دولت در بودجه 1401 توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های تولیدی داشته است

به گزارش تنها پیامک، زارع گفت: در هفته های گذشته دولت سیزدهم بودجه خود را با موضوع رشد مالی و کنترل تورم تقدیم مجلس کرد و در مجموع دولت در بودجه خود توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های تولیدی داشته است.

دولت در بودجه 1401 توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های تولیدی داشته است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، رحیم زارع عضو کیمسیون تلفیق بودجه 1401 کل کشور در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات بخش هایی از لایحه بودجه سال آینده، گفت: همانطور که مطلعید در هفته های گذشته دولت سیزدهم بودجه خود را با موضوع رشد مالی و کنترل تورم تقدیم مجلس کرد و در مجموع دولت در بودجه خود توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های فراوریی داشته است؛ به طور مثال کاهش 5 واحد درصدی مالیات شرکت های فراوریی تصمیم بسیار درستی بوده است.

وی در همین رابطه اضافه نمود: طبیعتا این تصمیم با مجذوب کننده کردن فراوری، به رشد تقاضا در بخش فعالیت های فراوریی یاری خواهد نمود و می تواند قسمت عمده ای از مالیات پرداختی صنایع بزرگ را کاهش داده و به سودآوری صنایع بورسی و راهنمایی منابع داخلی به سمت طرح های توسعه ای و رشد قیمتی آن ها در بلندمدت منجر گردد. اختصاص ردیف بودجه ای جداگانه برای صندوق تثبیت و تقویت این صندوق با منابعی حدود 50 همتی هم اقدام حمایتی دیگری از سود دولت در لایحه بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در ادامه بیان کرد: از طرف دیگر مصوبات حمایتی 10 بندی دولت که استقبال گسترده فعالین بازار سرمایه را نیز در پی داشت از جمله اقدامات امیدبخش پیرامون بازار سرمایه بود که از جمله مهمترین موارد این مصوبه می توان به بازگشت مالیات نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت، اختصاص 10٪ وجوه عرضه سهام دولتی جهت بازارگردانی، اعلام نرخ تسعیر بانک ها معادل 90% نرخ نیما در 6 ماهه گذشته، حضور رئیس سازمان بورس در جلسات ستاد مالی و کاهش انتشار اوراق اشاره نمود.

زارع بعلاوه بیان کرد که معین سقف5000 تومانی برای نرخ گاز خوراک پتروشیمی ها و نرخ 2000 تومانی برای نرخ سوخت گاز صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و پالایشگاهی، دیگر تصمیم امیدبخش و بسیار موثری بود که حمایت فعالین بازار سرمایه را نیز به همراه داشته است.

این نماینده مجلس در سرانجام مطرح کرد: در مجموع وزارت اقتصاد و دولت رویکرد حمایتی از فراوری و بازار سرمایه را داشته اند که امیدواریم این جهت گیری در ماه های آینده نیز حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2500

به "دولت در بودجه 1401 توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های تولیدی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت در بودجه 1401 توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های تولیدی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید