فرهادیان: حضور هیچ ورزشکاری در ترکیب تیمی المپیک قطعی نبود، می خواهیم در توکیو چهره ای متفاوت را نشان دهیم

به گزارش تنها پیامک، مدیر سازمان تیم های ملی تکواندو وعده داد که اعضای تیم ملی تکواندو در المپیک توکیو و مسابقات قهرمانی دنیا چهره ای متفاوت را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

فرهادیان: حضور هیچ ورزشکاری در ترکیب تیمی المپیک قطعی نبود، می خواهیم در توکیو چهره ای متفاوت را نشان دهیم

آرش فرهادیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره مثبت شدن تست دوپینگ یکی از دختران تکواندوکار کشورمان گفت: همانطور که می دانید ما دو سهمیه در بخش آقایان و یک سهمیه در بخش بانوان کسب کردیم و هیچکدام از سه ورزشکار المپیکی ما مسئله ای برای حضور در المپیک ندارند. دختری که در نمونه آزمایش دوپینگش ماده ممنوعه دیده شده است، از ورزشکاران المپیکی ما نیست و به خاطر یک ماده ممنوعه تست اولیه اش مثبت شده است. البته خانواده او مستنداتی دارند که می خواهند از این اتفاق دفاع نمایند.

وی توضیح داد: این ورزشکار دو بار در دوره های ستاد مبارزه با دوپینگ که در فدراسیون برگزار کردیم، شرکت نموده است. از طرفی ما تعهدنامه کتبی از تمام ملی پوشان برای رعایت همه چیز گرفته و اعلام نموده ایم هر ورزشکاری قصد مصرف هر نوع دارویی را دارد با پزشک تیم و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون مشورت کند. متأسفانه این ورزشکار هیچکدام از این مسائل را رعایت ننموده و به همین دلیل با مصرف دارویی این شرایط برای او پیش آمده است.

مدیر سازمان تیم های ملی تکواندو در پاسخ به این پرسش که نام این ورزشکار در فهرست نفرات اعزامی به مسابقات آزمایشی تیمی ثبت شده بود، گفت: از دوستان در فدراسیون خواهش کردیم قبل از اعلام اسامی با سازمان تیم های ملی هماهنگ نمایند. پیش از این یک فهرست اولیه برای اعزام ورزشکاران به مسابقات تیمی اعلام شده بود، اما چون هنوز سرمربی تیم تعیین نیست حضور هیچکدام از این نفرات قطعی نشده است. سرمربی این تیم حق دارد ورزشکاران ترکیب تیمی را خودش انتخاب کند. با این اوصاف حضور ورزشکار یادشده در ترکیب نهایی تیم ما قطعی نشده بود.

فرهادیان خاطر نشان کرد: طبق اعلام فدراسیون دنیای هر مربی تنها در یک بخش می تواند مربیگری کند. هیچ مربی نمی تواند به صورت همزمان در مسابقات انفرادی و تیمی ثبت نام کند. در مسابقات تیمی هم سهمیه به شخص تعلق نمی گیرد و به کشور سهمیه می دهند. از رسانه ها هم خواهش می کنم در 20 روز به جامانده تا اعزام نفرات به مسابقات المپیک خبرها را با دقت نظر بیشتری انتشار بدهند تا خدای نا نموده سوءتفاهمی پیش نیاید. بعد از این اتفاق خیلی ها دچار سوءتفاهم شده بودند و از من می پرسیدند که آیا سهمیه ما در بخش بانوان المپیک از دست رفته است که شرح می دادم اینگونه نیست.

وی درباره آنالیز عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این جلسه روز شنبه با حضور رئیس فدراسیون، سرمربی و کارشناسان حوزه مرتبط با تیم ملی برگزار گردید. جلسه دو ساعت طول کشید و دوستان نقطه نظرات خود را اعلام کردند و ما هم مسائل مدنظر خود را با سرمربی تیم ملی مطرح کردیم. سرمربی تیم ملی شرحاتی داشت که بخشی از آن درست بود. عسکری گفت که قصد نداشته است تیم ملی و به خصوص دو ورزشکاران المپیکی را در این مقطع به اوج برساند.

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو توضیح داد: البته سرمربی تیم ملی درباره عملکرد برخی بازیکنان از جمله سروش احمدی اذعان داشت که عملکردش خوب نبوده است. نکته مهم این است که چهار بازیکن از ترکیب ما متأسفانه علی رغم رعایت همه پروتکل ها و قرنطینه دچار ویروس کرونا شدند و چیزی حدود 33 روز مانده تا مسابقات تمرین کردند. بنا بر اظهارت سرمربی تیم ملی این یکی از مهمترین عواملی بود که بچه ها نتوانستند در مسابقات قهرمانی آسیا پیروز باشند.

فرهادیان اضافه کرد: سرمربی تیم ملی از عملکرد دو ورزشکار المپیکی کاملاً دفاع کرد و اعتقاد داشت میرهاشم حسینی روی یک غافلگیری مسابقه خود را واگذار نموده است. حسینی بعد از قهرمانی آسیا چند مبارزه خوب در تورنمنت بیروت داشت و حتی ضربه چرخشی به صورت حریفانش زد. آرمین هادی پور هم با توجه به آسیب دیدگی در ناحیه زانو احساس می شد که نتواند به مسابقات ادامه بدهد، اما مربیان از عملکرد او راضی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود با توجه به درگیری چهار ملی پوش با بیماری کرونا و اهمیت نتیجه گیری از بازیکنان دیگری استفاده می شد، گفت: در دوران کرونا فعالیت باشگاه ها و ورزشکاران تعطیل بود و خیلی از ورزشکاران تمرین نداشتند یا حداقل در شرایط تمرینی خوبی نبودند. این نفرات بیش از چندین ماه در اردو بودند و آماده ترین ورزشکارانی بودند که در شرایط قرنطینه با تغذیه خوب، زیر نظر دکتر روانشناس و تغذیه و با امکانات خوب در اردو نگه داشته بودیم. در این شرایط نمی توانستیم نفراتی را با حداقل تمرین به مسابقات اعزام کنیم. این بازیکنان در تمرین خوب بودند، اما فشار مسابقه سنگین بود و نتوانستند جواب بدهند.

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو درباره تأثیر آنالیز عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در رویدادهای آینده به خبرنگاران یادآور شد: در جلسه فنی روی نتیجه گیری تیم بسیار مصمم صحبت کردیم تا ان شاءالله در المپیک و مسابقات قهرمانی دنیا چهره متفاوتی از تکواندو ببینیم و فکر می کنم این اتفاق خواهد افتاد و کوشش همه مجموعه مدیریتی و فنی فدراسیون هم همین است.

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو در انتها گفت: باز هم می گویم انتظار خودمان از تیم مردان بیشتر بود و حتی در بخش بانوان هم از اینکه فقط توانستیم نایب قهرمانی را به دست بیاوریم، شاد نیستیم. با همه کوشش های فدراسیون و کادر فنی می توانستیم در بخش بانوان مدال های خوشرنگ تری بگیریم. مجموعه فدراسیون و کادر فنی از این نتیجه راضی نیستند و آقای عسکری هم به این موضوع اذعان داشت. از اینکه نتوانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا آنچه را که شایسته نگاه و نظر مردم و علاقه مندان تکواندو بود، به دست بیاوریم، عذرخواهی می کنیم و کوشش خواهیم کرد در مسابقات آینده نتایج بهتری کسب کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1733

به "فرهادیان: حضور هیچ ورزشکاری در ترکیب تیمی المپیک قطعی نبود، می خواهیم در توکیو چهره ای متفاوت را نشان دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهادیان: حضور هیچ ورزشکاری در ترکیب تیمی المپیک قطعی نبود، می خواهیم در توکیو چهره ای متفاوت را نشان دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید