لیبی ، حمله نیروهای حفتر به فرودگاه مصراته

به گزارش تنها پیامک، اداره فرودگاه بین المللی معیتیقه در پایتخت لیبی از تعطیلی موقت فرودگاه مصراته به دنبال حمله هوایی نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر اطلاع داد.

لیبی ، حمله نیروهای حفتر به فرودگاه مصراته

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اداره فرودگاه معیتیقه از تعطیلی موقت فرودگاه مصراته و تغییر راستا پرواز هواپیمایی آفریقایی از مقصد فرودگاه قرطاج تونس به فرودگاه صفاقس اطلاع داد.

در بیانیه اداره فرودگاه آمده است: به دلیل حمله هوایی به فرودگاه مصراته و بسته شدن موقت حریم هوایی این فرودگاه، هواپیمایی آفریقایی از مقصد فرودگاه تونس به فرودگاه صفاقس تغییر راستا داد.

از هفت ماه پیش به دنبال شروع حملات نیروهای حفتر به جنوب طرابلس و هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی معیتیقه طرابلس، پروازهای این فرودگاه به فرودگاه مصراته منتقل شد.

طبق گزارش وبگاه ایوان لیبیا، گروه موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر دیشب بیان نمود که نیروی هوایی وابسته به این گروه بعضی پایگاه های گروه های مسلح را هدف قرار داده اند.

از سوی دیگر یک منبع محلی لیبی در شهر مصراته از وقوع آتش سوزی در داخل فرودگاه مصراته اطلاع داد.

این منبع اضافه کرد که پس از حمله هواپیماهای جنگی حفتر به فرودگاه مصراته، آتش سوزی در این فرودگاه اتفاق افتاده است.

شبکه سعودی العربیه نیز گزارش داد که نیروی هوایی وابسته به حفتر یکشنبه شب در سه نوبت انبارهای مهمات پهپادها در دانشکده هوایی مصراته و نیز اتاق عملیات وابسته به شبه نظامیان در پایگاه معیتیقه را بمباران کردند.

نیروهای حفتر مدعی هستند که از این دانشکده و پایگاه معیتیقه برای تجهیز پهپادها و ذخیره موشک ها استفاده می گردد.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را شروع نموده اند و تا کنون چندین بار دانشکده هوایی مصراته را بمباران نموده اند.

طبق گزارش سازمان ملل در هفت ماه گذشته از این درگیری ها تا کنون حدود 1093 نفر کشته و 5762 نفر از جمله غیرنظامیان زخمی و 120 هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 513

به "لیبی ، حمله نیروهای حفتر به فرودگاه مصراته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی ، حمله نیروهای حفتر به فرودگاه مصراته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید