طول سال به این فرودگاه پروازهای متعدد انجام می گردد اما سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در این نشست پیشنهاد راه اندازی یک ایرلاین تازه (شرکت هواپیمایی) در استان را داد و گفت: راه اندازی یک ایرلاین (شرکت هواپیمایی) به جز شرکتهای هواپیمایی موجود مانند ماهان در کرمان میتواند گره گشا باشد.

سعید شاهرخی با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری یک مجموعه فرابخشی است که ویترین (پیشانی) و نمایش آن در حوزه گردشگری است، تاکید نمود: کرمان باید در رده اول تا سوم مقاصد گردشگری کشور تعریف گردد.

وی پیرامون اینکه در معرفی ظرفیتهای گردشگری کرمان کم کاری شده است، گفت: اقداماتی مانند سازماندهی نیروی انسانی، راه اندازی ایرلاین (شرکت هواپیمایی)، افزایش پروازهای خارجی، سطح بندی جاذبه های استان، تقویت حمل و نقل منظم، معین تکلیف ظرفیت های میراثی استان که چند مالکیتی یا اوقافی هستند، افزایش زیرساختها در حوزه کویر، ایجاد سایتهای معرفی ظرفیتها، ساخت فیلم، تبلیغ و ترویج رویدادها، آموزش و برگزاری همایش های ملی و بین المللی در رسیدن کرمان به جایگاه یکم تا سوم مقاصد گردشگری کشور موثر است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه پیشنهاد کرمان 1404 طرحی بسیار کلی است، تاکید نمود: 70 درصد اعتبار این طرح از بخش خصوصی تامین خواهد شد، از این رو پیشنهاد میکنم دبیرخانه این طرح به جای میراث فرهنگی در اتاق بازرگانی باشد.

محمد جهانشاهی از فعالان گردشگری استان که طرح کرمان 1404 با همکاری وی تدوین شده نیز در معرفی این طرح توضیحاتی ارائه داد و گفت: طرح مذکور (کرمان 1404 با رویکرد گردشگری) برنامه ای برای بازه زمانی 16 ماهه تعریف شده است.

به گفته وی، در این برنامه در پی تدوین مسیری برای رسیدن به اهداف گردشگری و توسعه گردشگری ملی و بین المللی در استان کرمان هستیم.

جهانشاهی که سابقه فعالیت در بخش های میراث فرهنگی و امور مدیریت شهری را نیز دارد، اضافه کرد: در این طرح الگویی برای مشارکت همه بخشها در توسعه گردشگری استان تعریف شده است.

اما از جمله دیگر شرکت نمایندگان این نشست مستندساز تلویزیونی برنامه ایرانگرد بود که گفت: کجای جهان جایی داریم که در داخل ماشین کولر روشن نمایند و در همان لحظه در چشم انداز صحنه های بیرون از خودرو، قله های پر از برف مشاهده گردد؟ این تجربه ای است که در سفر به بیان لوت کرمان به آن رسیدم.

جواد قارایی با بیان خاطراتی از مستندسازی در منطقه سیستان و بلوچستان و نقشی که برنامه ایرانگرد در معرفی ظرفیتهای این منطقه داشته است، تاکید نمود: یکی از معضلات ما در کشور به ویژه در حوزه گردشگری ضعف آگاهی و معرفت از ظرفیتهای گردشگری است و اگر می بینیم که استان کرمان و حتی بزرگتر ایران عزیزمان در این شرایط واقع شده است به این علت است که نسبت به ایران معرفتمان و در نهایت عشقمان کم است.

وی به معجزه تبلیغات در معرفی بیان لوت کرمان و نقش مستند ساخته شده از این منطقه اشاره نمود و اضافه کرد: هم اینک گردشگران زیادی از این بیابان تماشا می نمایند و اقامتگاه های متعددی در این منطقه وجود دارد.

این مستندساز به اهمیت گردشگری و نقشی که در کارآفرینی دارد اشاره نمود و گفت: گردشگری یعنی کارآفرینی، حفظ محیط زیست و کارآفرینی باعث کاهش اندازه آسیب های اجتماعی می گردد.

وی یکی از راهکارهای مقابله با ایران هراسی را توجه به ظرفیتهای گردشگری برشمرد و گفت: در مستندی با عنوان کرمان جان که در 10 قسمت برنامه ریزی شده سعی داریم کرمان را به برترین شکل به مردم کشورمان معرفی کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 29 مهر 1402 بروزرسانی: 29 مهر 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3245

به "در معرفی ظرفیتهای گردشگری کرمان کم کاری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در معرفی ظرفیتهای گردشگری کرمان کم کاری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید