فاصله تهران تا مشهد با ماشین شخصی، قطار و هواپیما

به گزارش تنها پیامک، مشهد یکی از شهرهای شرقی و از پربازدیدترین شهرهای جهانگردی ایران است که به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا علیه السلام میان گردشگران ایرانی و جهانگرد های مسلمان خارجی هواداران زیادی دارد. البته محبوبیت مشهد میان گردشگران ایرانی فقط به خاطر وجود حرم مطهر نیست؛ بلکه آثار باستانی باقیمانده از دوران افشاریه و جاذبه های تفریحی و طبیعی آن سفر برای هرکسی را لذت بخش می نماید. یکی از رایج ترین راه های سفر به این شهر زیارتی استفاده از تور مشهد است که توسط آژانس های مسافرتی ارائه می گردد.

فاصله تهران تا مشهد با ماشین شخصی، قطار و هواپیما

تورهای مشهد دو نوع هستند؛ تور مشهد هوایی و تور مشهد زمینی و شما می توانید با انتخاب هرکدام از این ها راهی یک سفر رویایی شوید. از آن جایی که مشهد در شرقی ترین نقطه ایران واقع شده است، فاصله آن از شهرهایی مانند تهران، اصفهان، شیراز و... نسبتا زیاد است؛ به همین دلیل قصد داریم در این مقاله فاصله تهران تا مشهد را با انواع وسایل نقلیه مانند قطار، ماشین شخصی و هواپیما آنالیز کنیم تا بتوانید براساس عادت و سلیقه ای که برای سفر به شهرهای دیگر دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

فاصله تهران تا مشهد با هواپیما

یکی از راه های سریع برای سفر به مشهد از تهران سفر با هواپیما است. فاصله تهران تا مشهد در سفر هوایی حدود 724 کیلومتر تخمین زده می گردد و این راستا در حدود 80 تا 120 دقیقه طی خواهد شد. سفر با تور مشهد یکی از بهترین راه ها برای سفری ارزان و هیجان انگیز است؛ زیرا بازدید از مکان های دیدنی و طبیعت زیبای مشهد را می توان با هزینه کم تری انجام داد. اگر علاقه ای به سفر با تور مشهد نداشتید و خواستید به صورت شخصی سفر کنید، می توانید با مراجعه به سایت هایی مانند علی بابا بلیط هواپیما را به راحتی بخرید.

شرکت های هواپیمایی که پرواز به مشهد را از تهران یا شهرهای دیگر انجام می دهند عبارت هستند از: زاگرس، ایران ایر، ایران ایر تور، آتا، وارش، ساها، تابان، کاسپین و آسمان. خرید بلیط لحظه آخری از شرکت های هواپیمایی مختلف به کاهش هزینه سفر شما یاری بسیاری می نماید. شما می توانید با مراجعه به سایت های معتبر از قیمت بلیط های لحظه اخری باخبر شوید.

فاصله تهران تا مشهد با ماشین شخصی

جاده ای که تهران را به مشهد وصل می نماید، اغلب از مناطق کویری می گذرد؛ پس اگر به کویر علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم با ماشین شخصی به مشهد سفر کنید. فاصله تهران تا مشهد در سفر با خودروی شخصی حدود 890 کیلومتر است و شما بین 9 تا 11 ساعت در راه خواهید بود.

البته اگر توقفات شما در راستا زیاد باشد، این عدد بیش تر می گردد. سفر با خودروی شخصی به مشهد علاوه بر اینکه راستا سفر را با تماشای شهرهای مختلف و مناطق کویری زیبا می نماید، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه شرح می دهیم. زمانی که شما با ماشین شخصی تان به مشهد می روید، در طول راستا هرزمانی که خواستید می توانید برای استراحت توقف کنید؛ پس در نتیجه طولانی بودن راستا شما را اذیت نخواهد کرد!

بیشتر بخوانید : رستوران های کیش را بیشتر بشناسیم

مزیت دیگری که سفر با ماشین شخصی نسبت به تور مشهد هوایی یا زمینی دارد، این است که زمانی که به مشهد رسیدید، به راحتی می توانید با ماشین تان به هرجایی از شهر که خواستید بروید. دیدنی هایی را که در خارج شهر وجود دارد، ببینید؛ بدون اینکه نیازی به استفاده از وسایل نقلیه درون شهری داشته باشید. در سفر با ماشین شخصی از تهران به مشهد ابتدا باید به گرمسار و از آن جا به سمنان بروید؛ سمنان شهری پر از مکان های تاریخی است. اگر در رسیدن به مشهد عجله ندارید، می توانید در این شهر چرخی بزنید و از دیدنی های آن بازدید کنید. بعد از سمنان به دامغان و شاهرود خواهید رسید که توقف و بازدید از طبیعت زیبای این دو شهر خالی از لطف نیست. سبزوار و نیشابور آخرین شهرهایی هستند که در راستا شما قرار دارند. با گذشتن از آن ها به شهر زیبای مشهد خواهید رسید.

فاصله تهران تا مشهد با قطار

یکی از پرطرفداترین راه های سفر به این شهر مذهبی با تور مشهد از تهران یا به صورت شخصی، سفر با قطار است. کوپه های قطار امکانات خوبی برای استراحت در طول راستا دارند و رستوران های آن ها غذاهای لذیذی را برای شما سرو می نمایند. فاصله تهران تا مشهد در سفر با قطار 900 کیلومتر است و شما بین 9 تا 11 ساعت در راه خواهید بود. در این زمان می توانید به راحتی در تخت خواب تان استراحت کنید یا از تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

اگر قصد سفر با قطار و تور مشهد از تهران را داشتید، بهتر است این کار را در بهار یا اواخر تابستان انجام دهید؛ زیرا در آن موقع مشهد بهترین آب وهوا را دارد. تابستان های مشهد بسیار گرم و زمستان های آن بسیار سرد است و برای سفر خیلی مناسب نیست؛ اما اگر مسئله ای با گرما یا سرمای شدید نداشتید، می توانید از سفر به این شهر توریستی لذت ببرید. یکی از مزایایی که سفر با تور مشهد از تهران دارد، این است که نیازی به پیداکردن هتل در این شهر شلوغ را ندارید. همچنین نیازی نیست برای رزرو بلیط یا تهیه غذا وقت صرف کنید؛ انجام همه این امور برعهده تور است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1391

به "فاصله تهران تا مشهد با ماشین شخصی، قطار و هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله تهران تا مشهد با ماشین شخصی، قطار و هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید