راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از 7 تا 50 میلیون تومان (اسفند 1400)

به گزارش تنها پیامک، به کامل ترین راهنمای خرید لپ تاپ در خبرنگاران مگ خوش آمدید. در مطلب، ما بهترین لپ تاپ های بازه قیمتی 7 تا 50 میلیون تومان را دسته بندی کردیم تا شما بتوانید دقیق ترین انتخاب را از این لپ تاپ ها در اسفند ماه 1400 و روزهای پایانی سال داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از 7 تا 50 میلیون تومان (اسفند 1400)

اول از همه بگوییم که این راهنمای خرید، شامل گزینه های مختلفی از لپ تاپ های اداری، سبک و سنگین و گیمینگ می شود. حتی در بین گزینه هایی که در ادامه می بینید، لپ تاپ های اپل نیز دیده می شوند. ما سعی کردیم در این مطلب، تا جای ممکن به همه سلیقه ها پاسخگو باشیم و از پایین ترین بودجه ای که می شود یک لپ تاپ نرمال تهیه کرد (10 میلیون تومان) تا حدود 50 میلیون تومان پیش رفته ایم.

چند نکته مهم:

  1. سعی شده در هر بازه قیمتی، بهترین لپ تاپ ها انتخاب شود.
  2. معیارهای مهم ما در انتخاب لپ تاپ ها تکنولوژی پردازشگر، اندازه رم، حافظه های SSD و HDD و صفحه نمایش در کنار قابلیت های دیگر است.
  3. تا جای ممکن انتخاب ها به صورت عادلانه اجرا شده است. ممکن است در یک بازه قیمتی، یک لپ تاپ دارای چند کانفیگ مختلف باشد. حتما با جستجوی نام لپ تاپ در فروشگاه خبرنگاران، سایر مدل ها را هم بررسی کنید.
  4. بازار لپ تاپ ها هم مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که لپ تاپی از لیست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم بررسی کنید.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 - A

قیمت: حدود 7,500,000 تومان

پردازندهIntel Celeron N4020

تا 2.8 گیگاهرتز

گرافیکIntel UHD Graphics 600
حافظه رم

چهار گیگابایت | DDR4

صفحه نمایشTFT LED-backlit LCD | 11.6 inch
رزولوشن تصویرHD| 1366×768
فضای ذخیره سازی128 گیگابایت حافظه SSD
باتریباتری دو سلولی شارژدهی تا 5 ساعت

قابلیت شارژ سریع (80 درصد در یک ساعت)

درگاه هادو پورت USB 3.2
وزن1.2 کیلوگرم
سایر ویژگی هابدون درایو نوری

بدون سیستم عامل

اسپیکر استریو

کارت خوان

اگر در پی یک لپ تاپ دانشجویی/دانش آموزی پر سرعت و باکیفیت هستید یا بودجه تان برای خرید لپ تاپ حداکثر 8 میلیون تومان است، یکی از بهترین گزینه های ممکن، لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1- A خواهد بود.

این لپ تاپ صفحه نمایش 11.6 اینچی دارد و به علت ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت 1.79 سانتی متری و وزن 1.2 کیلوگرمی، می توان به راحتی و در یک کیف دستی معمولی آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. بدنه این لپ تاپ کاملا از پلاستیک ساخته شده است تا هم باعث کاهش وزن آن شود و هم قیمت تمام شده آن را پایین آورد. با این حال ظاهر Ideapad 1 همچنان شیک و مجذوب کننده است و مقاومت خوبی هم در برابر فشار و خمش دارد و از یک شاسی قوی بهره می برد.

لپ تاپ IdeaPad 1-A در دل خود سخت افزاری بسیار معمولی و مخصوص کارهای روزمره در اختیار دارد که البته یک ویژگی آن، باعث شده تا سرعت کارایی آن نسبت به رقبا بالاتر رود. پردازنده مرکزی Celeron N4020 اینتل، قلب تپنده این لپ تاپ است که در کنار پردازشگر گرافیکی روی برد Intel UHD Graphics 6000، چهار گیگابایت رم DDR و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD، اجزای این لپ تاپ سبک و کوچک را تشکیل می دهند. وجود حافظه 128 گیگابایت SSD، همان نقطه قوتی است که باعث شده تا سرعت بارگذاری سیستم عامل و برنامه های اجرایی چند برابر لپ تاپ هایی با حافظه HDD باشد.

از طرفی، باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد و در شرایط وب گردی با اتصال WiFi و نور میانه صفحه نمایش، تا هشت ساعت روشن ماندن لپ تاپ را تضمین می کند که یک روز کامل کاری را پوشش خواهد داد. یکی از ویژگی های خوب این لپ تاپ، قابلیت شارژ پر سرعت آن است که تنها در یک ساعت می توانید از صفر تا هشتاد درصد گنجایش باتری را پر کنید.

صفحه نمایش این لپ تاپ یک پنل TN با وضوح HD و روکش مات است و در ضمنً صفحه نمایش این لپ تاپ تا 180 درجه باز می شود. روکش مات در این لپ تاپ باعث می شود تا بتوانید از آن در فضای باز و زیر منابع نور مانند لامپ یا خورشید، بهتر استفاده کنید.

از امکانات قابل توجه این لپ تاپ کوچک می توان به کیبورد جزیره ای و تاچ پد یک تکه اشاره کرد که کاملا کاربر را از تهیه ماوس و صفحه کلید جداگانه (برای کاربری معمول روزمره) بی نیاز می کند. پورت ها هم تنوع خوبی دارند و روی لبه های دو طرف Ideapad 1 شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.0 و جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون و کارت خوان هستیم. دو بلندگوی استریو هم در این لپ تاپ تعبیه شده که خروجی آن ها از قسمت زیرین دستگاه است و کیفیت صدای خوبی دارد.

در مجموع، این لپ تاپ می تواند برای دانشجوها و دانش آموزان یک انتخاب به صرفه و البته با کیفیت باشد و دیگر نیاز به خرید لپ تاپ دسته دوم یا استوک که احتمال دردسرساز بودن شان بسیار زیاد است، نباشد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1067

قیمت: حدود 9,500,000 تومان

پردازندهIntel Celeron N4020/BGA

2.5 تا 2.8 گیگاهرتز

گرافیکIntel UHD Graphics 600
حافظه رم

چهار گیگابایت

صفحه نمایشTFT LED-backlit LCD | 15.6 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازییک ترابایت هارددیسک
باتریباتری لیتیوم-یون با ظرفیت 33 وات ساعت شارژدهی تا 5 ساعت
درگاه هادو پورت USB 2.0
وزن1.9 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل DOS

درایو نوری DVD-RW

لپ تاپ دیگری که در این لیست به سراغش رفتیم، یک مقرون به صرفه قیمت به صرفه و با کیفیت است. لپ تاپ X543MA-DM1067 برند ایسوس که از خانواده سری X است، به نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارد و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت محسوب می شود. این لپ تاپ که جنس بدنه آن از پلاستیک نسبتا مرغوب است، با وجود ضخامت بدنه تقریبا زیاد 27 میلی متری، فقط حدود 2 کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل ونقل دائمی گزینه مناسبی است. از صفحه نمایش 15.6 اینچی و پنل TFT با کیفیت Full HD و روکش مات در ساخت این لپ تاپ استفاده شده است. کیبوردهای جزیره ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد.

رابط های کاربری و پورت ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورت های معمولی سه درگاه USB 2.0, 3.0, 3.1 این مجموعه را تشکیل می دهد. این مدل مجهز به پردازنده مرکزی Intel N4020، پردازشگر گرافیکی 600 Intel HD Graphics بدون حافظه گرافیکی مجزا، 4 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع هارد دیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است. باتری 3 سلولی لیتیوم یون آن تا 5 ساعت توان روشن نگه داشتن دستگاه را دارد.

از امکانات قابل توجه این لپ تاپ کوچک می توان به کیبورد جزیره ای و تاچ پد یک تکه اشاره کرد که کاملا کاربر را از تهیه ماوس و صفحه کلید جداگانه (برای کاربری معمول روزمره) بی نیاز می کند. پورت ها هم تنوع خوبی دارند و روی لبه های دو طرف Ideapad 1 شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.0 و جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون و کارت خوان هستیم. دو بلندگوی استریو هم در این لپ تاپ تعبیه شده که خروجی آن ها از قسمت زیرین دستگاه است و کیفیت صدای خوبی دارد.

لپ تاپ X543MA-DM1067 یک محصول کاملا اقتصادی است که علاوه بر ظاهر موجه و درستی که دارد، می تواند در کارهای سبک و روزمره، کارهای حساب رسی دفتری، یا تماشای فیلم و سریال در کنار وب گردی و کلاس های آنلاین کاربرد خوبی داشته باشد. جالب است بدانید که شما امکان اضافه کردن رم و از آن مهم تر، حافظه SSD را دارید که باعث می شود سرعت لپ تاپ چندین برابر بیشتر شود.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 3-Y

قیمت: حدود 12,500,000 تومان

پردازندهAMD Ryzen 3250U

2.6 تا 3.5 گیگاهرتز

گرافیکRADEON RX Vega 3
حافظه رمچهار گیگابایت
صفحه نمایشTN | 15.6 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه 1TB HDD
باتریباتری 2 سلولی 35 وات
درگاه هایک پورت USB 2.0

دو پورت USB 3.0

وزن1.85 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل DOS

صفحه نمایش مات , وبکم

کارت خوان

سری لپ تاپ های Ideapad برند لنوو همیشه عملکرد خوبی در ارائه محصولات مقرون به صرفه و باکیفیت داشته و حالا با لپ تاپ مناسبی روبرو هستیم که در بازه قیمتی 12 میلیون تومان، از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است.

لپ تاپ IdeaPad 3-Y از صفحه نمایشی با ابعاد 15.6 اینچ و رزولوشن 1080×1920 از نوع TN بهره برده است. این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرتز را دارد و مات بودن آن سبب شده تا استفاده از این لپ تاپ در فضای باز راحت تر باشد. همچنین Full-HD بودن این صفحه نمایش، قطعا برای تماشای فیلم، سریال و ویدیو با این رزولوشن بسیار لذت بخش خواهد بود.

این لپ تاپ از پردازنده میان رده 3250U کمپانی AMD استفاده می کند. پردازنده ای که می تواند تا حداکثر 3.5 گیگاهرتز بازدهی داشته باشد و آن را به پردازنده ای قابل اطمینان تبدیل کند. اگر با پردازنده های AMD طی سال های اخیر آشنا باشید، حتما می دانید که این شرکت، در دل تراشه های پردازشی خود از پردازنده های گرافیکی سری Vega استفاده می کند که از لحاظ بازدهی گرافیکی، به مراتب از Intel HDها بهتر هستند. در لپ تاپ Ideapad 3-Y هم یک پردازنده گرافیکی RADEON RX Vega 3 مجتمع شده در کنار پردازنده اصلی قرار گرفته تا این لپ تاپ توانایی اجرای بازی های کم حجم و حتی قدیمی را به راحتی داشته باشد.

از دیگر امکانات مورد توجه در این لپ تاپ مقرون به صرفه لنوو می توان به صفحه کلید جزیره ای و تاچ پد یک تکه آن اشاره کرد که کارایی بسیار خوبی را برای کاربر دارند. همچنین این لپ تاپ به وبکم نیز مجهز است که برای مکالمات ویدیویی، ویدیو کنفرانس و کلاس های آنلاین می تواند مفید باشد. پورت ها در این لپ تاپ از تنوع خوبی هم برخوردار هستند و روی لبه های دو طرف IdeaPad 3-Y شاهد یک پورت HDMI، یک پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.0، جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون و شیار کارت حافظه هستیم.

باتری دو سلولی این لپ تاپ به ازای هر بار شارژ 100 درصدی توانایی ارائه طول عمر مفید (زمان آماده به کار) 2 الی 4 ساعت را دارد که شاید مدت زمان نه چندان مطلوبی باشد، اما در صورت استفاده صحیح، می تواند تا 6 ساعت هم افزایش داشته باشد.

یکی از مزیت های خوب این لپ تاپ، قابلیت ارتقا حافظه رم و ذخیره سازی آن است. در مدل بیس، این لپ تاپ از 1 ترابایت حافظه داخلی HDD و چهار گیگابایت حافظه رم DDR4 استفاده می کند که می توان با افزودن یک SSD و ارتقا حافظه رم، سرعت لپ تاپ را تا چند برابر بالا برد.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل R465FA i3 10110U

قیمت: حدود 13,700,000 تومان

پردازندهIntel Core i3 10110U

2.1 تا 4.1 گیگاهرتز

گرافیکIntel HD 520 Graphics
حافظه رم12 گیگابایت | DDR4
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه 1TB HDD به همراه 256 گیگابایت حافظه SSD
باتریباتری 2 سلولی 37 وات
درگاه هادو پورت USB 2.0

یک پورت USB 3.0

یک پورت USB Type-C

وزن1.6 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل ندارد

صفحه نمایش مات , وبکم

کارت خوان

با کمی دقت در بازارها و فروشگاه های آنلاین و آفلاین، می توان از بین انبوهی از مدل های لپ تاپ تقریبا شبیه به هم، مواردی را پیدا کرد که نسبت به قیمت، از ارزش و قدرت سخت افزاری بسیار خوبی برخوردار هستند. یکی از همین موارد، لپ تاپ ایسوس مدل R465EP-EB219 است که مشخصات کامل آن در جدول قرار داده شده است. از آنجایی که شبیه همین مدل و حتی با همین نام، در بازه 20 میلیون تومان، اما با سخت افزاری قوی تر وجود دارد، حتما به نام مدل و مشخصات سخت افزاری در هنگام خرید دقت کنید.

لپ تاپ R465EP ایسوس دارای طراحی بدنه بسیار خوش ساخت و زیبا است که در نگاه اول، ما را به یاد لپ تاپ های رده بالا می اندازد. این لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 14 اینچی با فناوری IPS و رزولوشن 1080p و روکش مات است که در کل کیفیت خوبی را ارائه می دهد.

قلب تپنده این لپ تاپ، پردازشگر Intel Core i3 نسل دهم مدل 10110U است که در کنار پردازشگر گرافیکی Intel HD 520 و البته، 12 گیگابایت حافظه رم که انصافا برای این بازه قیمتی، کمی زیاد است، بازدهی خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد.

این لپ تاپ خوش قیمت و باکیفیت ایسوس مجهز به صفحه کلید جزیره ای و تاچ پد یک تکه است که بهترین ترکیب در لپ تاپ ها به شمار می رود. همچنین این لپ تاپ به یک وبکم برای مکالمات ویدیویی، ویدیو کنفرانس و کلاس های آنلاین مجهز است. در بخش پورت ها، ما دو پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB Type-C را می بینیم که از همه لحاظ، این لپ تاپ را در رده محصولات مدرن و امروزی قرار داده است. علاوه بر این پورت ها، ما شاهد یک پورت HDMI، جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون و شیار کارت حافظه در لبه های R465EP ایسوس هستیم.

در بخش باتری، این لپ تاپ به یک باتری 2 سلولی 37 وات ساعتی مجهز است که توانایی پشتیبانی از کاربر تا حداکثر 6 ساعت معمولی و 3 ساعت عملیات های پرکار را دارد.

این لپ تاپ همچنین دارای قابلیت ارتقا حافظه ذخیره سازی و حافظه رم است که شما می توانید با ارتقا این بخش ها (البته اگر 12 گیگابایت رم برای شما کافی نباشد)، سرعت بارگذاری ویندوز و سایر برنامه ها را به شکل چشم گیری بیشتر کنید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Aspire3 A315-23-R5W1-AA

قیمت: حدود 15,500,000 تومان

پردازندهAMD Ryzen 3 3250U 2.8 گیگاهرتز و بیشتر
گرافیکRX VEGA 3
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشTFT LED-backlit LCD | 15.6 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه های هیبریدی 1TB HDD + 128GB SSD
باتریباتری لیتیوم-یون با ظرفیت 36 وات ساعت
درگاه هایک پورت USB 2.0

دو پورت USB 3.0

وزن1.9 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

بدون سیستم عامل

صفحه نمایش مات , وبکم

لپ تاپ بعدی که در بازه قیمتی 15 میلیون تومان واقع شده است، به نسبت یک لپ تاپ مناسب برای انجام حداقلی ترین کارهای ممکن است. برند ایسر و سری لپ تاپ های Aspire در چند سال گذشته بسیار خوش نام شده است و در حال حاضر به یکی از گزینه های اصلی خرید لپ تاپ تبدیل شده است.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Aspire3 A315-23-R5W1-A یکی از مدل های زیبا، ظریف و بسیار با کیفیت است. پردازنده مرکزی Ryzen 3 AMD با مدل 3250U پردازش محاسبات را برعهده دارد. 8 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع هارد دیسک به همراه 128 گیگابایت حافظه SSD برای ذخیره و نقل و انتقال اطلاعات استفاده می شود و مناسب به نظر می رسد. شما در این لپ تاپ دارای سرعت و ظرفیت در حافظه داخلی هستید. صفحه نمایش لپ تاپ Aspire3 A315-23-R5W1-AA دارای کیفیت Full HD است که می تواند کیفیت تصویر بالایی را به شما ارائه دهد.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل EF2126WM-A

قیمت: حدود 18,400,000 تومان

پردازندهAMD Ryzen™ 5 5500U

2.1 تا 4 گیگاهرتز

گرافیکRADEON RX VEGA 7
حافظه رم16 گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch
رزولوشن تصویرFull HD | 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه SSD با 256 گیگابایت ظرفیت
باتری3 سلولی 41 وات ساعتی لیتیوم یونی
درگاه هادو پورت USB- A

یک پورت USB Type-C

وزن1.69 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل ویندوز 11

صفحه نمایش مات , وبکم

شرکت HP یکی از تولیدکنندگان نام آشنای گجت های کامپیوتری به خصوص لپ تاپ است که از رده اقتصادی تا سیستم های پرقدرت، محصولات خوبی را عرضه کرده است. لپ تاپ EF2126WM-A شرکت اچ پی هم یکی از محصولات با کیفیت این شرکت است که مشخصات فنی قابل قبولی را با توجه به قیمت در نظر گرفته شده با خود به همراه دارد. متریال پلاستیکی به کار گرفته شده در ساخت این لپ تاپ سبب شده تا وزن مناسب 1.69 کیلو گرمی را با خود به همراه داشته باشد. وزنی که جا به جایی این محصول را بسیار آسان کرده است.

لپ تاپ EF2126WM-A به صفحه نمایش با ابعاد 15.6 اینچ از نوع TFT با رزولوشن 1080×1920 پیکسل مجهز شده است که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرتز را هم دارد. به عنوان یک لپ تاپ میان رده باید گفت که به صفحه نمایش قابل قبولی مجهز شده است. از طرفی در بخش مشخصات سخت افزاری، این لپ تاپ به پردازنده سری Ryzen 5 مدل 5500U شرکت AMD مجهز شده است. پردازنده ای که در بهترین حالت ممکن، توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 4.0 گیگاهرتز را دارد. پردازنده گرافیکی RADEON RX VEGA 7 شرکت AMD هم این لپ تاپ میان رده را همراه می کند.

اندازه رم 16 گیگابایت از نوع DDR4 در کنار حافظه داخلی 256 گیگابایت از نوع SSD از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ است.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل V15-IC

قیمت: حدود 19,500,000 تومان

پردازندهIntel Core i3 1005

1.2 تا 3.4 گیگاهرتز

گرافیکNVIDIA Geforce MX330 دو گیگابایت
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشTN | 15.6 Inch
رزولوشن تصویرFull HD | 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه های هیبریدی 1TB HDD + 128GB SSD
باتریباتری 2 سلولی 35 وات
درگاه هایک پورت USB 2.0

دو پورت USB 3.0

وزن1.85 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل DOS

صفحه نمایش مات , وبکم

در بازه 20 میلیون تومان به سراغ برند مطرح و پرفروش لنوو رفتیم. برندی که جای پای خود را در دنیای کامپیوترها و لپ تاپ ها بسیار سفت کرده و در هر بازه قیمتی سعی کرده تا سلایق و علایق هر کسی را پوشش دهد. لپ تاپ V15 از سری های میان رده شرکت لنوو است و در حال حاضر یکی از خوش قیمت ترین لپ تاپ های حال حاضر این شرکت محسوب می شود که در سال 2020 وارد بازار شد. این لپ تاپ با سخت افزار مناسب و وزن نه چندان بالا مناسب امور روزمره، خانگی، گرافیکی نرمال، اداری و مهندسی با پردازش میانه است. ضخامت این دستگاه کمتر از بیست میلی متر و وزن دستگاه 1.8 کیلوگرم است که اعدادی بسیار مناسب برای یک لپ تاپ 15.6 اینچی میان رده محسوب می شوند.

لپ تاپ V15 در قلب خود از پردازنده نسل دهم اینتل استفاده می کند. Core i3 1005 فرکانسی تا 3.4 گیگاهرتز ارائه می دهد که ترکیب آن با 8 گیگابایت رم DDR4 و پردازنده گرافیکی Geforce MX330 کمپانی انویدیا که دو گیگابایت حافظه اختصاصی در اختیار دارد، می تواند از پس اجرای بازی های سبک و مربوط به سال ها پیش بر بیاید. همچنین صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچی از نوع TN بوده و شما را با رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل - Full HD همراهی می کند. همچنین مات بودن صفحه نمایش، دید بهتری را در فضای باز در اختیارتان قرار می دهد.

لپ تاپ 12.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface laptop Go - A

قیمت: حدود 20,000,000 تومان

پردازندهIntel Core i5 1035G1

1 تا 3.6 گیگاهرتز

گرافیکIntel UHD Graphics
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشPixelSense Display | 12.4 Inch
رزولوشن تصویرHD| 1534 x1024
فضای ذخیره سازیحافظه SSD با ظرفیت 128 گیگابایت قابل تعویض
باتریتا 13 ساعت بازدهی
درگاه هایک پورت USB 4.0

یک پورت USB Type-C

وزن1.11 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل ویندوز 10

بدون درایو نوری

حسگر اثر انگشت

صفحه نمایش مات , وبکم

مجهز به دو میکروفون

دارای حسگر تشخیص روشنایی محیط

مجهز به بلندگوهای داخلی با تکنولوژی Dolby Audio Premium

مایکروسافت برای اینکه بتواند طیف بیشتری از مخاطبان را به سمت خانواده سرفیس خود بکشد، تصمیم گرفت تا لپ تاپ های اقتصادی و به نوعی دانشجویی را با پسوند Go از خانواده سرفیس به بازار عرضه کند. لپ تاپ هایی که ظاهر شیک و باکلاس سرفیس ها را با مشخصاتی مقرون به صرفه و اقتصادی به مخاطب ارائه می دهد.

این لپ تاپ از نسل دهم پردازنده Core i5 اینتل بهره می برد و طراحی آن مشابه دیگر لپ تاپ های این خانواده است. در اطراف نمایشگر 12.4 اینچی آن حاشیه های بسیار باریکی دیده می شود و رزولوشن آن هم به 1536 در 1024 می رسد.

وزن این لپ تاپ فقط 1.1 کیلوگرم است و به گفته مایکروسافت به لطف کلیدهای کیبورد، کاربران حین استفاده از کیبورد تجربه لذت بخشی خواهند داشت.

لازم به ذکر است سرفیس لپ تاپ گو مانند دیگر لپ تاپ های مایکروسافت، از حسگر اثر انگشت بهره می برد که این ویژگی در دکمه پاور تعبیه شده است.درگاه های ارتباطی سرفیس لپ تاپ گو شامل یک پورت USB-C، یک پورت USB-A و خروجی هدفون است.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل R465EP-EB219

قیمت: حدود 22,700,000 تومان

پردازندهIntel Core i5 1135G7

2.4 تا 4.2 گیگاهرتز

گرافیکIntel Iris X Graphics
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 14 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه های هیبریدی 1TB HDD + 256GB SSD
باتریباتری 2 سلولی 37 وات
درگاه هادو پورت USB 2.0

یک پورت USB 3.2

وزن1.6 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل DOS

صفحه نمایش مات , وبکم

اگر در بازه قیمتی 25 میلیون تومان در پی یک لپ تاپ مناسب می گشت، لپ تاپ R465EP-EB219 از محصولات سری اینتل i5 شرکت ایسوس با بدنه زیبا و شیک خود، جلوه یک دستگاه بالارده را به شما انتقال می دهد. این بدنه 14 میلی متر ضخامت و 1.6 کیلوگرم وزن دارد و برای جا به جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه نمایش 14 اینچی این محصول دارای وضوح تصویر FullHD است. پورت های USB و HDMI روی لبه های این مدل از ایسوس دیده می شود که با استفاده از آن ها می توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ تاپ متصل و از آن ها استفاده کرد.

یکی از ویژگی های خوب این لپ تاپ، استفاده از پردازنده ی نسل یازدهم اینتل است. پردازنده مرکزی کم مصرف اما قوی i5 مدل 1135G7 شرکت اینتل، پردازشگر گرافیکی Intel Iris Xe Graphics و 8 گیگابایت رم مجموعه سخت افزاری این لپ تاپ را تشکیل می دهند که برای کاربری روزانه و مالتی مدیا مطلوب هستند.

در مجموع اگر در پی خرید یک لپ تاپ خوش ساخت و سبک برای انواع کاربری های روزمره خود هستید، این مدل ایسوس می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. قدرت پردازشی و گرافیکی این لپ تاپ به راحتی می تواند کارهای روزمره شما را جلو ببرد و البته، به خاطر پردازشگر تازهش، شما قادر هستید ویندوز 11 هم روی این دستگاه اجرا کنید.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 5-AB

قیمت: حدود 24,000,000 تومان

پردازندهIntel Core i5 1135G7

2.4 تا 4.2 گیگاهرتز

گرافیکNvidia GeForce MX450
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 14 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه های هیبریدی 1TB HDD + 256GB SSD
باتریباتری 3 سلولی 67 وات
درگاه هادو پورت USB 3.2

یک پورت USB Type-C

وزن1.66 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

بدون سیستم عامل

بدون درایو نوری

صفحه نمایش مات , وبکم

اگر در پی لپ تاپی قدرتمندتر برای کارهای تحصیلی خود در دانشگاه و مدرسه هستید یا نیاز به سخت افزاری بهتر برای کارهای روزانه خود دارید، لنوو لپ تاپ IdeaPad 5-AB را با مشخصاتی وسوسه برانگیز و همه کاره معرفی کرده است.

صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچی از نوع IPS است و دقتی برابر با 1920×1080 دارد و کیفیت Full HD را به کاربر ارائه می دهد. نکته مثبت در مورد این صفحه نمایش مات بودن آن است که باعث می شود در هنگام کار کردن با لپ تاپ چشم خسته نشود و نور محیط روی آن منعکس نشود. این صفحه نمایش برای تماشای فیلم و عکس عملکرد نسبتا خوبی دارد

در لپ تاپ لنوو Ideapad 5-AB از پردازنده core i5 اینتل مدل 1135G7 که از نسل یازدهم پردازنده های این کمپانی است، استفاده شده و دارای بازدهی مناسبی است. فرکانس این پردازنده بین 2.4 تا 4.2 گیگاهرتز متغیر است و بسته به نوع کاری که با این لپ تاپ انجام می دهید این فرکانس تغییر می کند. این پردازنده می تواند برای کارهای عادی و حتی مالتی مدیا کافی باشد. در کنار این پردازنده از 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 استفاده شده است که یکی از امتیازات خوب این لپ تاپ به شمار میرود. در این لپ تاپ از کارت گرافیک شرکت NVIDIA با مدل GeForce MX450 2GB استفاده شده که حافظه 2 گیگابایتی دارد اما نباید از آن انتظار کارهای خیلی سنگین داشته باشید و به طور کلی برای بازی های سنگین هم مناسب نخواهد بود.

این لپ تاپ باکیفیت لنوو از صفحه کلیدی با چیدمان جزیره ای بهره می برد که امکان تایپ سریع و طولانی مدت را فراهم می سازد. تاچ پد هم به کلیک های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعاقتصادی نظیر Drag & Drop را می توان با آن به راحتی انجام داد، اما از طرفی برای فرمان های چند لمسی مانند اسکرول و زوم کردن کارایی میانهی دارد. پورت هایی هم روی لبه های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده کاربری، کاملا ایده آل هستند. این لپ تاپ مجهز به دو پورت USB 3.2، یک پورت USB Type-C، جک 3.5 میلی متری هدفون و شیار کارت حافظه است. همچنین در این لپ تاپ، وبکمی تعبیه شده تا تماس های تصویری، ویدیو کنفرانس و کلاس های آنلاین را با آن به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

علاوه بر وجود یک ترابایت حافظه ذخیره سازی HDD، یک حافظه 128 گیگابایت SSD هم در این لپ تاپ تعبیه شده تا ویندوز و برنامه های کاربری خود را درون آن ذخیره کنید و از سرعت بالای آن بهترین بهره برداری را کنید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH

قیمت: حدود 24,000,000 تومان

پردازنده

Intel Core i5 10300H

2.8 تا 4.5 گیگاهرتز

گرافیکGEFORCE GTX1650 GDDR6 128Bit چهار گیگابایت
حافظه رمشانزده گیگابایت (در خبرنگاران مدل 8 گیگابایتی موجود است)
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch 144Hz (در خبرنگاران مدل 60 هرتز موجود است)
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت
باتریباتری 3 سلولی 48 وات
درگاه هایک پورت USB 2.0

دو پورت USB 3.0

یک پورت USB Type-C

وزن2.3 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

Windows 10 64Bit Home

صفحه نمایش مات , وبکم

اگر در پی مقرون به صرفه قیمت ترین لپ تاپ گیمینگ بازار می گشت که بتواند از پس بازی های روز دنیا هم بر بیاید، ایسوس در سری لپ تاپ های TUF، یک مدل بسیار مقرون به صرفه و جالب را برای شما در نظر گرفته است.

TUF Gaming F15 FX506LH-B یکی از لپ تاپ های مقرون به صرفه این شرکت است که از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده است. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل، توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرتز را دارد. با توجه به پردازنده گرافیکی GEFORCE GTX1650، باید گفت که این لپ تاپ توانایی ارائه عملکرد خوب و کاملا قابل قبولی را با توجه به قیمت در نظر گرفته شده خواهد داشت.

یک نکته ای که باید در مورد این لپ تاپ و خیلی از لپ تاپ های موجود بازار، بسیار به آن توجه کنید، کانفیگ های متنوع است. لپ تاپ TUF Gaming F15 FX506LH-B در بازار یک مدل با 16 گیگابایت رم و صفحه 144 هرتزی دارد که با همین برچسب قیمتی 24 تا 25 میلیون تومان عرضه می شود و چنانچه خوش شانس باشید، احتمالا با این گزینه مجذوب کننده برخورد می کنید. با این حال، مدلی که در فروشگاه خبرنگاران موجود است دارای 8 گیگابایت حافظه رم و صفحه 60 هرتزی است. البته که این مدل هم به راحتی از پس بازی های روز بر می آید و شما می توانید تجربه نرمال و خوبی را با این مدل داشته باشید.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل Zenbook Q407IQ

Ryzen 5 4500U MX350 8GB 256GB

قیمت: حدود 25,000,000 تومان

پردازندهAMD Ryzen 5 4500U

(Renoir (Zen 2

2.3 تا 3.8 گیگاهرتز

گرافیکGeForce MX350
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 14 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت
باتریباتری 3 سلولی 50 وات ساعتی
درگاه هایک پورت USB 2.0

یک پورت USB 3.0

یک پورت USB Type-C

وزن1.15 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل ویندوز 10 پرو

صفحه نمایش مات , وبکم

سری لپ تاپ های ذن بوک ایسوس از محصولات بسیار باکیفیت و محبوب بازار هستند که طرفداران زیادی دارند. طراحی زیبا و جمع و جور در کنار سخت افزاری مطلوب برای عملکردهای مختلف، این سری را به یکی از مقصد های علاقه مندان تبدیل کرده است.

لپ تاپ Q407IQ از سری ذن بوک ایسوس، یک لپ تاپ سبک و ظریف است که فقط 1.15 کیلوگرم وزن و 18.2 میلی متر ضخامت دارد که حمل و نقل آن را بسیار راحت می کند. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 14 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 1920×1080 است که اندازه روشنایی مناسب و کیفیت فوق العاده ای را به همراه دارد. ایسوس سعی کرده تا ضخامت حاشیه های صفحه نمایش را به حداقل برساند و از بیشترین فضای ممکن برای صفحه نمایش استفاده کند که این کار، به مجذوب کنندهیت و ظرافت محصول ختم شده است.

در ساخت و طراحی این لپ تاپ از فلز برس خورده استفاده شده که حس یک محصول پریمیوم را به مخاطب القا می کند و البته، کیفیت اجزای محصول را به شدت بالا برده است. همچنین دو اسپیکر پرقدرت این لپ تاپ ساخت شرکت سونیک مستر است که جای اسپیکرهای هارمن را در نسل های گذشته گرفته است. علت این قضیه، کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه کردن لپ تاپ Q407IQ است.

لپ تاپ Q407IQ ذن بوک ایسوس از پردازنده نسبتا تازه Ryzen 5 4500U کمپانی AMD استفاده کرده که با داشتن 6 هسته واقعی و بازه فرکانسی 2.3 تا 3.8 گیگاهرتز، می تواند از پس پردازش های نسبتا سنگین و عملکردهای پیچیده بر بیاید. نکته جالب در مورد این لپ تاپ، وجود دو پردازشگر گرافیکی در آن است. یک پردازشگر رادئون که به صورت مجتمع و روی بورد، همراه پردازنده اصلی سیستم است که 4 گیگابایت حجم دارد و برای امور سبک تر مورد استفاده قرار می گیرد. پردازشگر گرافیکی دوم مربوط به شرکت انویدیا است که یک مدل MX350 با حجم دو گیگابایت از نوع GDDR5 ، مشخصات این کارت گرافیک داخل لپ تاپ Q407IQ ذن بوک ایسوس است.

تمام مشخصات گفته شده را 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس بالای 4266 مگاهرتز همراهی می کند که نسبتا برای این لپ تاپ مناسب است. اما اگر چنانچه در پی ارتقا این اندازه رم هستید، باید بگوییم که این لپ تاپ امکان ارتقا رم را از کاربر سلب کرده است. این قضیه همچنین در مورد حافظه ذخیره سازی SSD که حجمی معادل با 256 گیگابایت دارد هم صدق می کند و متاسفانه نمی توان آن را هم ارتقا داد.

Q407IQ ذن بوک ایسوس از یک باتری 3 سلولی با ظرفیت 50 وات ساعتی استفاده می کند که می تواند بین 4 تا 7 ساعت، بسته به نوع کار کاربر روشن بماند. یکی از ویژگی های جالب باتری این لپ تاپ، مجهز بودن آن به فناوری مدار قطع کن است که در صورت رسیدن به شارژ صد درصد، این قابلیت راه افتاده و عملیات شارژگیری را متوقف می کند تا آسیبی به باتری نرسد.

به طور کلی، این لپ تاپ، یک همراه سبک وزن و پرقدرت برای انجام امور اداری، حتی عملیات های سنگین است. همچنین این لپ تاپ برای دانش آموزان و دانشجویان نیز می توان بسیار شیک، پرقدرت، سبک و پرکاربرد باشد. با این حال اگر می خواهید روی این لپ تاپ بازی اجرا کنید، باید به بازی های قدیمی یا بازی های نیمه سنگین با تنظیمات گرافیکی پایین توجه کنید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-BA

قیمت: حدود 26,000,000 تومان

پردازنده

Intel Core i5 10300H

2.8 تا 4.5 گیگاهرتز

گرافیکGEFORCE GTX1650 GDDR6 128Bit چهار گیگابایت
حافظه رمشانزده گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه های هیبریدی 1TB HDD + 256GB SSD
باتریباتری 3 سلولی 48 وات
درگاه هایک پورت USB 2.0

دو پورت USB 3.0

یک پورت USB Type-C

وزن2.3 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

Windows 10 64Bit Home

صفحه نمایش مات , وبکم

از بازه 30 میلیون تومان، کم کم سر و کله لپ تاپ های گیمینگ هم پیدا می شود. برند ایسوس که ید طولانی در تولید لپ تاپ ها و قطعات مختلف گیمینگ داشته، با معرفی سری TUF، نه تنها بازار لپ تاپ های گیمینگ گران قیمت و قدرتمند را هدف گرفته، بلکه با تولید چند مدل مقرون به صرفه، اقشاری با بودجه های محدود را هم از سرویس های گیمینگ خود محروم نکرده است.

TUF Gaming F15 FX506LH-BA یکی از لپ تاپ های مقرون به صرفه این شرکت است که از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده است. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل، توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرتز را دارد. با توجه به پردازنده گرافیکی GEFORCE GTX1650، باید گفت که این لپ تاپ توانایی ارائه عملکرد خوب و کاملا قابل قبولی را با توجه به قیمت در نظر گرفته شده خواهد داشت. رم 16 گیگابایت از نوع DDR4 در کنار حافظه داخلی 512 گیگابایت از نوع SSD، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای لپ تاپ TUF Gaming F15 FX506LH-BA ایسوس است.

پردازنده این لپ تاپ Core i5 برند اینتل و از نسل دهم آن است که با قرارگیری کنار رم و گرافیک مناسب این لپ تاپ، بازدهی مناسبی را ارائه می دهد. برای مثال، شما می توانید بازی Battlefield V را روی رزولوشن Full-HD و تنظیمات گرافیکی Medium، روی 35 تا 60 فریم بر ثانیه اجرا کنید. این قدرت سخت افزاری، می تواند شما را برای اجرای تمامی بازی های بازار، اما با تنظیمات گرافیکی محدود تر برای بازی های سنگین و بزرگ، همراهی کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-GG

قیمت: حدود 26,000,000 تومان

پردازندهIntel Core i5 10300H

2.8 تا 4.5 گیگاهرتز

گرافیکGeforce GTX 1650 TI چهار گیگابایت
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشTN | 15.6 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه های هیبریدی 1TB HDD + 128 GB SSD
باتریباتری 3 سلولی 45 وات
درگاه هادو پورت USB 3.0

یک پورت USB Type-C

وزن2.2 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

بدون سیستم عامل

صفحه نمایش مات , وبکم

اگر در پی لپ تاپی زیر 30 میلیون تومان با کارت گرافیکی نسبتا قوی گیمینگ هستید، لنوو IdeaPad Gaming 3-GG دارای مشخصات سخت افزاری مناسب برای اجرای بازی های روز دنیا است.

این لپ تاپ از لپ تاپ های اقتصادی سری گیمینگ لنوو محسوب می شود که جایگزین سری پرطرفدار L340 Gaming و طراحی آن نسبت به نسل قبلی بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده و سخت افزار آن هم به روز شده است. لنوو IdeaPad Gaming 3-GG دارای یک نمایشگر 15.6 اینچی با پنل TN، رزولوشن Full-HD و صفحه ای مات است که می تواند کیفیت خوبی را ارائه دهد.

پردازنده Intel Core i5-10300H با 8 مگابایت حافظه کش، رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 و پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650TI انویدیا با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی مجموعه مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ هستند. 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD (هارد دیسک) به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD NVMe هم کانفیگ حافظه داخلی است.

وجود پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650TI انویدیا توانسته تا قدرت مطلوبی به لپ تاپ بدهد و از پس اجرای بازی های سنگین روز دنیا با رزولوشن 1080p و تنظیمات میانه بر می آید.

تنوع پورت و وجود درگاه هایی نظیر USB 3.0 ،HDMI و USB-C هم امکان اتصال انواع دستگاه های دیجیتال و ابزارهای جانبی به لپ تاپ را فراهم خواهد کرد و احتمال نیاز کاربر به خرید هاب یا مبدل را پایین می آورد.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-HB

قیمت: حدود 28,500,000 تومان

پردازندهIntel Core i7 1165G7 2.8 تا 4.7 گیگاهرتز
گرافیکGeforce MX450 دو گیگابایت
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشTN | 15.6 Inch
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه های هیبریدی 1TB HDD + 256GB SSD
باتریباتری 2 سلولی 45 وات
درگاه هادو پورت USB Type-C

دو پورت USB 3.0

وزن1.6 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

بدون سیستم عامل

صفحه نمایش مات , وبکم

رسیدیم به بازه قیمتی 30 میلیون تومان، جایی که می توانید کم کم لپ تاپ های قدرتمندی را پیدا کنید. اول به سراغ لپ تاپ Thinkbook 15 برند لنوو می ریم که در همین سال جاری میلادی به بازار عرضه شد. لپ تاپی که مجهز به تازهترین سری پردازنده های اینتل، یعنی نسل 11 است. این لپ تاپ با تلفیقی از دو سری ThinkPad و IdeaPad ساخته شده است یعنی در کنار ظرافت و زیبایی به ارث برده از سری IdeaPad، استحکام سری ThinkPad را نیز یدک می کشد. استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک بسیار باکیفیت باعث شده تا ضخامت این لپ تاپ 18.9 میلیمتر و و وزن آن 1.7Kg باشد که اعدادی فوق العاده برای یک لپ تاپ 15.6 اینچ محسوب می شوند. تفاوت این لپ تا با سری ThinkBook 15-IIL در طراحی قاب پشتی و پردازنده تازهتر است.

این لپ تاپ دارای حافظه 1 ترابایت از نوع هارد دیسک به همراه 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD NVMe (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) بوده و می تواند ظرفیت ذخیره سازی بالایی را به شما هدیه دهد. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkBook 15-H با پردازنده مرکزی i7 مناسب مصارف روزمره و عمومی و سطح بالا است. ThinkBook 15 دارای کیفیت تصویر Full HD بوده و درون خود یک رم 8 گیگابایتی را یدک می کشد.

لپ تاپ تینک بوک 15 لنوو از قدرت سخت افزاری مناسبی برخوردار است و می تواند به راحتی پاسخ گوی نیازهای شما از وب گردی و تماشای ویدیو و کار با نرم افزارهایی مثل فوتوشاپ تا انجام بعضی بازی های سبک یا با گرافیک نرمال باشد.

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

قیمت: حدود 29,000,000 تومان

پردازندهApple M1 Chip

2.8 گیگاهرتز و بیشتر

گرافیک7core Apple-designed integrated GPU
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشIPS LED-backlit LCD | 13.3 Inch
رزولوشن تصویرQHD | 2560×1600
فضای ذخیره سازیحافظه 256 گیگابایت SSD
باتریباتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 49.9 وات ساعت
درگاه هادو پورت USB Type-C (قابلیت خروجی Thunderbolt 3 و DisplayPort)
وزن1.29 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

Apple Mac OS Big Sur

صفحه نمایش مات , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

به یک گزینه خاص و البته منحصر به فرد رسیدیم، گزینه ای که علی رغم تازه بودنش و البته، برند گرانش، به انتخابی مقرون به صرفه و فوق العاده تبدیل شده است. مک بوک ایر اپل، مدل MGN63 2020، از نخستین لپ تاپ های کوپرتینویی ها است که به پردازنده اختصاصی مبتنی بر معماری ARM استفاده می کند. پردازنده ای که سرعت و کیفیت آن از روز اول معرفی تا عرضه اش، همه را شگفت زده کرد.

مک بوک ایر 2020 مبتنی بر پردازنده M1 از لحاظ ظاهر و طراحی هیچ تفاوتی با مدل های نسخه اینتل ندارد، بلکه تغییرات اصلی مک بوک ایر در داخل آن اتفاق افتاده است. جایی که تراشه اختصاصی M1 توان پردازشی مورد نیاز کاربر را با بهره وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می سازد. این تراشه در دو نسخه با گرافیک 7 یا 8 هسته ای درون مک بوک ایر به کار می رود؛ اما در هر دو نسخه، پردازنده مرکزی 8 هسته ای و واحد پردازش عصبی 16 هسته ای در دسترس هستند. به کمک بهینگی بسیار بیشتر تراشه ی اختصاصی M1، اپل مک بوک ایر را با سیستم خنک کننده پسیو (بدون فن) تولید کرده است. اپل می گوید CPU داخل تراشه M1 به همراه 4 هسته قدرتمند و 4 هسته کم مصرفش در مجموع بالغ بر 3.5 برابر و GPU هشت هسته ای آن نیز تا 5 برابر سریع تر از نسل گذشته عمل می کنند. از سوی دیگر به لطف واحد پردازش عصبی 16 هسته ای M1 پردازش های مبتنی بر یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره یا شناسایی اجسام تا 9 برابر سریع تر صورت می گیرد.

به لطف کنترلر حافظه موجود در M1 و حافظه های تازه، ماژول های SSD مک بوک ایر بالغ بر 2 برابر سریع تر از گذشته هستند.اولترابوک محبوب اپل جک 3.5 میلی متری هدفون و دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند 10 گیگابیت برثانیه) و تاندربولت 3 (پهنای باند 40 گیگابیت برثانیه) را در اختیار کاربر می گذارد.

این پورت ها هم اکنون از گرافیک اکسترنال پشتیبانی نمی کنند؛ اما به کمک آن ها می توان یک نمایشگر اکسترنال با وضوح 6K و نرخ نوسازی 60 هرتز را به مک بوک ایر متصل کرد. مک بوک ایر اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، ماژول Wi-Fi 6 و بلوتوث 5 را در بطن خود دارد. این لپ تاپ همانند گذشته از وب کم 720p استفاده می کند؛ اما اکنون به لطف پردازنده سیگنال تصویر داخل تراشه M1 تصاویر را با نویز کمتر و گستره دینامیکی وسیع تری ثبت می کند.

مک بوک ایر 2020 مدل MGN63 به واسطه حدود قیمت 33 میلیون تومانی اش، می تواند یک گزینه فوق العاده برای کسانی باشد که قصد مهاجرت از اکوسیستم ویندوز به مک را دارند و از طرفی، نگران هزینه بالا برای این انتقال بوده اند. مک بوک ایر تازه با بهره گیری از پردازنده M1 که از طریق خود اپل طراحی و پیاده سازی شده، به شدت یک گزینه قدرتمند و در عین حال با ظرافت و دوست داشتنی است.

لپ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX706HE-A

قیمت: حدود 30,500,000 تومان

پردازندهIntel Core i5 11260H

2.8 تا 4.7 گیگاهرتز

گرافیکNvidia RTX 3050TI GDDR6
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch | 144Hz
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت
باتریباتری 3 سلولی لیتیوم یونی 48 وات ساعت
درگاه هایک پورت USB 2.0

دو پورت USB 3.0

یک پورت USB Type-C

وزن2.6 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

Windows 10 64Bit Home

صفحه نمایش مات , وبکم

باز هم لپ تاپی دیگر از خانواده TUF برند ایسوس که مخصوص گیمرها و با قیمت و مشخصاتی کاملا مقرون به صرفه به بازار عرضه شده است. این لپ تاپ 34 میلیون تومانی، تمام قد چه از لحاظ قد و قواره و چه مشخصات سخت افزاری، یک دستگاه گیمینگ فوق العاده در بازه قیمتی خود محسوب می شود.

استفاده از پردازنده نسل یازدهم Core i5 11260H اینتل در کنار کارت گرافیک قدرتمند RTX 3050TI GDDR6 که چهار گیگابایت حافظه دارد، ترکیب بسیار مناسبی را ترتیب داده اند. این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت رم است که البته امکان دارد برای انجام بازی های تازه و سنگین، کمی اذیت کند اما جای نگرانی نیست و شما می توانید این اندازه رم را تا سقف 64 گیگابایت از نوع DDR4 ارتقا دهید و لپ تاپ خود را تا دندان مسلح کنید.

یک ویژگی بزرگ این لپ تاپ گیمینگ، صفحه نمایش Full-HD آن است که روی پنل IPS آن تعبیه شده و نرخ به روزرسانی تصویر آن 120 هرتز است. این نمایشگر وضوح بالایی دارد و مات بودن آن سبب می شود تا در هر مکانی باشید، انعکاس نوری از آن نبینید.

در مشخصات این لپ تاپ دیدید که ما فقط 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داریم که آن هم البته، از نوع SSD و بسیار پرسرعت است. اگر این اندازه حافظه جواب گوی شما نیست، می توانید آن را هم ارتقا دهید و فضای ذخیره سازی خیلی بیشتری در این لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه داشته باشید.

اندازه و ضخامت این لپ تاپ به علت وجود سخت افزارهای نیرومند، نمایشگر بزرگ و سیستم خنک سازی قدرتمند، زیاد بوده و طراحی آن ها نیز به گونه ای است که مورد پسند گیمرها است. این لپ تاپ گیمینگ به صورت سبک و با قابلیت حمل و نقل آسان طراحی شده و استفاده از رنگ نوک مدادی در قاب این مدل، شکل ویژه و مجذوب کنندهی به دستگاه داده است.وزن لپ تاپ ایسوس FX706HE برای حمل در کوله یا کیف مخصوص بسیار مناسب بوده و کاربر می تواند بدون اذیت شدن، آن را با خود حمل کند.

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGNE3 2020

قیمت: حدود 35,500,000 تومان

پردازندهApple M1 chip

2.8 گیگاهرتز و بیشتر

گرافیک7core Apple-designed integrated GPU
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشIPS LED-backlit LCD | 13.3 Inch
رزولوشن تصویرQHD | 2560×1600
فضای ذخیره سازیحافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت
باتریباتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 49.9 وات ساعت
درگاه هاThunderbolt 3 (up to 40Gb/s) دو پورت USB 4.0 2 درگاه USB-C قابلیت خروجی Thunderbolt 3 از طریق درگاه USB-C قابلیت خروجی DisplayPort از طریق درگاه USB-C
وزن1.29 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

Apple Mac OS Big Sur

صفحه نمایش مات , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

در بازه 40 میلیون تومان، باز هم یک گزینه از خانواده مک بوک های اپل داریم که می تواند به واسطه قدرت پردازشی و کیفیت فوق العاده اش، گزینه ای مناسب باشد. تفاوت این مدل با مدل دیگر که کمی قبل تر معرفی کردیم، در اندازه فضای ذخیره سازی آن است. این مدل از 512 گیگابایت حافظه SSD کاستوم شده از طریق اپل بهره می برد.

مک بوک ایر اپل، مدل MGNE3 2020، از نخستین لپ تاپ های کوپرتینویی ها است که به پردازنده اختصاصی مبتنی بر معماری ARM مجهز شده است. پردازنده ای که سرعت و کیفیت آن از روز اول معرفی تا عرضه اش، همه را شگفت زده کرد.

مک بوک ایر 2020 مبتنی بر پردازنده M1 از لحاظ ظاهر و طراحی هیچ تفاوتی با مدل های نسخه اینتل ندارد، بلکه تغییرات اصلی مک بوک ایر در داخل آن اتفاق افتاده است. جایی که تراشه اختصاصی M1 توان پردازشی مورد نیاز کاربر را با بهره وری بالاتر و مصرف انرژی کمتر فراهم می سازد. این تراشه در دو نسخه با گرافیک 7 یا 8 هسته ای درون مک بوک ایر به کار می رود؛ اما در هر دو نسخه، پردازنده مرکزی 8 هسته ای و واحد پردازش عصبی 16 هسته ای در دسترس هستند. به کمک بهینگی بسیار بیشتر تراشه ی اختصاصی M1، اپل مک بوک ایر را با سیستم خنک کننده پسیو (بدون فن) تولید کرده است. اپل می گوید CPU داخل تراشه M1 به همراه 4 هسته قدرتمند و 4 هسته کم مصرفش در مجموع بالغ بر 3.5 برابر و GPU هشت هسته ای آن نیز تا 5 برابر سریع تر از نسل گذشته عمل می کنند. از سوی دیگر به لطف واحد پردازش عصبی 16 هسته ای M1 پردازش های مبتنی بر یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره یا شناسایی اجسام تا 9 برابر سریع تر صورت می گیرد.

به لطف کنترلر حافظه موجود در M1 و حافظه های تازه، ماژول های SSD مک بوک ایر بالغ بر 2 برابر سریع تر از گذشته هستند.اولترابوک محبوب اپل جک 3.5 میلی متری هدفون و دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند 10 گیگابیت برثانیه) و تاندربولت 3 (پهنای باند 40 گیگابیت برثانیه) را در اختیار کاربر می گذارد.

این پورت ها هم اکنون از گرافیک اکسترنال پشتیبانی نمی کنند؛ اما به کمک آن ها می توان یک نمایشگر اکسترنال با وضوح 6K و نرخ نوسازی 60 هرتز را به مک بوک ایر متصل کرد. مک بوک ایر اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، ماژول Wi-Fi 6 و بلوتوث 5 را در بطن خود دارد. این لپ تاپ همانند گذشته از وب کم 720p استفاده می کند؛ اما اکنون به لطف پردازنده سیگنال تصویر داخل تراشه M1 تصاویر را با نویز کمتر و گستره دینامیکی وسیع تری ثبت می کند.

مک بوک ایر 2020 مدل MGN63 به واسطه حدود قیمت 40 میلیون تومانی اش، می تواند یک گزینه فوق العاده برای کسانی باشد که قصد مهاجرت از اکوسیستم ویندوز به مک را دارند و از طرفی، نگران هزینه بالا برای این انتقال بوده اند. مک بوک ایر تازه با بهره گیری از پردازنده M1 که از طریق خود اپل طراحی و پیاده سازی شده، به شدت یک گزینه قدرتمند و در عین حال با ظرافت و دوست داشتنی است.

لپ تاپ 13.3 اینچی ایسوس مدل ZenBook 13 UX325EA-KG287

قیمت: حدود 36,000,000 تومان

پردازندهIntel Core i7 1165G7

2.8 تا 4.7 گیگاهرتز

گرافیکIntel Iris Xe Graphics
حافظه رمشانزده گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch | 144Hz
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه SSD یک ترابایت
باتریباتری 4 سلولی لیتیوم یونی 67 وات ساعت
درگاه هایک پورت USB-C

دو پورت USB 3.0

وزن1.14 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

Windows 10 64Bit Home

صفحه نمایش مات , وبکم

اگر در پی یک لپ تاپ خوش استایل و با ظاهری شیک و طراحی زیبا می گشت، قطعا سری لپ تاپ های Zenbook برند ایسوس می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. لپ تاپ ZenBook 13 UX325EA-KG287 از محصولات سری اینتل i7 شرکت ایسوس محسوب می شود که با طراحی زیبا روانه بازار شده است. بدنه شیک UX325EA به گونه ای طراحی شده که لپ تاپی رده بالا را نوید می دهد. این بدنه 13.3 میلی متر ضخامت و 1.14 کیلوگرم وزن دارد و برای جا به جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه نمایش 13.3 اینچی این محصول دارای وضوح تصویر FullHD است. وجود بلندگو های قوی ایسوس هم کاربری این لپ تاپ را به عنوان یک محصول مالتی مدیا تقویت می کند. پورت های USB Type-C و HDMI روی لبه های این مدل از ایسوس دیده می شود که با استفاده از آن ها می توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ تاپ متصل و از آن ها استفاده کرد. ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت افزارهای خوبی هم در این محصول استفاده کرده است.

لپ تاپ UX325EA از پردازنده تازه نسل 11 اینتل به نام Core i7 1165G7 بهره می برد که در کنار پردازشگر گرافیکی Intel Iris Xe، اندازه 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X 3200MHz و 1 ترابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)، مجموعه سخت افزاری این لپ تاپ را تشکیل می دهند که برای کاربری روزانه و مالتی مدیا مطلوب هستند.

این لپ تاپ مخصوص کسانی است که می خواهند یک لپ تاپ سبک ولی در عین حال قدرتمند برای انجام امور روزانه داشته باشند. انجام بازی روی این لپ تاپ خیلی توصیه نمی شود و در صورت اینکه بخواهید روی این لپ تاپ، بازی کنید، باید به سراغ بازی های قدیمی تر یا اجرای ضعیف بازی های تازه بروید.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion 5 15IMH05H

قیمت: حدود 37,500,000 تومان

پردازندهIntel Core i7 10750H

2.6 تا 5 گیگاهرتز

گرافیکGeForce GTX 1660 Ti شش گیگابایت
حافظه رمهشت گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch | 144Hz
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازیحافظه های هیبریدی یک ترابایت حافظه هارددیسک به همراه 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD
باتریباتری 3 سلولی
درگاه هاسه پورت USB 3.0
وزن2.39 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

بدون سیستم عامل

صفحه نمایش مات , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

خانواده لپ تاپ های برند نام آشنای لنوو، شاخ و برگ های متنوعی دارد که یکی از آنها، شاخه گیمینگ این برند به نام Legion است. لپ تاپ های سری لژیون لنوو، به منظور دریافت بهترین خروجی ممکن و اجرای بازی های روز دنیا با کیفیت مطلوب، بهینه سازی شده اند. گزینه ای که پیش روی شما گذاشتیم، لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل legion 5 15IMH05H است که در بازه قیمتی 40 میلیون تومان، حرف هایی برای گفتن دارد.

لنوو مدل legion 5 15IMH05H از پردازنده Core i7 10750H نسل دهم اینتل در کنار 16 گیگابایت حافظه رم بهره می برد که بازدهی بسیار خوب و مطلوبی را در کنار یکدیگر دارند. از طرفی، این لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک شش گیگابایتی GeForce GTX 1660 Ti است. با اینکه در بازه قیمتی این لپ تاپ، مدل هایی با کارت گرافیک سری 3000 هم به چشم می خورد، اما نباید از قدرت فوق العاده کارت 1660Ti غافل بشویم. در تست های اجرا شده، این تضمین وجود دارد که لپ تاپ legion 5 15IMH05H می تواند از پس بازی های سنگین در رزولوشن 1080p و تنظیمات گرافیکی High و حتی Ultra تا حداقل 30 فریم بر ثانیه بر بیاید. برای مثال، بازی GTA V با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی و البته به صورت 120hz، میانگین 50 فریم بر ثانیه را ارائه می دهد. در بازی Apex Legends این اندازه تا 90 فریم بر ثانیه نیز افزایش پیدا می کند. شما می توانید بازی Warzone را با حداکثر نرخ فریم 80 انجام دهید

لپ تاپ legion 5 15IMH05H از صفحه نمایش 15.6 اینچی Full-HD با نرخ به روزرسانی 144Hz بهره می برد که از کیفیت مطلوبی برخوردار است. وجود یک ترابایت حافظه هارددیسک به همراه 256 گیگابایت حافظه از نوع SSD هم می تواند پاسخگوی ذخیره سازی اطلاعات، نصب بازی های سنگین و سایر امور شما باشد.

لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Nitro 5 AN515-57-72F7

قیمت: حدود 38,000,000 تومان

پردازندهIntel Core i7 11800H

2.3 تا 4.6 گیگاهرتز

گرافیکGeForce GTX 3050 Ti شش گیگابایت
حافظه رمشانزده گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch | 144Hz
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازییک ترابایت حافظه SSD
باتریباتری 4 سلولی 57 وات ساعتی
درگاه هاسه پورت USB 3.0

یک عدد USB Type-C از نوع تاندربولت

وزن2.3 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل DOS

صفحه نمایش مات , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

اگر به سراغ برند Acer برویم و کمی در بازار جستجو کنیم، به لپ تاپ گیمینگی می رسیم که در بازه قیمتی زیر 40 میلیون تومان، قطعا تعجب شما را برمی انگیزد. مشخصات گرافیکی این لپ تاپ توانایی به اجرا درآوردن بازی های روز دنیا، حتی بعضا با تنظیمات گرافیکی بالا و رزولوشن 1080p را دارد.

لپ تاپ ایسر Nitro 5 AN515-57-72F7 دارای یک نمایشگر 15.6 اینچی از نوع IPS است که رزولوشنی معادل با 1920 در 1080 در اختیار دارد. همچنین این نمایشگر دارای نرخ به روزرسانی 144هرتزی است که برای گیمرهای حرفه ای می تواند ویژگی مثبتی باشد.

این لپ تاپ گیمینگ ایسر از پردازنده اینتل Core i7 11800H استفاده می کند که از پردازنده های نسل یازدهم این کمپانی شناخته می شود. اما شاید مهم ترین ویژگی این لپ تاپ، بهره گیری از کارت گرافیک GTX 3050 Ti است. کارتی که می تواند بازدهی فوق العاده ای حتی در بازی های سنگین روز دنیا داشته باشد. این کارت در کنار رم شانزده گیگابایتی DDR4 لپ تاپ، برای مثال توانایی اجرای بازی Apex Legends روی تنظیمات High، رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارد. همچنین اگر به سراغ بازی سنگین Cyberpunk 2077 برویم، این لپ تاپ می تواند بازی را روی رزولوشن 1080p، تنظیمات Medium و نرخ متغیر 40 تا 50 فریم بر ثانیه اجرا کند. در اجرای بازی Doom Eternal، این لپ تاپ توانست بدرخشد و بازی را روی رزولوشن 1080p، بالاترین تنظیمات گرافیکی و نرخ بیش از 60 فریم بر ثانیه اجرا کند.

لپ تاپ Acer AN515-57-72F7 از همه لحاظ می تواند یکی گزینه ایده آل و خوش قیمت برای گیمرهایی باشد که می خواهند زیر 40 میلیون تومان هزینه کنند، اما لپ تاپ شان به آخرین تکنولوژی های روز دنیا مانند نسل تازه پردازشگرهای گرافیکی انویدیا مجهز باشد و بتوانند تمام بازی های روز دنیا را به خوبی اجرا کنند.

لپ تاپ ایسوس 17.3 اینچی مدل ROG Strix G17 G713QE-HX029

قیمت: حدود 43,000,000 تومان

پردازندهAMD Ryzen 7 5800H

3.2 تا 4.4 گیگاهرتز

گرافیکGeForce RTX 3050Ti GDDR6 چهار گیگابایت
حافظه رم16 گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 17.3 Inch | 144Hz
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازییک ترابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)
باتریباتری چهار سلولی ظرفیت 56 وات ساعت
درگاه هاسه پورت USB 3.0

یک پورت USB-C

وزن2.4 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

بدون سیستم عامل

صفحه نمایش مات , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

یکی از محبوب ترین و البته ، قدرتمندترین لپ تاپ های دنیا، سری ROG برند ایسوس است. در بازه قیمتی 50 میلیون تومان، ما لپ تاپ ROG Strix G17 G713QE-HX029 را از ایسوس داریم که مشخصات سخت افزاری آن بسیار مجذوب کننده است.

لپ تاپ ROG Strix G17 از پردازنده Ryzen 7 5800H برند AMD استفاده می کند که جزو پردازنده های رده بالای AMD محسوب می شود و از قدرت پردازشی و محاسباتی بسیار بالایی بهره می برد. استفاده از این پردازنده به این معناست که دستگاه شما از پس سنگین ترین بازی ها و رندرها برمی آید.

در کنار این پردازنده، ما کارت گرافیک چهار گیگابایتی Geforce RTX 3050Ti GDDR6 را داریم که از کارت های قدرتمند محسوب می شود. این ترکیب در کنار 16 گیگابایت رم DDR4 و یک ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD، پاسخگوی سنگین ترین و تازهترین بازی های روز است.

طراحی این لپ تاپ بسیار زیبا و با شکوه است. صفحه نمایش 17.5 اینچی ROG Strix G17 از رزولوشن Full-HD بهره می برد و نرخ به روزرسانی 144 هرتز آن، تجربه ای فوق العاده از کارهای متنوع به خصوص گیمینگ را برای شما به ارمغان می آورد.

این لپ تاپ گیمینگ 2.32 کیلوگرم وزن دارد که به نسبت بسکمک از لپ تاپ های گیمینگ هم رده، وزن متعارفی دارد و حمل و نقل آن راحت تر است.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion S7

قیمت: حدود 45,000,000 تومان

پردازندهAMD Ryzen 7 5800H

3.2 تا 4.4 گیگاهرتز

گرافیکGeforce RTX 3060 Ti GDDR6 شش گیگابایت
حافظه رم16 گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch | 165Hz
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازی512 گیگابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)
باتریباتری چهار سلولی ظرفیت 71 وات ساعت
درگاه هادو پورت USB 3.0

دو پورت USB-C

وزن1.9 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

بدون سیستم عامل

صفحه نمایش مات , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

در اینجا به یک عضو قدرتمند و بالارده سری گیمینگ لژیون برند لنوو به نام Legion S7 می رسیم که در بازه قیمتی 50 میلیون تومان می تواند یک گزینه بسیار مناسب و باکیفیت باشد. این لپ تاپ با سخت افزار حرفه ای و وزن ایده آل، مناسب امور گرافیکی سنگین، مهندسی با پردازش بالا و خصوصاً بازی است. ضخامت این دستگاه 18.9 میلی متر و وزن آن 1.9 کیلوگرم است که اعدادی بسیار مناسب برای یک غول محسوب می شوند.

لپ تاپ Legion S7 از پردازنده Ryzen 7 5800H برند AMD استفاده می کند که جزو پردازنده های رده بالای AMD محسوب می شود و از قدرت پردازشی و محاسباتی بسیار بالایی بهره می برد. استفاده از این پردازنده به این معناست که دستگاه شما از پس سنگین ترین بازی ها و رندرها برمی آید.

در کنار این پردازنده، ما کارت گرافیک Geforce RTX 3060Ti GDDR6 را داریم که از کارت های قدرتمند محسوب می شود. این ترکیب در کنار 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD، پاسخگوی سنگین ترین و تازهترین بازی های روز است.

لپ تاپ Legion S7 از صفحه نمایش Full-HD به اندازه 15.4 اینچ با نرخ به روزرسانی 165 هرتز بهره می برد و به راحتی می تواند کیفیت عالی قدرت درونی دستگاه را به نمایش بگذارد.

اگر در پی یک لپ تاپ گیمینگ هستید که علاوه بر سخت افزار تازه و قدرتمند، وزن و قد و قواره جمع و جور و مناسبی داشته باشد، Legion S7 با 1.9 کیلوگرم وزن و ظاهری زیبا و پرجذبه، در بازه قیمتی 50 میلیون تومان بهترین گزینه برای شما است.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Predator Helios 300 PH315-54-76

قیمت: حدود 46,000,000 تومان

پردازندهIntel Core i7 11800H

2.4 تا 4.6 گیگاهرتز

گرافیکGeforce RTX 3060 GDDR6 شش گیگابایت
حافظه رم16 گیگابایت
صفحه نمایشIPS | 15.6 Inch | 144Hz
رزولوشن تصویرFull HD| 1920 x1080
فضای ذخیره سازییک ترابایت حافظه HDD و 512 گیگابایت حافظه SSD
باتریباتری چهار سلولی ظرفیت 59 وات ساعت
درگاه هاچهار پورت USB 3.0

یک پورت USB-C

وزن2.5 کیلوگرم
سایر ویژگی ها

سیستم عامل ویندوز 10 هوم

صفحه نمایش مات , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

در بازه قیمتی نزدیک 50 میلیون تومان، یکی از لپ تاپ های گیمینگ کمپانی ایسر واقع شده است که از قدرت و مجذوب کنندهیت بسیار زیادی برخوردار است. لپ تاپی که با حافظه ذخیره سازی زیاد، پردازنده قدرتمند و کارت گرافیک مناسب، توانایی اجرای بازی های سنگین را به راحتی دارد.

صفحه نمایش 15.6 اینچی لپ تاپ ایسر Predator Helios 300 از نوع IPS بوده و با داشتن نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز، تجربه فوق العاده ای از نمایش بازی های گرافیکی و پرسرعت را به مخاطب ارائه می دهد. همچنین این صفحه نمایش مات بوده که این ویژگی سبب می شود تا از آن در محیط های پرنور و حتی فضای بیرونی، بی دغدغه استفاده کنید.

پردازنده مرکزی لپ تاپ ایسر Predator Helios 300، اینتل i7 مدل 11800H است که از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است و جزو نسل یازدهم پردازنده های اینتل محسوب می شود. این پردازنده، در کنار 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و کارت گرافیک انویدیا جی فورس 3060، به خوبی از پس عملیات های پردازشی سنگین و بازی های روز دنیا بر می آید. برای مثال، شما می توانید بازی Call of Duty Warzone را روی بالاترین تنظیمات گرافیکی و در رزولوشن 1080p، با نرخ بیش از 70 فریم بر ثانیه اجرا کنید. در بازی Days Gone و بالاترین تنظیمات گرافیکی در رزولوشن 1080p، بیش از 90 فریم دریافت می کنید. در مورد بازی Forza Horizon 5 با بیش از 70 فریم و بازی Battlefield V با 80 فریم بر ثانیه در بالاترین تنظیمات گرافیکی نیز شما می توانید بهترین خروجی گرافیکی را از این لپ تاپ انتظار داشته باشید.

باتری لپ تاپ ایسر Predator Helios 300 از نوع چهار سلولی با ظرفیت 59 وات ساعت است که می تواند میانه تا 6 ساعت، بسته به کارکردی که با لپ تاپ دارید، همراهی تان کند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2897

به "راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از 7 تا 50 میلیون تومان (اسفند 1400)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از 7 تا 50 میلیون تومان (اسفند 1400)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید