واکنش تهران به بیانیه ضد ایرانی آمریکا و سه کشور اروپایی (تور اروپا ارزان)

به گزارش تنها پیامک، سخنگوی وزارت امور خارجه به بیانیه تروئیکای اروپایی و آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران واکنش نشان داد.

واکنش تهران به بیانیه ضد ایرانی آمریکا و سه کشور اروپایی (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه این کشورها درباره فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران در فردو گفت: غنی سازی 60 درصد در این تاسیسات در تاریخ 17 نوامبر 2022 (26 آبان) به آژانس اطلاع رسانی شده و کلیه حالت های غنی سازی در پرسشنامه اطلاعات طراحی درج شده است.

کنعانی در ادامه تاکید نمود که در بازرسی اخیر ژانویه 2023، هیچ اقدام نو و متناقضی نسبت به پرسشنامه مورخ 17 نوامبر 2022 رخ نداده که نیازمند اطلاع رسانی به آژانس باشد.

اخیرا آژانس در گزارشی به بهانه ایجاد یک تغییر اعلام نشده در اتصال بین 2 آبشار سانتریفیوژهای IR-6 با غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد در نیروگاه فردو، ایران را مورد انتقاد قرار داده است.

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان روز گذشته در بیانیه ای مشترک به گزارش اخیر آژانس اتمی در این خصوص واکنش نشان داده و مدعی شدند که عدم اطلاع رسانی لازم باعث تضعیف توانایی آژانس اتمی در شناسایی به موقع مسائل در تاسیسات هسته ای ایران می گردد.

آنها بعلاوه ادعا کردند که تغییر نو گزارش شده در پیکربندی آبشار سانتریفیوژ استفاده شده در ساخت اورانیوم نزدیک به سطح سلاح، باعث تضعیف لزوم تعهد گزارش دهی پادمانی ایران و بعلاوه تضعیف پذیرش آنالیز های پادمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی لازم می داند، می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3147

به "واکنش تهران به بیانیه ضد ایرانی آمریکا و سه کشور اروپایی (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تهران به بیانیه ضد ایرانی آمریکا و سه کشور اروپایی (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید