فیبر نوری نورپردازی چست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش تنها پیامک، اگر در حال اجرا اقدامات لازم برای نورپردازی ساختمان یا محل کار خود هستید، دست نگه دارید و همین الان این مطلب را با دقت مطالعه نمایید. یکی از جدیدترین و زیباترین سیستم های نورپردازی، فیبر نوری نام دارد که به خصوص در چند سال اخیر مورد استقبال طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. مطمئن هستیم شما نیز با مطالعه این مطلب تصمیم می گیرید نمونه کارهای نورپردازی با فیبر نوری را از نزدیک مشاهده نمایید. ما در این مقاله قرار است به نقل از تیدا لایت به عنوان بهترین مرکز فروش فیبر نوری تزیینی، برای شما شرح دهیم فیبر نوری نورپردازی چیست و چه کاربردهایی دارد. پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

فیبر نوری نورپردازی چست و چه کاربردهایی دارد؟

معرفی نورپردازی با فیبر نوری

همانگونه که در ابتدای مطلب گفته شد، یکی از جدیدترین روش های نورپردازی ساختمان، فیبر نوری نام دارد. در این روش، طراحان دکوراسیون داخلی از رشته های باریک، شفاف و شیشه ای برای نورپردازی استفاده می نمایند که به هیچ عنوان جریان برق را از خود عبور نمی دهند بلکه شما فقط شاهد انعکاس نور از این رشته ها هستید. بنابراین یکی از رجحان های فیبر نوری نورپردازی نسبت به روش های دیگر، ایمنی بالایی است که دارد. به همین علت در محیط های مرطوب همچون استخر نیز می توان از این سیستم روشنایی استفاده کرد. قطر این رشته های فیبر نوری به حدی نازک است که به راحتی دیده نمی شوند و فقط شما انعکاس نور را شاهد خواهید بود. در نتیجه برای طراحی سقف ساختمان، واقعاً گزینه مناسبی است.

چرا فیبر نوری نورپردازی را استفاده کنیم؟

مهم ترین مزیت های نورپردازی با فیبر نوری عبارتند از:

  • با توجه به اینکه نور از داخل رشته ها عبور نمی نماید، بنابراین ایمنی کار را بالا می برد. حتی اگر شما بخواهید سیستم نورپردازی را بر روی دیوار نصب کنید، خطر برق گرفتگی برای بچه ها وجود نخواهد داشت.
  • عدم عبور جریان برق از رشته های فیبر نوری، این امکان را فراهم می نماید که شما بتوانید در محیط های مرطوب نیز از نورپردازی با فیبر نوری بهره ببرید.
  • آیا می دانید شما با فیبر نوری نورپردازی می توانید یک چشم انداز کهکشانی را در پیش چشمان خود به تصویر بکشید؟ فرض کنید شب بر روی تخت خود دراز کشیده اید و تصویری از ستارگان بی شمار را در پیش چشمان خود مشاهده می کنید. آیا واقعاً لذت بخش نیست؟ شما به وسیله فیبر نوری می توانید کهکشان پرستاره را بر روی سقف اتاق خواب و یا حتی سالن پذیرایی داشته باشید.
  • انعطاف پذیری رشته های فیبر نوری بسیار بالا است و این موضوع به علت قطر باریکی است که این رشته ها دارند. بنابراین در هر محیطی می توان از نورپردازی با فیبر نوری استفاده کرد.
  • همانگونه که گفتیم ایمنی این رشته ها بالا است چون جریان برق عبور نمی نماید. بنابراین خطر اشتعال و حریق وجود ندارد.

فیبر نوری نورپردازی چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که برای نورپردازی با فیبر نوری برای شما شرح دادیم، قطعاً اکنون به این نتیجه رسیده اید که این روش نورپردازی کاربردهای بسیار زیادی دارد. برای مثال:

  • شما می توانید برای طراحی کهکشان پرستاره در اتاق خواب از فیبر نوری بهره ببرید.
  • برای طراحی سالن های پذیرایی با طرح های بسیار ظریف و خاص نیز این گزینه مناسبی است.
  • در سونا، استخر و جکوزی بدون اینکه خطری از برق گرفتگی وجود داشته باشد، می توان نورپردازی با فیبر نوری را نیز اجرا کرد.
  • برای نورپردازی لابی ساختمان و یا حتی طراحی قسمت هایی از دیوار ساختمان نیز می توانیم به سراغ فیبر نوری نورپردازی برویم.
  • جالب است بدانید که فیبر نوری در دوربین های دیجیتالی که برای عکسبرداری های پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند نیز کاربرد دارد.

چند نکته مهم برای نورپردازی با فیبر نوری

اگر تصمیم گرفته اید برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه، محل کار و یا برای نمای بیرونی ساختمان به سراغ نورپردازی با منبع فیبر نوری بروید، بهتر است چند نکته را به خاطر داشته باشید. در غیر این صورت شما نمی توانید به طراحی ایده آل خود برسید:

  • اگر می خواهید سقف کهکشانی را طراحی کنید، باید بسیار دقیق طبق نقشه پیش بروید تا وقتی فیبر نوری روشن می شود، دقیقاً دامنه ای از ستارگان بدون هیچگونه اختلالی در پیش چشمان شما بدرخشند.
  • درست است که رشته های فیبر نوری انعطاف پذیری بالایی دارند ولی این به این معنا نیست که شما می توانید با هر زاویه ای با رشته ها کار کنید. این زاویه اگر بیش از اندازه افزایش یابد، باعث شکستگی فیبر نوری می شود چون این رشته ها از جنس شیشه ای هستند.
  • حتماً در زمان خرید فیبر نوری از فروشنده بخواهید که اندازه انعطاف پذیری و کیفیت رشته ها را برای شما شرح دهد چون بین برندها تفاوت هایی در این زمینه وجود دارد و بعضی از انواع فیبر نوری به راحتی دچار ترک و شکستگی می شوند.

در خاتمه

این مطلب اطلاعات پایه در خصوص فیبر نوری نورپردازی را در اختیار شما قرار داد. اما برای اینکه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید باید با کارشناسان متخصص در این زمینه صحبت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تنها کافیست به وب سایت رسمی تیدا لایت به نشانی اینترنتی www.tidalightco.com به عنوان رجحانن شرکت ارائه دهنده فیبر نوری تزئینی و تجهیزات آن مراجعه نمایید.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 20 تیر 1403 بروزرسانی: 20 تیر 1403 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3265

به "فیبر نوری نورپردازی چست و چه کاربردهایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیبر نوری نورپردازی چست و چه کاربردهایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید