ممنوعیت ها برای خوردن فلفل

به گزارش تنها پیامک، فلفل یکی از سبزیجات مورد علاقه در دنیا است اما به علت تندی و طبع گرمی که دارد برای همه افراد توصیه نمی گردد. توجه کنید که این افراد نباید فلفل بخورند.

ممنوعیت ها برای خوردن فلفل

مصرف فلفل در دوران سردرد

افرادی که سردرد دارند نباید فلفل بخورند. همچنین فلفل در برخی دختران ایجاد سر درد می نماید.

مصرف فلفل قرمز در قاعدگی

این ادویه حاوی ترکیبی به نام کاپسایسین است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های

درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش دردهای دوره قاعدگی به شمار می آید.

مصرف فلفل قرمز در بارداری و شیردهی

فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نگردد . زیرا بچه ها چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار می شوند و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می نمایند.

نکاتی درباره عوارض مصرف فلفل

مصرف فلفل قر مز برای بچه ها چندان توصیه نمی گردد.

خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می نماید و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را به خصوص در مصارف داخل تحمل نمایند ،علاوه بر این اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم هستند بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همواره با نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد .

اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می گردد و اگر در حد مجاز مصرف گردد می تواند آثار ضد سرطانی خود را نشان دهد.

مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می برد و به همین دلیل به لاغر شدن یاری می نماید اما کاپسایسین یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می گردد و اگر به مقدار زیاد استفاده گردد می تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

فلفل قرمز می تواند مری را تحریک کند و منجر به سوزش سر دل گردد . مصرف فلفل قرمز می تواند باعث ایجاد یک مشکل عظیم برای افراد مبتلا به سندروم روده یا کسانی که از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می برند،گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1561

به "ممنوعیت ها برای خوردن فلفل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ها برای خوردن فلفل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید