نروژ و سوئد خواهان شرح دانمارک درباره جاسوسی از سیاستمداران اتحادیه اروپا شدند

به گزارش تنها پیامک، دولت های نروژ و سوئد خواهان توضیحاتی از سوی دانمارک بابت افشای نقش سرویس اطلاعات دفاعی این کشور در جاسوسی از کشورهای همسایه اش شدند.

نروژ و سوئد خواهان شرح دانمارک درباره جاسوسی از سیاستمداران اتحادیه اروپا شدند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالیکه وزیر دفاع دانمارک تاکید نموده که شنود مکالمات از کشورهای همسایه غیرقابل پذیرش است، محققان و تحلیلگران نسبت به یک رسوایی اطلاعاتی در این کشور هشدار داده و موضع خیلی مشکوک کپنهاگ را به فشار دادن شپشی بین دو انگشت شبیه دانسته اند.

رادیو دانمارک افشا کرد که سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک برای سرویس اطلاعات آمریکا دسترسی برای جاسوسی از مقام ها و سیاستمداران نروژی و سوئدی را فراهم نموده است.

وزیر دفاع سوئد گفت: ما خواهان شرح و اطلاع کامل در این باره هستیم. باید دید که پاسخ های سیاستمداران دانمارکی چیست.

وزیر دفاع نروژ نیز گفت: ما این اتهامات را جدی می دانیم.

هر دو وزیر دفاع تاکید کردند که همتای دانمارکی شان نتوانسته در امر ارائه اطلاعات و جزئیات مورد قبول به آنها درباره جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از همسایه های دانمارک پیروز عمل کند.

همچنین، وزارت دفاع سوئد به صورت رسمی با آلمان و فرانسه که مقام ها و سیاستمدارانش هدف جاسوسی قرار گرفتند، تماس برقرار نموده است.

وزیر دفاع سوئد گفت: حقیقت این است که ما این تماس را برقرار و این سوالات را مطرح نموده ایم که بابت این اوضاع مسرور نیستیم.

مسؤول امور اروپایی وزارت خارجه فرانسه نیز کمپین جاسوسی احتمالی آمریکا از سیاستمداران اروپایی را جدی خواند و خواهان تایید این اطلاعات شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1691

به "نروژ و سوئد خواهان شرح دانمارک درباره جاسوسی از سیاستمداران اتحادیه اروپا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نروژ و سوئد خواهان شرح دانمارک درباره جاسوسی از سیاستمداران اتحادیه اروپا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید