زمان بندی زایش گله های گوسفند و بز با محصولی دانش بنیان مدیریت می گردد

به گزارش تنها پیامک، با فراوری پروژسترون برای هم زمان سازی فحلی دام به وسیله شرکتی دانش بنیان، مدیریت گله های گوسفند و بز از نظر زمان بندی زایش ها میسر شد.

زمان بندی زایش گله های گوسفند و بز با محصولی دانش بنیان مدیریت می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیریت نامناسب در گله های گوسفند و بز از نظر زمان بندی زایش ها باعث می گردد در تمام سال بره یا بزغاله در گله باشد. پراکندگی زایش ها سایر عملیات مدیریتی مانند واکسیناسیون، پرواربندی و غیره را دچار اشکال نموده است و مانع بهره وری کامل از پتانسیل گله می گردد.

این اتفاق باعث افزایش فشار بر مراتع و تخریب آنها می گردد. اما همزمان سازی فحلی به عنوان یکی از ابزارهای مدیریتی یاری می نماید تا زایش ها در یک بازه زمانی متمرکز گردد و اعمال سایر ابزارهای مدیریتی را تسهیل کند.

به همین علت شرکت دانش بنیان آرین فناوران فاریاب با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به فراوری بومی اسفنج های پروژسترون برای هم زمان سازی فحلی دام نموده است. محصولی که به علت وجود تحریم ها واردات کمی دارد. محصولات خارجی موجود در بازار نیز با قیمت بالایی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

با محاسبه مبتنی بر گزارش مرکز اصلاح نژاد کشور مبنی بر ظرفیت حداقل مصرف سه میلیون قطعه در سال و قیمت هر قطعه محصول خارجی، سالیانه 6 میلیون دلار ارز برای تامین این محصول از کشور خارج می گردد.

به لحاظ کیفی محصول در چند پروژه تحقیقاتی همراه با نمونه های مشابه خارجی مورد آزمایش نهاده شد و در تمام آزمایش ها پیروز عمل نموده است. کیفیت این محصول داخلی نسبت به نمونه خارجی بالاتر و قیمت آن نیز نصف این محصول خارجی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2766

به "زمان بندی زایش گله های گوسفند و بز با محصولی دانش بنیان مدیریت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان بندی زایش گله های گوسفند و بز با محصولی دانش بنیان مدیریت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید