فعال گردشگری: با اجرای طرح مثلث طلایی گردشگری سر فارس کلاه می رود

به گزارش تنها پیامک، طرح گردشگری مثلث طلایی از سال ها پیش با پیشنهاد استان فارس در استان های فارس، اصفهان و یزد مطرح و مورد استقبال قرار گرفت اما در اجرای آن پیروز عمل نشد با این حال رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس معتقد است که این طرح نفعی به حال گردشگری فارس ندارد وبه نوعی سرفارس کلاه گذاشته می شود!

فعال گردشگری: با اجرای طرح مثلث طلایی گردشگری سر فارس کلاه می رود

خبرنگاران : طرح گردشگری مثلث طلایی از سال ها پیش با پیشنهاد استان فارس در استان های فارس، اصفهان و یزد مطرح و مورد استقبال قرار گرفت اما در اجرای آن پیروز عمل نشد با این حال رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس معتقد است که این طرح نفعی به حال گردشگری فارس ندارد وبه نوعی سرفارس کلاه گذاشته می شود!

به گزارش خبرنگاران ، طراحی مثلث های گردشگری بین منطقه ها مختلف، تجربه ای شناخته شده است که قبلا در کشورهای دیگر خصوصا کشورهای اروپایی آزموده شده و جواب داده است. مثلا فرانسه یکی از کشورهایی است که این طرح را آزمود و جواب گرفت. در ایران اولین جاهایی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد، سه استان فارس، اصفهان و یزد بودند. می توان این طرح را در سطح کشور و در منطقه ها مختلف اجرایی کرد که کار بزرگی خواهد بود و اولین کسانی که از منفعت آن بهره مند می شوند، مردمان بومی همان منطقه ها خواهند بود.

مخالفت با اجرای طرح مثلث طلایی

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس درگفتگو با تسنیم در خصوص اجرای طرح گردشگری مثلث طلایی گفت: با اجرای این طرح مخالف بوده و هستم چرا که معتقدم نباید درآمد حاصل از گردشگری استان فارس به دو استان دیگر تقسیم شود محمود فخری گفت: در طرح مثلث طلایی، گردشگران با حضور در سه استان فارس، یزد و اصفهان با جاذبه های این منطقه ها آشنا می شوند و یک تور چند روزه را تجربه می کنند اما شاهدیم که با اجرای این طرح سهم فارس از این گردشگران کم می شود.

به گفته وی فارس همواره قطب گردشگری تاریخی ایران بوده و گردشگران از اقصی نقاط جهان برای دیدن این آثار تاریخی به فارس و شیراز سفر می کنند و این قابلیت وجود دارد که گردشگران 4 شب اقامت را در فارس داشته باشند حال با اجرای طرح مثلث طلایی مدت اقامت گردشگران به دو شب کاهش می یابد.

فخری اضافه کرد: با اجرای طرح مثلث طلایی مدت اقامت بیشتر گردشگران از فارس گرفته می شود و به استان های یزد و اصفهان می رسد که به نوعی بر سر استان فارس کلاه گذاشته می شود و به هیچ عنوان به نفع گردشگری این استان نیست.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2741

به "فعال گردشگری: با اجرای طرح مثلث طلایی گردشگری سر فارس کلاه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال گردشگری: با اجرای طرح مثلث طلایی گردشگری سر فارس کلاه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید