نوبخت: دولت به صنعت رسانه یاری می نماید

به گزارش تنها پیامک، رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید برضرورت حمایت از فعالیت های صداوسیما درمقابله با هجمه رسانه های استکباری، گفت: ما نیازمند رسانه ای تجهیز شده و روزآمد هستیم و دولت در این زمینه آماده یاری به شرکت های فعال در حوزه صنعت رسانه است.

نوبخت: دولت به صنعت رسانه یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، دکتر محمدباقر نوبخت در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه اضافه نمود: همه ما، از دکتر علیدادی به عنوان معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما، تا اینجانب به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و تمامی شرکت ها و آنهایی که در شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه حضور دارند، یک هدف مشترک داریم و آن جلوبردن کشور در جهت توسعه است.

نوبخت گفت: نمایشگاهی خوب است که بازدیدنمایندگان به دنبال متاع آن باشند و جای خوشحالی است که متاع این نمایشگاه خریداران زیادی دارد. من هم مثل دیگر بازدیدنمایندگان خریدار این بازار هستم.

نوبخت با بیان این که وظیفه ما در سازمان برنامه و بودجه این است که همه رخدادهایی که در داخل کشور و برای توسعه کشور است رصد کنیم و برای راهبرد آنها بودجه تخصیص دهیم گفت: سازمان برنامه و بودجه با توجه به تمام مسائل خریدار ایده های خوب در علم و فنآوری است. این روزها در جهان کشورها را از لحاظ توسعه علمی رتبه بندی می نمایند و ما باید خودمان را جزو کشورهای صاحب صندلی قرار دهیم.

او اضافه نمود: در راه رسیدن به کشوری توسعه یافته موانع بسیار جدی وجود دارد اما بایستی با حمایت از طرح های خوب، کشور را در جهت توسعه قرار داد.

نوبخت با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: آیا در طول تاریخ معاصر از این تحریم ها متجاوزانه و خصمانه تر سراغ دارید!؟ در سال 90 می خواستند سرنوشت ایران را به دوران تحریم عراق که نفت در برابر غذا بود دچار نمایند که با همت دولتمردان عملی نشد.

او از همکارانش در دولت یازدهم تشکر کرد که کوشش کردند پرونده فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران از شورای امنیت خارج گردد و قطعنامه ها را لغو کردند.

نوبخت اضافه نمود: پس از آن توافق، رئیس جمهورها و نخست وزیران در صف بودند که به ایران بیایند. تمامی برنامه های برنامه و بودجه به درستی پیش پی رفت تا این که این انسان روان پریش به ریاست جمهوری امریکا منصوب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این که امروزه غذا و دارو هم با نفت معامله نمی گردد؛ گفت: بخش قابل توجهی از منابع اقتصادی و بودجه کشور با پول نفت تامین می شد و این تحریم های خصمانه و ناجوانمردانه کار را برای ما در سازمان برنامه و بودجه سخت ساخته است گفت امروز باید تمام معیشت مردم را بدون نفت تامین کنیم.

نوبخت با تأکید بر این که امروز به دنبال یک راه چاره دیگر برای اداره کشور هستیم گفت: ما خودمان را از دارایی ملی خودمان که نفت هست محروم نمی کنیم.

او اضافه نمود: سازمان برنامه بودجه طرح نظام ساختار برنامه بودجه را تنظیم نموده است و کارشناسان در صدا و سیما باید با مردم صحبت نموده که در برنامه ریزی جدید همراه دولت باشند.

رئیس سازمان برنامه و بوودجه با بیان این که ما باید با تمام دستگاه های دولتی مفاهمه داشته باشیم و به سمت نوآوری برویم، گفت: رسانه میتواند در قبال این هجمه ها در کنار دولت باشد. باید به یاد بیاوریم که دولتمردان غربی و امریکایی خصومت هایشان را از رسانه شروع کردند. در بحث ارز هم از رسانه ها استفاده کردند و تمامی راه چارههای موجود را بهم زدند و طوری وانمود کردند که با خرید ارز مسائل مردم حل خواهد شد.

او اضافه نمود: همان طور که در بخش های مختلف پیشرفت داشتیم در عرصه رسانه نیز احتیاج به روزآمدی داریم، گفت: ما احتیاجمند یک رسانه تجهیز شده به نوآوری ها هستیم.

نوبخت از دکتر علیدادی به عنوان معاونت توسعه سازمان صدا و سیما و دکتر آشنا در خواست کرد که با نگاه خاص به بعضی شرکت ها که گامی جلوتر دارند ما را آگاه نمایند که بتوانیم تا قبل از بسته شدن بودجه سال 99 بودجه ای را به این شرکت ها اختصاص دهیم. من منتظر هستم در آینده نزدیک از اقدام هایشان بنده را آگاه نمایند.

نوبخت بیان کرد: ما تا 15 آذر ماه بودجه را به مجلس ارایه خواهیم داد و می توان تا آن موقع این شرکت های نخبه را شناسایی کنید و برای دریافت بودجه به ما اطلاع دهید.

  • شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه دوشنبه 20 آبان شروع شد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 540

به "نوبخت: دولت به صنعت رسانه یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبخت: دولت به صنعت رسانه یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید