تعبیر خواب رعد و برق، صاعقه و برق

به گزارش تنها پیامک، انسان ها از دیرباز به دنبال تعبیر رویاهای خود بوده اند و دیدن پدیده های قدرتمند طبیعی مانند رعد و برق، صاعقه و برق در خواب می تواند منبع کنجکاوی و پرسش باشد. در این مقاله، به بررسی تعبیر این رویاها از دیدگاه های مختلف، از جمله نظرات ابن سیرین و امام جعفر صادق (ع) می پردازیم.

تعبیر خواب رعد و برق، صاعقه و برق

منبع مقاله: تعبیر خواب برق (الکتریسیته، صاعقه، رعد و برق)

مطیعی تهرانی: هر کس در زندگی خودش از چیزی بیشتر می ترسد. در این که همه ما می ترسیم تردید نیست ولی چیزهائی که ما را می ترسانند متفاوت اند. کسانی هستند که می ترسند و نمی دانند از چه می ترسند. همواره نگران و مشوش اند. عده ای از بیماری می ترسند کسانی هستند که از فقر بیمناک اند. خانم ها عموماً از پیری وحشت دارند. همه این ترس ها چه شناخته چه ناشناخته ممکن است در خواب به صورت برق مجسم گردد. برقی که در عین روشنی بخشی و گرما دهندگی قاطع ریشه حیات انسان نیز هست و به ناگاه جان می گیرد و حیات را متوقف می نماید. با این تعریف باید دید که در خواب چگونه با الکتریسیته بر خورد نموده اید.

از نظر محمد ابن سیرین????

از نظر محمد ابن سیرین دیدن صحنه رعد و برق در آسمان می تواند نمادی از فردی خزانه دار و انباردار و مسئول حساب و کتاب یک فرد صاحب مقام باشد. امکان دارد این شغل به خود شما واگذار شده باشد و در اصل این رویا به شغل شما در ارتباط باشد.
به عقیده برخی از تعبیر گران برق در عالم رویا نشانه وعده وعیدهای این شخص می باشد ولی این وعده وعیدها به بدی و کارهای ناشایست می باشد.
✍️اگر شما در عالم بیداری مردی حریص و طمعکار هستید، پس از این رویا می‌تواند با حرص و طمع بیش از اندازه شما در ارتباط باشد.
✍️اگر در خواب دیدید که از برقی که در هوا و یا ابر بود شما مقداری گرفتید و استفاده کردید، این رویا نشان می دهد که شما کاری یا عملی را انجام خواهید داد که نتیجه آن بسیار نیکو و مثبت می باشد. اگر در خواب دیدید که برق این پدیده بسیار درخشان بود و به مانند چراغ همه جا را روشن کرد، این رویا نشان می‌دهد که در این سال نعمت و برکت در زندگی شما بسیار زیاد و فراخ و گسترده خواهد بود. مخصوصاً اگر ببینید که این رعد و برق با بادی بسیار ملایم و آهسته همراه باشد.
✍️اگر در خواب دیدید که از صاعقه ایجاد شده در آسمان آتش می بارید، این رویا تعبیرش مثبت و نیکوست. به همان اندازه که آتش بر زمین افتاد، مورد لطف و رحمت الهی قرار خواهید گرفت.
✍️اگر در خواب دیدید که همراه بارش باران صدای رعد هم شنیدید، این خواب تعبیرش نشانگر کاهش شدت ترس و وحشت در بین مردم است. همچنین خیر و برکت و نعمت و وفور بیشتر خواهد شد.
✍️اگر در خواب دیدید که از آسمان تگرگ به همراه باد و باران و رعد و برق می بارید، تعبیر این رویا نماد قحطی، نبود و کمیاب شدن نعمت، کمبود و نقصان، خسارت و ضرر و زیان است. برای رفع بلا و گرفتاری صدقه ای در نظر بگیرید.
✍️اگر در خواب دیدید که صاعقه از آسمان به زمین برخورد کرد، تعبیرش از رنج، سختی، زحمت و عذاب خبر می دهد، همانطور که در قرآن کریم آمده: … وَیُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَیُصِیبُ بِهَا مَن یَشَاءُ… _ … صاعقه‌ها می فرستد، و هر که را خواهد دچار آن کند… [رعد-13].

تعبیر خواب رعد و برق (صاعقه) بر اساس نظر معبر ????

از نظر امام جعفر صادق (ع)????‍♂️

از نظر امام جعفر صادق (ع) دیدن پدیده رعد و برق در عالم رویا پنج تعبیردارد:
اولین تعبیر، نشان گر فردی است که مسئول حساب و کتاب و اموال یک فرد صاحب مقام می باشد.
تعبیر دوم، نشانگر وعده وعیدهای بد و ناپسند است. امکان دارد شخصی به شما وعده های نادرست بدهد و یا اینکه خود شما شخصی باشید که دیگران را به کارهای بد دعوت می‌کنید.
تعبیر سوم، نشانگر خیر و خوبی و نیکی می باشد.
تعبیر چهارم، نشانگر لطف و رحمت از جانب پروردگار یکتا است.
تعبیر پنجم، می‌تواند نشانگر هدایت شدن به راه راست و دین الهی باشد.

همچنین امام صادق (ع) برای رعد و صدای مهیب آن پنج تعبیر جداگانه آورده اند:
تعبیر اول، عذاب، رنج و زحمت است. برای دوره ای زندگی باب میل شما نخواهد بود و آنطور که می خواهید پیش نمی رود.
تعبیر دوم، حکمت الهی است. شاید اتفاقی برایتان رخ دهد که باب میل شما نیست، پس این خواب به شما می گوید که ناشکری نکنید، چرا که کار خداوند بی حکمت نیست. به بیان دیگر می تواند نمادی از علم، دانش و معرفت باشد.
تعبیر سوم، رنج و زحمت را نشان می دهد.
تعبیر چهارم، سختی، غضب، خشم و قهر است. بهتر است بر خودتان مسلط باشید و برای هر چیز کم ارزشی بحث و جدال راه نیندازید.
تعبیر پنجم، غضب و خشم یک فرد صاحب مقام و قدرتمند است. اگر برای کسی کار می کنید، این روزها بیشتر دقت کنید. شاید برای یک غفلت و خطا مورد خشم او قرار گیرید و منجر به اخراجی و بیکاری شما شود.

✍️اگر در خواب دیدید که شدت و صدای این رعد بسیار سنگین بود، تعبیرش به حاکم و رئیس شما باز می گردد. به زودی آوازه قدرت و توانگری او زبانزد همگان خواهد شد و در همه جا می پیچد.
✍️اگر در خواب بارش باران به همراه صدا های مهیب رعد را مشاهده کردید، این رویا نمادی از برکت، خیر، روزی و رزق بیشتر است. اما باید نکته ای را ذکر کنیم که منظور باران و رعد ملایم و کم می باشد.
✍️اگر در خواب دیدید که هوا تاریک شده بود و برف نم نم می بارید و گهگاهی صدای رعد هم به گوش می رسید، این خواب وصف حاکم و یا رئیسی است که بسیار ظالم و بی رحم است و به مردم دیار خود بی عدالتی های زیادی را روا خواهد داشت.

تعبیر خواب برق رفتن

اگر دیدید برق خانه قطع شده و شما در تکاپوی بازسازی فیوز هستید خوب است و خواب شما می گوید که وجودی مؤثر و مفید دارید و در آینده نزدیک در همان محدوده که خواب دیده اید نقشی مهم خواهید داشت

تعبیر خواب صاعقه

مشاهده برق آسمان خوب است بخصوص اگر همه جا تاریک باشد و ناگهان برق بدرخشد این می تواند درخشش آینده و نور امید باشد و گویای خیر و برکت و طلوع چیزی در زندگی که هم بزرگ است و هم غیر منتظره. برق زدگی در خواب خوب نیست چه بیننده خواب، خویشتن را دچار صاعقه زدگی ببیند و چه دیگری را. درخشش برق از دور دست ها و بخصوص در تاریکی غلیظ بسیار نیکو است. مشاهده درخشش برق اگر همراه با رعد باشد حادثه خوبی است که با بیم آمیخته است.

سخن پایانی

تعبیر خواب رعد و برق، صاعقه و برق می تواند پیچیده و چندلایه باشد. با در نظر گرفتن جزئیات خواب و همراه با توجه به احساسات و تجربیات شما در بیداری، می توانید به تعبیر دقیق تر و مناسب تری از این رویاها دست پیدا کنید.

توجه: این تعابیر فقط جنبه تفسیری دارند و ممکن است برای همه افراد یکسان نباشند.

انتشار: 25 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1403 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1879

به "تعبیر خواب رعد و برق، صاعقه و برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر خواب رعد و برق، صاعقه و برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید