پیراشکی سیب زمینی داغ و خوشمزه در نیم ساعت!

به گزارش تنها پیامک، هیچ چیز مثل بوی پیراشکی تازه از فر بیرون آمده وسوسه کننده نیست. اما خب، همیشه که فر در دسترس نیست، مهمان سرزده به منزل‌تان می‌آید یا هوس یک غذای فوری و خانگی کرده‌اید. نگران نباشید! درست کردن پیراشکی سیب زمینی خوشمزه بدون فر هم امکان‌پذیر است، آن هم در کمتر از 30 دقیقه! پس با ما همراه باشید تا فوت و فن این غذای ساده و در عین حال پرطرفدار را یاد بگیرید.

پیراشکی سیب زمینی داغ و خوشمزه در نیم ساعت!

منبع مقاله: طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر در کمتر از 30 دقیقه

هیچ چیز به اندازه یک عصرانه دلچسب با پیراشکی سیب زمینی داغ نمی چسبد، مخصوصا زمانی که بوی پیاز داغ و سیب زمینی له شده توی کل خونه پیچیده باشه. اما خب، همیشه که فر دستمون نیست و شاید هم حوصله روشن کردنش رو نداشته باشیم. اصلا نگران نباشین! در این مقاله با هم یاد می گیریم که چطور توی کمتر از 30 دقیقه و بدون فر، پیراشکی سیب زمینی خونگی فوق العاده خوشمزه درست کنیم. پس با من همراه باشین تا با چند تا ماده اولیه ساده، یه عصرونه عالی رو رقم بزنیم.

مواد لازم برای خمیر پیراشکی:

  • آرد سفید: 2 پیمانه (حدود 280 گرم)
  • ماست: نصف پیمانه (125 گرم)
  • روغن مایع: یک‌چهارم پیمانه (60 گرم)
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری
  • نمک: کمی به دلخواه

مواد لازم برای مواد میانی پیراشکی:

  • سیب زمینی: 3 عدد متوسط
  • کره: 2 قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا: نصف پیمانه (اختیاری)
  • پیاز: 1 عدد متوسط (اختیاری)
  • شوید تازه: چند قاشق غذاخوری خرد شده (اختیاری)
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان دلخواه

مراحل تهیه خمیر پیراشکی:

  1. آرد و جادوگری با بکینگ پودر: در یک کاسه بزرگ، آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. این کار باعث می‌شود خمیر شما پوک و سبک شود، درست مثل شعبده‌بازی با یک پودر جادویی!

  2. روغن به داد چسبندگی می‌رسد: روغن مایع را کم‌کم به مخلوط آرد اضافه کنید و با نوک انگشتان ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست بیاید. حواستان باشد که نباید خیلی ورز بدهید، در حد مخلوط شدن کافی است.

  3. ماست، کلید لطافت خمیر: حالا وقت اضافه کردن ماست است. ماست به خمیر شما لطافت و خاصیت ارتجاعی می‌دهد. آن را کم‌کم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود.

  4. استراحت، راز خمیر عالی: روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به خمیرتان حدود 15 دقیقه در دمای محیط استراحت بدهید. در این مدت، سراغ مواد میانی خوشمزه بروید.

مراحل تهیه مواد میانی پیراشکی:

  1. سیب زمینی، ستاره اصلی ماجرا: سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. آن‌ها را در قابلمه با کمی آب و نمک بپزید تا نرم شوند. بعد از پخت، سیب‌زمینی‌ها را با گوشت‌کوب برقی له کنید.

  2. طعم و عطر دلنشین کره: کره را در یک تابه روی حرارت ملایم آب کنید. می‌توانید برای عطر و طعم بیشتر، کمی پیاز نگینی را در کره تفت دهید تا سبک شود.

  3. ادویه، جادوی طعم‌دهنده: حالا نوبت اضافه کردن ادویه است. نمک و فلفل سیاه را به میزان دلخواه به مواد میانی اضافه کنید.

  4. پنیر پیتزا، عامل خوشمزگی بی‌نهایت: اگر دوست دارید پیراشکی‌تان پنیر داشته باشد، در این مرحله می‌توانید پنیر پیتزا رنده شده را به مواد میانی اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

  5. شوید، عطر و طعمی بی‌نظیر: برای دوست‌داران طعم‌های خاص، اضافه کردن شوید تازه خرد شده به مواد میانی پیراشکی هم پیشنهاد می‌شود.

فر یا بدون فر؟ مسئله این است!

حالا که هم خمیر لطیف و هم مواد میانی خوشمزه را آماده کرده‌اید، نوبت به شکل دادن و پختن پیراشکی‌ها می‌رسد. اما نکته جالب اینجاست که برای پخت این پیراشکی نیازی به فر ندارید!

انتشار: 25 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1403 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1877

به "پیراشکی سیب زمینی داغ و خوشمزه در نیم ساعت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیراشکی سیب زمینی داغ و خوشمزه در نیم ساعت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید