میوه ای گه با خوردن آن می توانید به جنگ انواع بیماری ها بروید

به گزارش تنها پیامک، تا حالا زیر درخت توت چادر گرفته و درخت توت را تکان داده اید؟ تا حالا از درخت شاه توت بالا رفته اید یا لابه لای بوته های توت فرنگی و تمشک دنبال رسیده های خوشرنگ و لعاب گشته اید؟ توت سفید، شاه توت، توت فرنگی، تمشک و توت سیاه اعضای یک خانواده هستند.

میوه ای گه با خوردن آن می توانید به جنگ انواع بیماری ها بروید

خبرنگاران، خانواده ای که کم کم از اردیبهشت سر و کله شان پیدا می گردد و برخی وقت ها تا آخرین ماه تابستان هم مهمان خانه ها هستند؛ خانواده ای پرخاصیت، زیبا و خوشرنگ و البته خوشمزه.

شاه توت ها

کمی از توت سفید بزرگ تر و البته زیباتر است. این توت خوشرنگ که مثل الماس می درخشد، شامل مقدار زیادی ویتامین های A، B، B1، B2 و C و مقدار زیادی پروتئین، چربی و آهن، گلوکز، کلسیم و املاح معدنی مثل تانن دارد. شاه توت به علت داشتن ویتامین های A و C در

رفع خستگی ناشی از فعالیت های فکری مفید است. محققان شاه توت را در مقایسه با 40 نوع میوه تازه دیگر به عنوان اولین میوه از نظر فعالیت آنتی اکسیدانی معرفی نموده اند که فیتوکمیکال های قوی مثل آنتوسیانین دارد.

آنتوسیانین همان رنگدانه سیاه شاه توت است که از عفونت های دستگاه ادراری، سرطان و حملات مغزی جلوگیری می نماید. شاه توت بعلاوه از ساخته شدن کلسترول بد جلوگیری می نماید.

شاه توت را بعد از غذاهایی که فراورده های لبنی در آن به کار برده شده است، استفاده نکنید. بعد از خوردن شاه توت هم بهتر است غذا و چاشنی های تند و ترش نخورید.

فرنگی توت ها

توت فرنگی با اینکه از نظر جثه از شاه توت بزرگ تر است؛ ولی از نظر مقدار آنتی اکسیدان بعد از شاه توت در مقام دوم است. توت فرنگی سرشار از فیبر غذایی و منگنز است. ویتامین C توت فرنگی حتی از توت سفید هم بیشتر است.

آنتی اکسیدان های توت فرنگی شامل آنتوسیانین و اسید چرب غیراشباع آلاژیک است که با عوامل و سلول های سرطان زا مبارزه می نمایند. بعلاوه آنتی اکسیدان توت فرنگی از اکسیداسیون کلسترول بد جلوگیری می نماید؛ بنابراین میوه مناسبی برای بیماران قلبی است.

توت فرنگی سرشار از ویتامین های B، C، قند، سلولز، مواد چربی، آهن، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم، سیلیس، ید و برم است. اگر سیلیس بدن کم باشد بدن آماده پذیرش سرطان و تصلب شرائین می گردد ولی با خوردن توت فرنگی می توان به جنگ این بیماری ها رفت.

املاح معدنی توت فرنگی، عضلات و روده ها را مجبور به انبساط و انقباض می نماید و همین باعث می گردد که یبوست رفع گردد. اسید سالسیلیک موجود در توت فرنگی بر عملکرد مناسب کبد، مثانه و کلیه ها اثر قابل توجهی دارد.

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک واحد توت فرنگی (هشت عدد) باعث افزایش قابل توجه مقدار فولات خون می گردد و فشارخون بالا را کاهش می دهد. فولات مقدار هموسیتنین خون را کم می نماید. هموسیتنین اسید آمینه ای است که باعث مسدود شدن رگ های خونی می گردد. توت فرنگی به علت داشتن ویتامین C در درمان بیماری های لثه موثر است.

تمشک

شاید چیدن کلی تمشک زحمت داشته باشد و خارهایش دست ها را آزار بدهد؛ ولی خوردنش آن قدر مفید است که می توان خار آن را به جان خرید. تمشک غنی از آنتوسیانین های ضدسرطانی مثل اسیدهای چرب غیراشباع آلاژیک، کوماریک اسید و فرولیک اسید است. تمشک مقدار زیادی ویتامین A، C، E، اسید فولیک، فیبر و کلسیم دارد. فیبر تمشک فیبری محلول به نام پکتین است که باعث کاهش مقدار کلسترول می گردد. تمشک به علت داشتن ویتامین های C و K برای اوره و فشار خون مفید است و خاصیت ضدعفونی نماینده هم دارد. اسید سالسیلیک تمشک در تسکین درد هم موثر است.

آب تمشک مقدار قابل توجهی قند فروکتوز دارد. یک لیوان آب تمشک میزان یک لیوان نوشابه قند دارد؛ البته قند فروکتوز طبیعی.

توت سیاه

توت سیاه هم از خانواده توت هاست ولی به خاطر اینکه از بقیه توت ها کم شیرین تر است، کمتر هم مورد استقبال قرار می گیرد. توت سیاه هم مثل توت سفید سرشار از انواع ویتامین B و A و C است. توت سیاه مدر و از بین برنده ورم های حلق و حنجره است. بعلاوه برای افرادی که مبتلا به یبوست طولانی هستند هم تجویز مناسبی است.

توت سفید

توت سفید که نقش مادر خانواده را بازی می نماید سرشار از مواد قندی گلوکزو املاح معدنی اسید سوکسینیک و ویتامین های A و C است. این میوه دارای آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانید است. آنتی اکسیدان توت مقدار کلسترول بد خون را کاهش می دهد و از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان جلوگیری می نماید. توت سفید حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای بیماران گوارشی تجویز مناسبی است.

پژوهشگران معتقدند فیبرهای نامحلول موجود در توت سفید کالری جذب شده در بدن را کم می نماید و باعث کاهش وزن می گردد. و به علت داشتن ویتامین c و آهن برای کسانی که کم خون هستند، میوه مناسبی است. توت به علت داشتن انواع ویتامین های گروه B در کاهش رفع ترس، عصبانیت فوری، اضطراب و هیجان هم موثر است. ویتامین A توت باعث رشد ناخن هم می گردد. توت دارای کلسیم، منیزیم و تانن هم هست.

توت علاوه بر همه خاصیت هایش پرکالری هم هست. 100 گرم توت سفید که معادل یک فنجان است 61 کالری انرژی دارد. قند موجود در توت سفید برای افراد مبتلا به دیابت ضرری ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3229

به "میوه ای گه با خوردن آن می توانید به جنگ انواع بیماری ها بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه ای گه با خوردن آن می توانید به جنگ انواع بیماری ها بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید