عمان کشور نگهدارنده آب سنگین مازاد ایران است، خرید و فروش آب سنگین مختص آمریکا و روسیه نیست

به گزارش تنها پیامک، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عمان به عنوان کشور ثالث مسئولیت نگهداری آب سنگین مازاد ایران را طبق برجام برعهده دارد.

عمان کشور نگهدارنده آب سنگین مازاد ایران است، خرید و فروش آب سنگین مختص آمریکا و روسیه نیست

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با میزان کرد: آب سنگین یک کالای استراتژیک در حوزه هسته ای محسوب می گردد که بازار مخصوص خود را دارد و فقط کشورهای خاصی مثل آمریکا و روسیه خریدار این کالا نیستند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز به مانند سایر کشورهای دنیا که در عرصه هسته ای فعال هستند آب سنگین خود را در بازار مخصوص به دستاوردهای هسته ای عرضه و به فروش می رسانند که این موضوع شامل حال آب سنگین نیز می گردد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نرخ گذاری پیرامون آب سنگین به مانند سایر معاملات به صورت بین المللی است توضیح داد: همانطور که نفت و گاز و سایر کالاها در بازارهای بین المللی قیمت گذاری می گردد، این موضوع شامل محصولات هسته ای نیز می گردد و این محصولات با قیمت های خاصی در بازار به فروش می رسند.

نقوی حسینی درباره انتقال 11 تن آب سنگین ایران به کشور عمان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق توافق برجام، تعهد نموده است که تنها 130 کیلو آب سنگین را در داخل کشور نگه دارد.

وی تاکید: اگر ما بخواهیم مابقی آب سنگینمان را که بیش از 130 کیلو است نگهداریم یا باید آن را بفروشیم و یا آن را در کشور ثالثی ذخیره کنیم که در حال حاضر با قراردادن مقداری از آب سنگینمان در کشورعمان آن را ذخیره نموده ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران، عمان را به عنوان کشور ثالث برای نگهداری آب سنگین خود طبق توافق برجام انتخاب نموده است توضیح داد: در صورتی که توافقی برای فروش این آب سنگین صورت گیرد معامله با کشورهای مختلف انجام می گردد اما در غیر این صورت آب سنگین ایران طبق توافق برجام در کشور ثالث باقی خواهد ماند.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 408

به "عمان کشور نگهدارنده آب سنگین مازاد ایران است، خرید و فروش آب سنگین مختص آمریکا و روسیه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان کشور نگهدارنده آب سنگین مازاد ایران است، خرید و فروش آب سنگین مختص آمریکا و روسیه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید