مرد حلزونی پس از تدوین به دنیا آمد

به گزارش تنها پیامک، تهران (پانا) - مزدک میرعابدینی معتقد است که ساخت مرد حلزونی بدون هایده صفی کمک برای او غیرممکن بوده و پس از تدوین فیلم به وسیله این تدوین گر فیلمش متولد شده است.

مرد حلزونی پس از تدوین به دنیا آمد

مزدک میرعابدینی که فیلم مرد حلزونی به کارگردانی، تهیه نمایندگی و بازی او از 23 بهمن ماه در گروه هنر و تجربه اکران شده است، درباره این فیلم به پانا شرح داد: نقش اصلی را خودم بازی کردم و داستان درباره سفرهای بی خاتمه میان ایران و آمریکاست. بخشی حاصل تجربه های شخصی خودم و بخشی برگرفته از قصه و فیلمنامه است.

وی اضافه کرد: ظاهر فیلم شبیه به مستند داستانی است اما در باطن قصه ای ریزبافت بیان می گردد و فضایی سینمایی را به تصویر می کشد. همین ظاهر فیلم هم باعث شد وزارت ارشاد به جای پروانه سینمایی به ما پروانه ویدیویی بدهد در حالی که از دید من این یک اثر کاملا سینمایی است که قدرت قصه آن از بسکمک از فیلم های سینمایی اخیر بیشتر است.

بازیگر بدرود بغداد با بیان این که فیلمش پیش از این در جشنواره ورشو حضور داشته و در حال حاضر در واشنگتن به صورت آنلاین در حال اکران در فستیوال فیلم های ایرانی است، اظهار کرد: در این فیلم تصاویری با کیفیت های متفاوت وجود دارد از تصاویر موبایلی و هندی کم های قدیمی تا فیلمبرداری رد و الکسا و ... اگر کسی با شتاب فیلم را ببیند ممکن است برچسب سینمای مستند به آن بزند در حالی که اگر ریتم حلزونی فیلم را تحمل کند روی ریلی می افتد که تا سرانجام با آن همراه می گردد و در سرانجام فیلم را دوست خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعضی دوستان سخت گیر و فیلم بین وقتی مرد حلزونی را دیدند، آن را دوست داشتند به همین علت اعتماد به نفس اکران فیلم را دارم. البته از بعضی تصاویر که کیفیت عجیبی دارند حرص می خورند اما روایت قصه به گونه ای بود که ناچار به استفاده از این تصاویر بودم و اگر قصد بازسازی داشتم احتیاج به بودجه بالا و پروداکشنی هالیوودی بود.

تهیه نماینده آنجا با اشاره به زمان اکران مرد حلزونی گفت: من پنج سال پیش خواب است پروانه را در گروه هنر و تجربه داشتم که بعد از هفت سال فرصت اکران یافته بود و خداراشکرم که مرد حلزونی هم امکان اکران در گروه هنر و تجربه را یافت. البته اکران آخرسال و در واقع خانه تکانی است اما دوست داشتم این فیلم پیش از اکران آنلاین، اکران فیزیکی داشته باشد.

میرعابدینی در پاسخ به این نکته که اکران در چنین شرایطی ممکن است فروش خوبی برای فیلم به همراه نداشته باشد، شرح داد: اگر میخواستم به عایدی حاصل از فیلم فکر کنم هیچ وقت آن را نمی ساختم.

وی با تاکید بر نقش هایده صفی کمک در شکل گیری مرد حلزونی گفت: خوشبختانه هایده صفی کمک تدوین فیلم را پذیرفت و بسیار برای آن وقت گذاشت. فیلم سر و شکل اولیه که یافت کم کم نقطه امیدی در من ایجاد شد و مرد حلزونی به جهان آمد.این فیلم به همان میزان که فیلم من است فیلم هایده صفی کمک هم هست. ذات این فیلم به علت استفاده از راش های قدیمی و عکس وابسته به تدوین است. گاهی بعضی دوستان کارگردان وقتی تدوین خوب پیش می رود آن را مصادره به مطلوب می نمایند اما تصور من این است که ساخت مرد حلزونی بدون هایده صفی کمک غیرممکن بود.

در خلاصه داستان مرد حلزونی آمده است: محمدعلی وندی، 43 ساله، رانندۀ دلیوری غذا در اورگان امریکا، زندگی گذشتۀ خود را پشت فرمان مرور می نماید.. رفت و آمدها و سفرهای بسیار و بی حاصل خویش را به یاد می آورد.. به آدم ها و فرصت های از دست رفته نگاه می نماید.. و این آخرین روزیست که مملی در این کشور کار می نماید.. بی آن که بداند.. پیش از آن که برای همواره به وطنش ایران بازگردد... اما این دختر کیست؟... دختری که دارد قصۀ زندگی وندی را تعریف می نماید؟

مزدک میرعابدینی، وحدت یگانه، ماری تاناکا، فرزانه اسماعیلی، مارال ایراندوست، گوئندلین پرلاهیل، نیما شهیدی، ملوزین ماوری، حامد تاجیک، حسن حسین اوغلی، دزیره کلین، جنیفر شین و پگی ادامز از جمله بازیگران این اثر هستند.

عوامل این پروژه عبارتند از نویسنده و کارگردان: مزدک میرعابدینی، تدوین: هایده صفی کمک، دستیار و برنامه ریز: ندا صارمی منفرد، موسیقی: کریستف رضاعی، راوی: آسمان محمدبیگی، فیلمبرداران: آراد رزاقی و وینسنت والش، صدابردار: فرهاد باقری، طراح لوگو و تیتراژ: حامد بارئی طبری، طراح رنگ و نور: فرهاد قدسی، طراح صدا: انسیه ملکی، جلوه های بصری: بیتا اخلاقی، طراح تیزر: شاهین حق شعار، طراح پوستر: احسان برآبادی و سارا عبدالملکی، امور رسانه: ثمین مهاجرانی و آیدا اورنگ، موسیقی خاتمهی: قطعه (خارجی) از گروه بمرانی با سپاس از رادیو دیو، کیهان کلهر / دکتر فرهنگ هولاکویی، دستیار تهیه: جواد محمدبیگی، سرمایه گذاران: علی مصفا، کریستف رضاعی، مزدک میرعابدینی و 1070 Cinemaz Production ،تهیه نماینده: مزدک میرعابدینی.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2522

به "مرد حلزونی پس از تدوین به دنیا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد حلزونی پس از تدوین به دنیا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید