رسیدگی بدون نوبت به پرونده های گرانفروشی لوازم خانگی

به گزارش تنها پیامک، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: گزارشی مبنی بر گرانفروشی لوازم خانگی از سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و اتحادیه ها برای ما ارسال نشده است و به محض ارسال، بدون نوبت رسیدگی می کنیم.

رسیدگی بدون نوبت به پرونده های گرانفروشی لوازم خانگی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما،آقای احمد اصانلو،درباره گلایه های روز گذشته رهبر معظم انقلاب از گرانی لوازم خانگی داخلی اضافه نمود: براساس اصلاحات قانون نظام صنفی (در سال 92) متاسفانه تعزیرات در حوزه نظارت، بازرسی و کشف تخلف در بازار هیچ اختیاری ندارد و فقط مبنای ورود ما در بازار براساس ماده 19 آئین نامه سازمان تعزیرات حکومتی در قالب شعب سیار است که در محل تخلف با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف حاضر می شویم و فقط هم می توانیم در محدوده جرایم کمتر از 494 هزار تومان رای صادر کنیم.

وی گفت: این طور نیست که سازمان تعزیرات بتواند راسا در بازار نظارت، بازرسی و کشف تخلف کند در حالی که در قانون تعزیرات قبل از اصلاحیه آن سازمان تعزیرات 4 وظیفه شامل نظارت، بازرسی، کشف تخلف و رسیدگی را داشت که با تصویب قانون نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف نمایندگان 3 وظیفه نخست از تعزیرات خارج شد و اکنون سازمان تعزیرات حکومتی فقط رسیدگی نماینده به تخلفات مالی است.

آقای اصانلو گفت: در گشت های سیار حتی اختیار رسیدگی به تخلفات عمده و کلان احتکار و گرانفروشی را هم نداریم و این تخلفات باید در هیاتی متشکل از نماینده تعزیرات، اتاق اصناف و وزارت صمت آنالیز گردد که این فرآیند، زمان بر و ناکارآمد است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اضافه نمود: با این وضع متاسفانه شاهدیم تعزیرات؛ کارآیی را که انتظار مردم است، ندارد و ما در همین ارتباط متنی تقدیم سران قوا کردیم که اگر پیشنهاد های ما تصویب گردد از این پس ماموران و روسای شعب تعزیرات بتوانند راسا در بازار حضور داشته باشند و در محل کشف تخلف، حکم هم صادر نمایند.

وی درباره نحوه نظارت بر قیمت لوازم خانگی گفت: ما مرجع نظارت نیستیم و سازمان حمایت حقوق مصرف نمایندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه ها باید تخلف را گزارش نمایند و ما در کمترین زمان و خارج از نوبت رسیدگی می کنیم و فعلا هیچ گزارشی به ما نرسیده است.

اصانلو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا همچنان بعضی فراوری نمایندگان از درج قیمت فراورینماینده روی کالا های خود خودداری می نمایند؟ اضافه نمود: متولی این بحث هم سازمان حمایت و وزارت صمت است و اگر ما هم گشت های تعزیرات مان را متمرکز بر کانون های فراوری نموده ایم به لحاظ محدودیت هایی که داریم بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه سازمان کوتاهی می نماید که این مصوبه تازه درج قیمت فراورینماینده اجرا نمی گردد؟ اضافه نمود: قصد ندارم کوتاهی نمایندگان را معرفی کنم، اما مشکل اینجاست که مقررات ناظر بر نظارت بر بازار مطابق با شرایط امروز نیست و امروز ما با تحریم، جنگ مالی و کمبود منابع روبرو ایم و باید نظارت ها، اضطراری باشد و روسای شعب و قضات تعزیرات بتوانند مستقیم در بازار حضور داشته باشند و خودشان کشف تخلف و همان جا حکم صادر نمایند واگر این اختیارات را به ما بدهند خیلی از مجازات ها بازدارنده خواهد بود.

اصانلو درباره قیمت لوازم خانگی با تاکید مجدد که حتما اگر پرونده ای به ما ارسال گردد در اسرع وقت رسیدگی قاطع خواهیم کرد، گفت: در این خصوص حاضریم در قالب گشت های مشترک با بازرسان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت؛ تعامل داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2965

به "رسیدگی بدون نوبت به پرونده های گرانفروشی لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی بدون نوبت به پرونده های گرانفروشی لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید