فعالیت 6500 شرکت دانش بنیان در کشور، رونمایی از 35 محصول فناورانه

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری صبح شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان مرکز رشد و نوآوری و رونمایی از 35 محصول فناورانه در دانشگاه خوارزمی کرج اظهار کرد: استان البرز در معاونت علمی و فناوری حائز اهمیت است، چراکه تعداد زیادی شرکت های دانش بنیان در استان البرز وجود دارند.

فعالیت 6500 شرکت دانش بنیان در کشور، رونمایی از 35 محصول فناورانه

وی ادامه داد: بعلاوه البرز قطب صنایع خاصی همانند صنایع ماشین سازی و حوزه آی سی تی است که شرکت های خوبی در زمینه های یاد شده فعالیت دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در دانشگاه خوارزمی بحث توسعه مراکز نوآوری و نگاه نو در دانشگاه ایجاد می گردد، توضیح داد: بر این اساس پروژه های آینده ای که در این حوزه تفاهم آن با دانشگاه تحت نظارت وزارت علوم منعقد می گردد و جلساتی برای اینکه پروژه ها تجمیع شوند.

وی اعلام کرد: جهت گیری دانشگاه به سمت حل مسائل و مسائل مردم و کارآفرینی یکی از بحث های جدی است که در معاونت علمی و فناوری در حال پیگیری هستیم و خرسندم از اینکه دانشگاه خوارزمی قدم های محکمی در این زمینه برداشتند.

ستاری در مورد ارزیابی تیم های فناورانه در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: انواع تیم های فناورانه همانند استارت آپ های کوچک تا شرکت هایی که نسبتاً بالغ شدند و بیرون این مرکز کار آفرینی انجام می دهند.

وی اظهار کرد: تلاقی استارت آپ های کوچک با شرکت های بالغ باید اتفاق بیفتد تا زیست بوم برای سرمایه گذاری ایجاد گردد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری متذکر شد: 6 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت دارند که هر دو سال یک بار مورد ارزیابی قرار می گیرند.

لازم به ذکر است، مجموعه های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی در ساختمان G21 با مساحت 1600 متر مربع و طبقات خانه خلاق با مساحت 800 متر مربع در کتابخانه مرکزی در پردیس کرج واقع می باشند و 43 تیم فناور (هسته های فناور / تیم ها و شرکت های استارتاپی) در این مرکز مستقر می شوند. تیم های فناورانه در زمینه های زیست فناوری، فنی و مهندسی، مدیریت شهری، IT و صنایع خلاق فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2583

به "فعالیت 6500 شرکت دانش بنیان در کشور، رونمایی از 35 محصول فناورانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 6500 شرکت دانش بنیان در کشور، رونمایی از 35 محصول فناورانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید