چگونه سفری مقرون به صرفه به ریودوژانیرو داشته باشیم؟

به گزارش تنها پیامک، ریودوژانیرو به لطف سواحل طلایی، زندگی شبانه پرانرژی و...، محبوب ترین و شناخته شده ترین شهر برزیل محسوب می گردد؛ اما چطور می توان با هزینه ای کم به آن سفر کرد؟

چگونه سفری مقرون به صرفه به ریودوژانیرو داشته باشیم؟

بی علت نیست که به رویودوژانیرو، شهر شگفت انگیز می گویند. شهرهای معدودی در جهان توانسته اند عجایب شگفت انگیز طبیعی را با کلان شهری چندفرهنگی در هم بیامیزند و فرهنگی مجذوب نماینده و مسحورنماینده خلق نمایند. از همین رو شهر ریودوژانیرو به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان تبدیل شده است؛ این موضوع افزایش هزینه های سفر برای گردشگران را به همراه داشته است. با همه این اوصاف هنوز هم می توان با قدری صرفه جویی و برنامه ریزی، سفری مقرون به صرفه به این شهر داشت. با خبرنگاران همراه شوید تا به شما بگوییم چطور این سفر مقرون به صرفه را برای خود رقم بزنید.

در ریودوژانیرو چه کارهایی انجام دهید؟

به بازارهای ریودوژانیرو بروید

بازارها و نمایشگاه ها، راهی عالی برای آشنایی با فرهنگ برزیل محسوب می شوند؛ ضمن اینکه امکان چشیدن غذاهای منطقه ای، گشت وگذار و خرید سوغاتی یا کالاهای مقرون به صرفه نیز وجود دارد. حتما بازدید از بازارهای معروف ریو را در برنامه خود بگنجانید که بی شک ارزش تماشا دارند.

بازار ایپانما (Ipanema) که هر یکشنبه برگزار می شود، به فروش لباس، وسایل چرمی، لوازم خانه، زیورآلات، آثار هنری و شیرینی باهیا اختصاص دارد.

نمایشگاه سائو کریستووائو (Sao Cristovao) در منطقه شمالی ریو، محوطه بسیار بزرگی است که با محصولات و غذاهای محلی، گوشه ای از این منطقه از برزیل را به جهان نشان می دهد. چنانچه در پی وسایل قدیمی و عتیقه هستید، بازار ریو آنتیگو (Rio Antigo) در اولین شنبه هر ماه برپا می شود.

داوطلب شوید

با انجام کارهای داوطلبانه، با فرهنگ برزیلی آشنا شوید و با این روش نه تنها می توانید هزینه های سفرتان را کاهش دهید، بلکه در مقابل خدمتی هم به جامعه میزبان خواهید کرد. کاسا دو کامینیو (Casa do Caminho) در ازای کار داوطلبانه با بچه ها و نوجوانان در حوزه هایی نظیر آموزش، طراحی سایت، بهداشت و درمان، کشاورزی و نظارت، امکاناتی مانند اقامت، غذا و آموزش رایگان را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. برای این کار داوطلبانه، افراد باید حداقل 6 ماه با این سازمان همکاری داشته باشند و تا حدودی زبان پرتغالی بدانند.

پروژه فاولا (Project Favela)، سازمانی است که در پی معلم برای بچه ها روسینیا (Rocinha)، شلوغ ترین و بزرگ ترین محله زاغه نشین های ریو، می شود و به ازای سه ماه کار داوطلبانه و یاری مالی، محل اقامت داوطلب ها را فراهم می نماید. سازمان های زیادی در این شهر وجود دارند که برای یاری های داوطلبانه در رسانه های اجتماعی و گوگل تبلیغ می نمایند.

پیاده روی کنید

منظره فوق العاده زیبای ریودوژانیرو باعث ایجاد فرصت های پیاده روی و کوهنوردی برای گردشگران شده که برای همه افراد با هر سطح از تناسب اندام مناسب است و از آنجا که کاملا رایگان هستند، گزینه های شگفت انگیزی برای سرگرمی به حساب می آیند. با اینکه بعضی تورهای گردشگری ممکن است برای این قضیه، پول دریافت نمایند، این سرگرمی را می توان به صورت مستقل نیز انجام داد.

بسیاری از مسیرهای پیاده روی در اقصانقاط ریو، منظره ها هوایی شگفت انگیزی را پیش روی گردشگران قرار می دهند که وسعت شهر و ادغام حیرت انگیز آن با طبیعت را به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر می کشند.

در رویدادی رایگان شرکت کنید

در تمام طول سال، رویدادهای رایگان و متعددی در ریو برگزار می شود. جشنواره های غذایی نظیر طعم ریو (Taste in Rio) که رایگان هستند، باعث گردهمایی بعضی از برترین سرآشپزهای نوظهور ریو در یک جا می شوند. در روزهای دوشنبه، راهی پدرا دو سال (Pedra do Sal) در مرکز شهر شوید که مجذوب نماینده ترین رویداد رایگان پایکوبی سامبا در فضای باز به شمار میرود. اگر روزهای سه شنبه به همین محدوده سر بزنید، شاهد برگزاری جاز در پدرا دو سال (Jazz at Pedra do Sal) خواهید بود که به برترین موسیقی جاز در ریو اختصاص دارد.

گاهی وقت ها نیز رویدادهای رایگان یوگا در شهر برگزار می شود که اوایل صبح روزهای آخر هفته در منطقه ها زیبایی از جمله پارک فلامنگو (Flamengo park)، محله لاگوا (Lagoa) یا ساحل ایپانما جریان دارد.

در صورتی که آخر هفته به میدان پانزدهم و گذرگاه تِلِس (Arco de Teles) بروید که در مرکز شهر قرار دارند، با مهمانی های پرسروصدایی از موسیقی های سبک رگِی (reggae)، هیپ هاپ، سامبا و تمامی ژانرهای دیگر روبرو خواهید شد که تا پاسی از شب ادامه دارند. اگر به ریو سفر کردید، حتما حواستان به جشنواره های خیابانی باشد که در نوع خود منحصربه فرد هستند.

در ریودوژانیرو کجا غذا و نوشیدنی بخورید؟

کافه کورتو

کافه کورتو (Curto Cafe) که در یک مرکز خرید ساده و کوچک در مرکز شهر ریو قرار گرفته است، شاید جزو عجیب ترین کافی شاپ های این شهر باشد. این کافه، قهوه های بسیار خوبی دارد تا حدی که می توان آن را یکی از برترین قهوه های ریو دانست؛ علاوه بر این در اقدامی جالب، مشتری هر چقدر که بخواهد پول می پردازد.

  • آدرس: Edificio Garagem Menezes Cortes - Av. Erasmo Braga, 278 - Quiosque 47 - Centro, Rio de Janeiro

رستوران های کیلویی

آن دسته از گردشگرانی که در پی سفری مقرون به صرفه هستند، رستوران های کیلویی (per-kilo restaurants) می تواند گزینه ای عالی به حساب آید؛ به ویژه که می توانند غذای خود را از بوفه سلف سرویس انتخاب نمایند و به مقدار وزن غذا، پول بپردازند.

رستوران های کیلویی در مکان های شلوغی مثل کوپاکابانا و ایپانما قدری گران هستند؛ به همین علت برای یافتن گزینه های مقرون به صرفه تر باید راهی مرکز شهر شوید. رستوران کیلوگرما (Kilograma) در محله لاپا (Lapa) با انواع غذاها نظیر سوشی، نودل، گوشت، ماهی، مرغ، سیب زمینی، لوبیا و سالاد پذیرای مشتریان است. اگر قبل و بعد از ساعات شلوغی (12 تا 14 ظهر) به این رستوران بروید، قیمت غذاها تا حدودی مقرون به صرفه تر است.

  • آدرس: R. Riachuelo, 315 - Centro, Rio de Janeiro

پیک نیک

سبک زندگی مردم ریو بر پایه خوش گذرانی در فضای باز است و از همین رو گزینه های متعددی برای پیک نیک در این شهر وجود دارد که نه تنها روشی عالی برای لذت بردن از منظره ها فوق العاده زیبا محسوب می شود، بلکه از نظر مالی نیز به صرفه است. با مراجعه به یک سوپرمارکت ، وسایل لازم برای پیک نیک را مهیا کنید و بعد به سمت یکی از برترین نقاط پیک نیک در اطراف شهر راه بیفتید.

کجا اقامت کنید؟

هاستل گرین کالچر اکو

هاستل گرین کالچر اکو (Green Culture Eco Hostel) در زاغه نشین های شاپو مانگِیرا (Chapeu Mangueira) و بابیلونیا (Babilonia) واقع شده است؛ هرچند از آنجا که این منطقه از سال 2009 محیط امنی دارد، گردشگران می توانند با خیال راحت در آن اقامت نمایند. تختخواب های ننومانندی در بالکن نصب شده اند که مشرف به منظره دریا در منطقه لمه (Leme) و ساحل کوپاکابانا هستند و به همین علت گردشگران می توانند استراحتی به یادماندنی را تجربه نمایند. در واقع اینجا منظره های پنج ستاره و عالی را با قیمت یک هاستل در اختیار مهمانان قرار می دهد؛ ضمن اینکه محلی عالی برای آشنایی با فرهنگ بومی برزیلی به شمار می رود.

  • آدرس: 6 A Ladeira Ary Barroso, Leme Rio de Janeiro, 22010-060, Brazil

چه لاگارتو

چه لاگارتو (Che Lagarto) جزو یکی از برترین هاستل های آمریکای جنوبی محسوب می شود که به موفقیت های زیادی در این قاره دست یافته است. اقامت در اینجا نه تنها جالب است، بلکه هزینه آن مقرون به صرفه تر از هتل های منطقه جنوب شهر تمام می شود. این هاستل با اتاق های خصوصی و خوابگاهی پذیرای مهمانان است و فعالیت های دسته جمعی رایگانی برای آن ها تدارک دیده است که فرصت خوبی برای گپ وگفت با سایر مسافران و کوله گردها به شمار میرود.

  • آدرس: R. Barata Ribeiro, 111 - Copacabana, Rio de Janeiro

مهمان خانه آلما د سانتا

مهمان خانه آلما د سانتا (Alma de Santa Guest House) در محله محبوب سانتا ترزا (Santa Teresa) قرار گرفته است که خانه هنرمندان محلی است و فضای بوهمیایی متفاوت و هنری دارد. در این مهمان خانه، علاوه بر اتاق های خصوصی و عمومی، آشپزخانه ای مجهز و یک باغ به چشم می خورد. اینجا به مقدار 15 دقیقه پیاده روی با محله لاپا فاصله دارد که خود یک مزیت محسوب می شود.

  • آدرس: Rua Andres Belo, 15 - Santa Teresa, Rio de Janeiro
منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2821

به "چگونه سفری مقرون به صرفه به ریودوژانیرو داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفری مقرون به صرفه به ریودوژانیرو داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید