راهنمای سفر به ناپل در ایتالیا

به گزارش تنها پیامک، راهنمای سفر به ناپل یا ناپولی

سومین شهر بزرگ ایتالیا، ناپل نام دارد که در جنوب ایتالیا واقع شده و حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد. شواهد موجود در آن نشان می دهد که از عصر نوسنگی زندگی در ناپل جریان داشته است و این موضوع نشانه این است که در آن می توانید جاذبه های تاریخی گوناگونی را مشاهده کنید. راهنمای سفر به ناپل برای شما در خصوص حمل و نقل، غذاهای معروف، جاذبه ها و هر آن چه در سفر لازمتان می گردد، اطلاعاتی آماده نموده است که در ادامه همراه با خبرنگاران می توانید از آن ها آگاه شوید.

راهنمای سفر به ناپل در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

مختصری از تاریخ

در حدود سده هفتم قبل از میلاد، مردم یونانی در مهاجرت به ایتالیا در منطقه ای به نام پارته نوپه در نزدیکی ناپل آغاز به زندگی کردند. بعد از آن کم کم این ناحیه آغاز به پیشرفت و بزرگ تر شدن کرد و مردم دیگری نیز به این منطقه آمدند. در طول تاریخ افراد و حکومت های متفاوتی، مدیریت ناپل را برعهده داشتند که کمی آن را دستخوش دگرگونی می کرد. اما همزمان با دیگر نقاط ایتالیا در سال 1992، اوضاع ناپل نیز رو به بهبودی رفت و شهردار جدیدی منصوب شد که بعد از آن اصلاحات ساختاری متفاوتی در این شهر رخ داد. در سال 1995، محله قدیمی شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

موقعیت جغرافیایی ناپل

شهر ناپل در جنوب ایتالیا واقع شده و در کوه پایه های یک رشته کوه قرار گرفته است. این شهر در سواحل دریای مدیترانه واقع شده و از آن جا می توانید آتشفشان وزوو را نیز مشاهده کنید. در این شهر بندرهای زیادی وجود دارد که باعث شده کشتی های مسافربری، تجاری و … در آن توقف داشته باشند.

اطلاعات کلی

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم از ایران عقب تر است.

زبان رسمی: ایتالیایی

واحد پول: یورو (به تاریخ امروز، 11 دی 96، هر 1 یورو برابر با 5434 تومان می باشد)

کد کشور ایتالیا: 0039

شماره های اضطراری: آتش نشانی: 115، اورژانس: 118، پلیس: 113

آب و هوا

شهر ناپل در دسته بندی آب و هوای مدیترانه ای قرار می گیرد. این بدان معناست که در زمستان متعادل و بارانی است و هوای آن در فصل تابستان گرم و خشک خواهد بود. آب و هوای نیمه گرمسیری نیز در ناپل جریان دارد و دمای متوسط آن در روزهای تابستانی 23 درجه سانتی گراد است.

بهترین زمان سفر به ناپل

  • بهترین زمان: ماه های فروردین، اردیبهشت، شهریور و اوایل اکتبر (هوا عالی است و گردشگران کمتری در شهر هستند)
  • آفتابی ترین ماه: تیر
  • گرم ترین ماه: تیر و مرداد (گرما تا 31 درجه می رسد)
  • سردترین ماه: آذر، دی و بهمن
  • بارانی ترین ماه: اردیبهشت (که معمولا روزهای متوالی باران خواهد بارید)

هزینه اقامت

همواره در نظر داشته باشید که در تمام جهان نرخ اقامت می تواند نسبت به فصلی که به آن سفر می کنید متفاوت باشد و شهر ناپل نیز از این قانون جدا نیست. اما راهنمای سفر به ناپل برای شما بعضی از هزینه های اقامت در این شهر در تاریخ امروز (11 دی ماه 1396) را برایتان فراهم نموده است.

  • اجاره یک تخت در اتاقی مشترک در یک هاستل: میانگین شبی 80 هزار تومان
  • هتل های 3 ستاره: حدودا از شبی 250 هزار تومان
  • هتل های 4 ستاره: حدودا از شبی 700 هزار تومان
  • هتل های 5 ستاره: حدودا از شبی 900 هزار تومان

شکم گردی در ناپل

خب رسیدیم به بخش هیجان انگیز سفر به ناپل:

اگر عاشق غذاهای ایتالیایی هستید، پس می توان گفت که شهر درستی را انتخاب نموده اید. یکی از معروف ترین شاخصه های شهر ناپل، پیتزا می باشد! پیشنهاد می کنیم که در ابتدا پیتزای معروف آن یعنی پیتزای مارگاریتا را امتحان کنید که چیزی به جز خمیر، گوجه فرنگی تازه، ریحان، پنیر موزارلا و کمی روغن زیتون ندارد اما طعم بی نظیر آن را فراموش نخواهید کرد. اگر در رم و یا فلورانس این پیتزا را امتحان نموده اید مطمئن باشید که در ناپل، طعم متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

اگر می خواهید یکی از پیتزاهای مخصوص ناپولی را نیز تجربه کنید می توانید به Pizzeria Brandi بروید، جایی که پیتزا مارگاریتا متولد شده است. همچنین رستوران هایی نظیر Trianon و یا Da Michele نیز پیتزاهای خوبی سرو می نمایند.

غذاهای دریایی را نیز می توان بخشی از شکم گردی در ناپل دانست. اگر غذاهای دریایی تند را دوست دارید، بهتر است آن هایی را انتخاب کنید که سس arrabbiata (به معنی عصبانی) و یا fra diavolo (به معنی برادر شیطان) دارند.

شیرینی

در سفر به ناپل متوجه می شوید که این منطقه به خاطر شیرینی های خاصش نیز بسیار معروف است که بعضی از این شیرینی ها عبارتند از:

  • babà: تقریبا در هر کافه و شیرینی فروشی ای در شهر دیده می گردد.
  • jaka pastiera: شیرینی مخصوص عید پاک که البته در کل سال پیدا می گردد. درست شده از پنیر ریکوتای آب شده با شکر و ذرت بخارپز شده که بعد از آن با هم پخته می شوند.
  • sfogliatella: معمولا با پنیر ریکوتا پر می گردد و یکی از بهترین مکان هایی که می توانید آن را امتحان کنید در Pintauro است.

حمل و نقل در ناپل

در ناپل نمی توان قیمت های حمل و نقل را یکسان دانست زیرا خطوط متفاوتی وجود دارند که توسط شرکت های گوناگون مدیریت می شوند. اما به هر حال شما می توانید یک بلیط یک روزه را با 3.60 یورو تهیه کنید که در تمام وسیله های نقلیه قابل استفاده است. همچنین با یک بلیط 1.30 یورویی در 90 دقیقه می توانید از هر وسیله نقلیه (اتوبوس، مترو و …) به هر تعدادی که می خواهید استفاده نمایید.

مترو

خطوط متروی متفاوتی در ناپل وجود دارند که بعضی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • خط 1: مرکز شهر را به منطقه های نزدیک به تپه مانند ومرو (Vomero) و مراکز بیمارستانی مرتبط می نماید.
  • خط 2: سه بخش اصلی شهر را به پزولی (Pozzuoli) می رساند.
  • خط 5: خط جدیدی که فوریگروتا (Fuorigrotta) را به مرگلینا (Mergellina) متصل می نماید.

تراموا

شرکت ANM سه خط تراموا (1، 2 و 4) را اجرا می نماید که به ایستگاه مرکزی Castelnuovo - Garibaldi می رسند.

اتوبوس

اتوبوس نیز جزء وسایل حمل و نقلی است که در سفر به ناپل می توانید از آن ها بهره ببرید. البته اتوبوس ها معمولا شلوغ هستند و در بعضی از آن ها که خط خاصی ندارند ممکن است در ترافیک شهری گیر کنید، پس پیشنهاد می گردد که تا آن جا که می توانید مخصوص در ساعات اوج ترافیک از آن ها استفاده نکنید.

نکته: بلیط اتوبوس ها در خود اتوبوس فروخته نمی شوند و آن ها را باید قبل از سوار شدن به اتوبوس خریداری نمایید.

بعضی از جاذبه های مهم گردشگری

  • کلیسای Duomo
  • آتشفشان وزوو
  • ویرانه های پمپئی
  • موزه ملی باستان شناسی ناپل
  • دخمه های San Gennaro
  • مخروبه های شهر هرکولانیوم
  • کاخ Nuovo
  • دریاچه آگناگو
منبع: الی گشت
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 587

به "راهنمای سفر به ناپل در ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به ناپل در ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ناپل در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید