تور افریقای جنوبی: چگونه در آفریقای جنوبی خودرو اجاره کنیم؟

به گزارش تنها پیامک، اجاره ماشین و اتوبوس در آفریقای جنوبی

راه های زیادی برای سفر در آفریقای جنوبی وجود دارد، که بعضی عقیده دارند برترین آن اجاره ماشین است و راه دیگری به این میزان انعطاف پذیر، راحت و کم هزینه نیست. اگر نمی خواهید ماشین اجاره کنید، می توانید از اتوبوس های Bus Baz بهره ببرید. در کل گردش در آفریقای جنوبی با هر وسیله ای که انتخاب کنید و هر تعداد که باشید کاملاً راحت و نسبتاً مقرون به صرفه است . با خبرنگاران همراه باشید:

تور افریقای جنوبی: چگونه در آفریقای جنوبی خودرو اجاره کنیم؟

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

حمل و نقل با اتوبوس

شرکت های مختلفی از جمله greyhound ، Intercape، Baz Bus وجود دارند که به مسافران به خصوص کوله گردها سرویس می دهند. اتوبوس های Buz Bus مسافران را بین ژوهانسبورگ و کیپ تاون و بالعکس جابه جا می نمایند و در راه ایستگاههای مختلفی هم دارند. هر جایی بخواهید، می توانید سوار یا پیاده شوید و سفرتان را از هر نقطه ای که می خواهید شروع کنید، اما چون در این دوشهر فرودگاه وجود دارد، بیشتر مردم معمولاً سفرشان را از یکی از این شهر ها و گاهی از دوربان شروع می نمایند. هیچ محدودیتی زمانی برای رفتن از یک نقطه به نقطه دیگر وجود ندارد.(چنین اتوبوس هایی در نیوزلند و استرالیا نیز وجود دارند و مناسب افرادی هستند که علاقه مند به آشنایی با مسافران دیگر هستند). بلیط یک طرفه اتوبوس Baz Bus برای کوتاه ترین راستای که دو ساعت راه است، از 500 راند (حدود 41 دلار) شروع می گردد. برای کسانی که می خواهند مسافرت با اتوبوس کمی برایشان مقرون به صرفه تر تمام گردد می توانند از بلیط 21 روزه که 4200 راند (355 دلار) است، استفاده نمایند.

قیمت های Baz Bus به نسبت قطار و سایر اتوبوس ها کمی گران تر است، اما گزینه خوبی برای علاقه مندان به سفر در راستاهای پرطرفدار و آشنایی با سایر کوله گردها است. راستاهای اتوبوس ها در منطقه ها مختلفی از جمله شهرهای بزرگ در آفریقای جنوبی، رشته کوههای دراکنزبرگ، منطقه ها ساحلی پرطرفدار و راستا معروف باغ (Garden Route) در کیپ غربی، وجود دارند. یکی از مشکلاتی که اتوبوس ها دارند این است که بعد از رسیدن به مقصد سیستم جابه جایی وجود ندارد و برای رفتن به سایر نقاط دیدنی مثل بانجی جامپینگ باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. بعلاوه باید در نظر بگیرید که در برخی از این راستاها هر روز سرویس وجود ندارد. بزرگ ترین مسئله ای که برای من پیش آمد این بود که، راستا اتوبوس ها بیشتر به سمت مقاصد توریستی پرطرفدار و اقامت گاه های خاص است و برای کسانی که می خواهند به سایر راستاها بروند سرویس دهی ندارند. برای سفر های یک طرفه، اتوبوس های greyhound و intercape ایستگاه های مختلفی در کل کشور دارند. این اتوبوس ها بزرگ هستند و دارای تهویه و جایگاه های راحتی هستند و بیشتر افراد محلی از آن استفاده می نمایند تا کوله گردها. یادتان باشد با خودتان خوراکی بردارید چون اگر در راستا توقفی هم وجود داشته باشد بسیار کوتاه است.

قیمت این اتوبوس ها برای سفرهای کمتر از دوساعت، بیشتر از Baz Bus است (30-40 دلار)، اما برای سفرهای طولانی تر مقرون به صرفه تر است. مثلاً برای رفتن از دوربان به کیپ تاون که 15 ساعت طول می کشد 56 دلار است. در فصل های پر سفر (دسامبر تا ژوئن)، باید از قبل رزرو کنید چون اتوبوس ها به سرعت پر می شوند.

حمل و نقل با ماشین

اگر به دوستانتان بگویید که قصد دارید تنهایی با ماشین در آفریقای جنوبی سفر کنید، آنها فوراً از جاده های خطرناک و سارقان و نبودن یاری در صورت بروز مشکل، شما را میترسانند. در حقیقت سفرهای جاده ای در آفریقای جنوبی به صورت کلی مسئله ای ندارد، چون همواره در جاده تردد هست و در صورتی که اتفاقی بیافتد مردم محلی بسیار مهربان هستند و یاری می نمایند. البته به این معنا نیست که رانندگی در آفریقای جنوبی هیچ خطری ندارد. سارقان ماشین و اشیای داخل خورو وجود دارند، اما توجه به این مساله و مخفی کردن اشیای گرانقیمت و قفل کردن درها، این خطرات را کاهش می دهد.

اگر دلتان نمی خواهد تنهایی سفر کنید، گزینه های دیگری هم وجود دارد. می توانید با ارسال فرم های مسافرتی به (Nomadic Matts) (Thorn Tree), (the Africa Backpacking Facebook group), (Couchsurfing.org) (Gumtree) و هاستل ها، همراهانی برای سفرتان پیدا کنید. همواره مسافرانی پیدا می شوند که می خواهند به خارج از راستا های اصلی بروند. اجاره ماشین، برترین راه برای گردش در پارک های منطقه ها دور از دسترس، شهرها و مقاصد توریستی است و اگر پول بنزین را با یک یا چند مسافر دیگر شریک شوید، هزینه هایتان از Baz Bus هم به صرفه تر خواهد شد.

هزینه اجاره یک فولکس واگن برای دو هفته با بنزین و بیمه، حدود 250 دلار می گردد. بنزین حدوداً لیتری 1 دلار است. میتوانید در راه تعدادی از کوله گردها را هم سوار کنید و بخشی از هزینه بنزین به این صورت تامین خواهد شد. یک راه دیگر خرید یک ماشین مقرون به صرفه قیمت و بعد فروش آن است که برای کسانی مناسب است که می خواهند چند سال در آفریقا بمانند، چون جابه جایی اسناد ماشین گاهی چند ماه طول می کشد. برای بازدید از بیشتر مقاصد توریستی، یک ماشین دنده ای کوچک کفایت می نماید. برای برخی از منطقه ها بکر دیگر مثل کوههای دراکنزبرگ (amphitheater hike in the Drakensberg mountains)، یک ماشین شاسی بلند ضروری است. اگر از اتوبوس های Buz Bus بهره ببرید باید نفری 100 دلار پرداخت کنید و منطقه های را که راستا اتوبوسی ندارند را از خواهید داد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1985

به "تور افریقای جنوبی: چگونه در آفریقای جنوبی خودرو اجاره کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: چگونه در آفریقای جنوبی خودرو اجاره کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید