چاپ حسگر روی پوست بدون احتیاج به گرمادهی

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از یوروکالرت، حسگرهای پوشیدنی که تا پیش از این در قالب ساعت و الکترود مورد استفاده قرار می گرفتند، روز به روز پیشرفته تر می شوند و حالا به محصولاتی بیومتریک مبدل شده اند که می توان آنها را به پوست بدن چسباند.

چاپ حسگر روی پوست بدون احتیاج به گرمادهی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

برای تسهیل چسباندن این حسگر چاپی به پوست بدن از یک لایه کمکی استفاده شده که گرمای پوست برای فعال کردن آن کافی است. تا پیش از این چسباندن مدارهای الکتریکی به بدن مستلزم گرم کردن آنها تا دمای 572 درجه سانتیگراد بود و این کار ممکن بود به حسگرها آسیب برساند.

لایه کمکی که بدین منظور طراحی شده متشکل از نانوذرات نقره ای و پلی وینیل الکل است که در دمای بسیار پایین تری در حد 40 درجه سانتیگراد به پوست می چسبند و با استفاده از آنها می توان مدارهای حسگرهای مختلف را علاوه بر پوست بر روی البسه و کاغذ نیز چسباند.

از حسگرهای قابل چسباندن به بدن می توان برای آنالیز دمای بدن، سطح رطوبت، اندازه گیری سطح اکسیژن خون، آنالیز عملکرد قلب و غیره استفاده کرد. این اختراع به خصوص کنترل آنی شرایط مبتلایان به ویروس کرونا را تسهیل می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1258

به "چاپ حسگر روی پوست بدون احتیاج به گرمادهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ حسگر روی پوست بدون احتیاج به گرمادهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید