روایت سربازمعلمی که 2 دانش آموز را به تحصیل بازگرداند

به گزارش تنها پیامک، تهران (پانا) - مهرداد یعقوب وند، سرباز معلم روستای کرگاب بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک از توابع استان خوزستان که در سخت ترین شرایط آب وهوایی مشغول به خدمت است، تمام حقوق و عایدی خود را صرف خرید لوازم التحریر و کیف و کفش برای 17 دانش آموز محروم این روستا کرد.

روایت سربازمعلمی که 2 دانش آموز را به تحصیل بازگرداند

این سرباز معلم 23 ساله مطرح کرد از زمانی که رفتار انسان محبت آمیز حسین اسدی معلم خیر اندیمشکی را مشاهده نموده، تصمیم گرفته است تا به دانش آموزان تنها مدرسه روستا که در کانکس درس می خوانند یاری کند که به زودی مراسم ازدواج این سربازمعلم نیکوکار که سرپرستی و اداره خانواده خود را نیز برعهده دارد با یاری آقای اسدی معلم خیر اندیمشکی در روستای محل خدمت وی برگزار می گردد.

یعقوب وند که پرورش یافته در عشایر و ساکن روستاست در گفت وگو با پانا با بیان اینکه هدف من رفتن به دانشگاه فرهنگیان بود اظهار کرد: زمانی که دبیرستان درس می خواندم و پشت کنکور بودم پدرم تصادف کرد و از کار افتاده شد. من فرزند بزرگ خانواده بودم، شرایط سخت زندگی را تجربه کردم و فرصت زیادی برای درس خواندن و شرکت در کنکور نداشتم.

وی اضافه نمود: در سال 96 در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه لرستان قبول شدم و به علت نزدیکی با خانواده به درس خود ادامه دادم. در زمستان سال 99 لیسانس خود را در 7 ترم گرفتم و برای جذب سرباز معلمی به آموزش و پرورش الوار گرراستای شهرستان اندیمشک رفتم.

این معلم اشاره نمود: با تحویل مدارک مورد احتیاج به عنوان یک سرباز معلم جذب آموزش و پرورش شدم و اکنون نیز سال نخست تحصیل ام در منطقه عشایری دشت لاله بخش الوار گرراستای شهرستان اندیمشک است.

یعقوب وند اضافه نمود: دانش آموزان را که دیدم یاد روزگار دانش آموزی خود افتادم که سختی و دشواری زیادی را در عشایر تجربه کردم؛ در این زمان تصمیم گرفتم با حقوق خود را برای این دانش آموزان کفش، کلاه، جوراب و لوازم التحریر بخرم.

وی با بیان اینکه با این کار سعی کردم راستا را برای دانش آموزان هموارتر کنم تا آنان با انگیزه به درس خواندن ادامه دهند، ادامه داد: به دانش آموزان ترک تحصیل نموده یاری کردم و با تهیه کیف و کفش مدرسه، آنان را به مدرسه بازگرداندم. به جرات می توانم بگویم یکی از بزرگترین موفقیت های زندگی ام بازگرداندن این دو دانش آموز به مدرسه بوده است که اکنون زرنگ ترین و باهوش ترین دانش آموزان مدرسه شده اند.

این معلم بیان نمود: با یاری حسین اسدی معلم خیر اندیمشکی نیز به تعدادی از دانش آموزان مدرسه دیگر نیز یاری و وسایل مدرسه را برای آنان تهیه کردیم. یاری من در برابر آقای اسدی و سایر خیرین بسیار ناچیز است اما امیدوارم در این راستا بتوانم یاری کننده باشم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2789

به "روایت سربازمعلمی که 2 دانش آموز را به تحصیل بازگرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت سربازمعلمی که 2 دانش آموز را به تحصیل بازگرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید