طرز تهیه دمی باقالی ، دمپختک را به ساده ترین روش بپزید

به گزارش تنها پیامک، دمپختک یا دمی باقالی که بهش دمپختک باقالی هم گفته می گردد، یک غذای ساده و نسبتا مقرون به صرفه است که خیلی زود هم آماده می گردد. در این مطلب با طرز تهیه دمی باقالی به ساده ترین روش آشنا می شوید.

طرز تهیه دمی باقالی ، دمپختک را به ساده ترین روش بپزید

دمپختک از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که با مواد اولیه ویژه برنج تهیه می گردد و بسیاری از ایرانیان دمپختک را در قالب های مختلف (مانند دمپختک باقالی، دمپختک سیب زمینی، دمپختک نیمرو) درست می نمایند.

مواد لازم تهیه دمی باقالی

برنج 4 پیمانه

باقلای زرد 2 پیمانه

زردچوبه 2 قاشق غذاخوری

پیاز 2 عدد

نمک و فلفل و روغن به اندازه لازم

طرز تهیه دم پختک یا دمی باقالی

1- برای تهیه دمپختک ابتدا پیازها را پوست می گیریم، می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم.

2- تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا روغن کمی داغ گردد و بعد پیازها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

3- پیازها که سبک و نرم شدند، مجددا آنها را تفت می دهیم و صبر می کنیم تا سرخ و طلایی شوند و کمی زردچوبه در آخر سرخ شدن روی پیازها می ریزیم.

4- باقلاهای خشک شده را نیز داخل تابه می ریزیم و با پیازها تفت می دهیم. 3 الی 4 لیوان آب به مواد اضافه می کنیم و در تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا باقلاها نیم پز شوند. پس از نیم پز شدن (دقت کنید که آب باقلاها بیشتر از یک بند انگشت نباشد) کمی نمک و فلفل سیاه داخل تابه می ریزیم.

5- سپس برنج شسته شده را به مواد داخل تابه اضافه می کنیم. حرارت را کمی زیاد می کنیم تا آب داخل تابه تبخیر گردد و بعد روغن را می ریزیم.

6- حرارت را کم و برنج را دم می کنیم و اجازه می دهیم خوب پخته گردد. دمپختک ما بعد از 30 الی 40 دقیقه آماده نوش جان کردن است.

منبع: همشهری

منبع: فرادید
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3133

به "طرز تهیه دمی باقالی ، دمپختک را به ساده ترین روش بپزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دمی باقالی ، دمپختک را به ساده ترین روش بپزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید