دوستی خاله خرسه در فوتبال

به گزارش تنها پیامک، کمیته مشخص شرایط فدراسیون فوتبال در تصمیمی قابل پیش بینی مجوز بازیکنان تیم های بدهکار (استقلال و پرسپولیس) را برای حضور در لیگ برتر صادر کرد تا آماج حملات انتقادی طرفداران سرخابی ها قرار نگیرد!

دوستی خاله خرسه در فوتبال

این اقدام محتاطانه اما درست در منافات با قوانین و آیین نامه هایی است که از سوی کمیته معین شرایط فدراسیون فوتبال تدوین شده و مورد تأیید و تأکید کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز قرار گرفته است؛ قانونی که صراحتاً گفته است هیچ تیم بدهکاری نمی تواند مجوز حضور بازیکنان در لیگ برتر را تا قبل از پرداخت دیون

خود بگیرد! این قانون، یکی از همان دلایلی است که موجب حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شد و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به علت آنچه شفاف نبودن صورت های اقتصادی دو باشگاه اعلام شد، مجوز حرفه ای این دو باشگاه را صادر نکرد تا دو باشگاه پرهوادار مرکز نتوانند در لیگ قهرمانان آسیا

حضور یابند. همان فدراسیون اما در تصمیمی بحث برانگیز، در حالی که از بی اعتباری پنهان صورت های اقتصادی دو باشگاه بزرگ مرکز آگاه است و آگاهی کافی از دیون برجا مانده این دو باشگاه دارد، در مقابل بدهی آنها به بازیکنان سابق خود مماشات کرد و بی آنکه علتی قانونی پشت این تصمیم داشته باشد، مجوز حضور بازیکنان تازه این دو باشگاه را برای ادامه لیگ صادر کرد! این سیاستگذاری های متناقض اما می تواند منجر به از بین رفتن اعتبار باشگاه هایی گردد که هوادارانش انتظار دارند در همه سطوح به طور حرفه ای و بر پایه چهارچوب به فعالیت ادامه دهند.

شاید حذف از لیگ قهرمانان آسیا که مسببش افراد فعال در زیرمجموعه فدراسیون فوتبال بود، استقلال و پرسپولیس را به عقب راند و از حضور در مهم ترین رقابت باشگاهی در قاره محروم کرد اما بواقع آن تصمیم یک اقدام اولیه - پیشگیرانه - بود تا سرخابی ها به سمت شفافیت حرکت نموده و نواقص خود را از میان بردارند اما سیاست اخیر کمیته معین شرایط که زیرمجموعه مهمی در فدراسیون فوتبال محسوب می گردد، نشان داد که هیچ عزم جدی برای بهبود اوضاع وجود ندارد و اهداف همان است که در گذشته بود! این شرایط در حالی مطابق با دوران گذشته پیش می رود که رئیس فدراسیون فوتبال پیش از ورود به دایره مدیریت وعده سازمان دهی تازه در شکل اداره فوتبال را داده بود اما حتی در شیوه صدور کارت بازیکنان تازه نیز هیچ تغییری حاصل نشده و باشگاه های بدهکار همچنان در سطح اول فوتبال ایران جولان می دهند و در اوج بدهکاری بازیکن در هیأت فوتبال ثبت می نمایند.

*روزنامه نگار

منبع: ایران ورزشی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2149

به "دوستی خاله خرسه در فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوستی خاله خرسه در فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید