طرز تهیه شیرینی مقوی مخصوص مهمانی

به گزارش تنها پیامک، آجیل بار یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و یک میان وعده خوشمزه و مالی تهیه کنید.

طرز تهیه شیرینی مقوی مخصوص مهمانی

آجیل بار را می توانید با انواع مغزیجات و ترکیبات مختلف تهیه کنید و به علت مقوی بودن یک خوراکی خوشمزه برای بچه ها می باشد که راحت تهیه می گردد، بعلاوه شما می توانید آجیل بار را برای عید یا شب یلدا و دورهمی خود تهیه کنید و یک پذیرایی شیک از مهمان های خود داشته باشید. تهیه این آجیل بار خیلی آسان است و می توانید از گردو یا پسته و هر مغزی که دوست دارید بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه آجیل بار

کنجد بو داده 1.5 تا 2 پیمانه

مغز تخمه آفتابگردان 1 پیمانه

بادام زمینی بدون پوست 1 پیمانه

شکر 1/2 پیمانه

شیره انگور یا خرما 1/2 پیمانه

ارده کنجد 1/2 پیمانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید کنجد را کمی تفت دهید، شما می توانید از کنجد بو داده آماده بهره ببرید و اگر کنجد خام در خانه دارید کافی است داخل تابه ریخته و روی حرارت کم تتف دهید تا بوی خامی آن گرفته گردد و کمی تغییر رنگ دهد، دقت کنید پای گاز باشید وگرنه خیلی سریع کنجد می سوزد.

مرحله دوم: کاراملی کردن شکر

شکر را داخل تابه بریزید و هم نزنید و بگذارید خود شکر با حرارت کم ذوب گردد و زمانی که قهوه ای رنگ شد باید سریع شیره انگور و ارده کنجد را اضافه کنید و سریع هم بزنید و نگذارید تا شکر سفت گردد.

مرحله سوم: افزودن مغزیجات

در ادامه باید کنجد و بادام و مغز آفتابگردان و خوب هم بزنید تا مواد یکدست گردد و خوب سفت گردد، سپس از روی حرارت بردارید و یک ظرف مستطیل پیرکس یا پلاستیکی را بردارید و کمی چرب کنید و از مواد تهیه شده داخل آن بریزید و کمی خلال پسته برای تزیین بریزید و با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا سطح آجیل بار کاملا باید صاف و یکدست گردد.

مرحله چهارم: تهیه آجیل بار

ظرف را برای 1 ساعت باید در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت از یخچال خارج کنید و برای 15 دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و از قالب خارج کنید و با یاری یک چاقو تیز به مقدار دلخواه برش بزنید و این آجیل بار را میل کنید. نوش جان

بهتر است قطر مواد 1 سانت بیشتر نگردد، زیرا کالری بسیار بالایی دارد.

می توانید همه مغزیجات را در ابتدا کمی تفت دهید تا بوی خامی آن ها گرفته گردد و بعد بهره ببرید.

اگر احساس کردید شکر سفت شده باید حرارت را کم کنید و صبر کنید تا دوباره ذوب و شل گردد.

اصلا نباید زیر شکر زیاد باشد وگرنه می سوزد و مزه تلخی به آجیل بار می دهد.

منبع: پارسی دی

منبع: فرارو
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3121

به "طرز تهیه شیرینی مقوی مخصوص مهمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی مقوی مخصوص مهمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید