نکاتی درباره سرطان روده بزرگ در جوانان

به گزارش تنها پیامک، متخصصان توصیه می نمایند افراد بالای 45 سال که در معرض خطر بالای ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارند به طور منظم غربالگری های این بیماری را انجام دهند. غربالگری باید شامل معاینه ای با استفاده از کولونوسکوپی یا یک آزمایش برای کشف نشانه های سرطان در نمونه های مدفوع باشد.

نکاتی درباره سرطان روده بزرگ در جوانان

مطالعه جدیدی در خصوص روند اخیر ابتلا به سرطان روده بزرگ در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که میزان شیوع این سرطان در بین افراد زیر 50 سال در این کشور رو به افزایش است.

تحقیقات قبلی نشان داده بوده که میزان ابتلا به این سرطان از دهه 1970 میلادی در افراد زیر 50 سال افزایش یافته، اما در مطالعه اخیر، متخصصان دانشگاه تگزاس بر روند تازه شیوع سرطان روده میان بزرگسالان جوان متمرکز شده اند.

متخصصان با استفاده از داده های ثبت شده در پایگاه ملی سرطان آمریکا دریافته اند که 12.2 درصد از موارد تشخیص سرطان روده بزرگ در سال 2015 میلادی در این کشور مربوط به افراد زیر 50 سال بوده که در مقایسه با آمار 10 درصدی آن در سال 2004 میلادی افزایش داشته است.

یافته ها همچنین حاکی از آن است که افزایش میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ در میان بزرگسالان جوان شهری در این کشور انجام شده است نه جوانان روستایی.

علاوه بر این پزشکان علائم بیماری پیشرفته را در بیش از نیمی از تشخیص های سرطان روده بزرگ در بزرگسالان جوان کشف نموده که در مقایسه با 40 درصد در افراد بالای 50 سال رقم بیشتری را نشان می دهد.

تشخیص سرطان روده بزرگ در بزرگسالان جوان در آمریکا در میان تمامی افراد با سطوح درآمد مختلف افزایش یافته است. با این حال بیشترین میزان تشخیص مربوط به قشر پردرآمدتر بوده است.

بدون در نظر دریافت انواع سرطان پوست، سرطان روده بزرگ را می توان سومین سرطان شایع میان آمریکایی ها دانست. برآوردها حاکیست در سال 2019 میلادی 145 هزار و 600 نفر در این کشور به سرطان روده بزرگ مبتلا شده و از این میان 51 هزار و 20 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

با وجود افزایش میزان تشخیص ابتلا به سرطان روده بزرگ، تعداد قربانیان این سرطان در دهه های اخیر در آمریکا رو به کاهش هستند. امروزه بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا زندگی می نمایند که از این بیماری بهبود یافته اند.

به اعتقاد متخصصان از علل احتمالی کاهش مرگ ومیرهای ناشی از سرطان روده بزرگ می توان به بهبود غربالگری و درمان این بیماری اشاره نمود، چرا که با بهبود غربالگری ها تشخیص سریعتر اتفاق افتاده و در نتیجه امکان موفقیت درمان ها نیز افزایش پیدا می نماید.

بنابر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، اگرچه علت دقیق افزایش میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ در جوانان آمریکایی هنوز معین نیست، اما مطالعات اخیر نشان می دهند که دگرگونی های باکتری های روده و افزایش شمار افراد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی می تواند در این امر موثر باشد.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 244

به "نکاتی درباره سرطان روده بزرگ در جوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره سرطان روده بزرگ در جوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید