چگونگی کاهش وزن در پی مصرف کندر

به گزارش تنها پیامک، در طب سنتی چاقی ناشی از غلبه رطوبت است. برای همین افرادی که طبع گرم و تر یا سرد و تر دارند، بسیار مستعد چاق شدن هستند. در طب سنتی هم همیشه تاکید بر تعادل است بنابراین برای چاقی دست به دامان استفاده از دارو های گرم و خشک می شوند. یکی از این دارو های گرم و خشک قوی کندر است. حالا بیایید ببینیم اصلا کندر از کجا تهیه می گردد؟ برای لاغری چه خواصی دارد و باید چگونه مصرف گردد؟

چگونگی کاهش وزن در پی مصرف کندر

کندر چیست؟

کُندُر (Olibanum) گیاهی دارویی است از راسته ناترک سانان (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می گردد. صمغ کندر را معمولاً با اسپنددانه می سوزانند. نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra و بعلاوه B. carteriii است. طعم این صمغ بسیار تلخ است. در حقیقت آنچه که شما در نسخ طب سنتی با آن سر و کار دارید، بیشتر همین صمغ خشک شده است.

خاستگاه کندر آفریقای جنوبی خصوصاً سومالی، عمان و یمن است. کندر از درختی به نام Olibanum به دست می آید. معروفیت درخت کندر، به خاطر این است که پس از بریدن تنه اش به قسمت های کوچک تر، شیره سفید شیر مانندی از آن خارج می گردد که این قطرات با گذشت کمتر یا بیشتر از دو هفته پس از از دست دادن رطوبتش و خشک شدن (غلیظ شدن) تبدیل به یک صمغ نارنجی - قهوه ای می گردد که با نام کندر (Frankincense) شناخته می گردد؛ نیمه اول نام آن (Frank) به معنی خالص و پاک و قسمت دوم آن به معنی دود کردن است.

کندر از زمان های بسیار قدیم به وسیله درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می گردد.

خواص کندر برای لاغریهمانطور که گفته شد طبع کندر گرم و خشک است. مواد گرم و خشک اصولا سوخت و ساز بدن را بالا می برند. کندر هم به همین شکل با تجمع بلغم در بدن مبارزه می نماید. به همین دلیل است که خواص کندر برای لاغری و اثرات مفید کندر در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد کاملا اثبات شده است.

درمانگران طب سنتی برای درمان خواب آلودگی و بی حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه ای دارند که به یاری آن می توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت (بوی بد دهان بیشتر مواقع بخاطر همان تجمع بلغم و سردی معده و سیستم گوارش بدن است).

برای تهیه نسخه ای که بتوانید از خواص کندر برای لاغری و بهبود سلامت بهره برد، کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب نموده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می توانید به داروخانه های گیاهی در سطح شهر مراجعه نموده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه بر بی خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه بر این همین نسخه می تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب کاهش و تسکین درد های مفصلی نیز می گردد. چراکه همه این درد ها و امراض گفته شده بخاطر تجمع بلغم و سردی در نواحی مختلف بدن ایجاد شده اند.

نحوه مصرف کندربهترین راه مصرف کندر اینست که آنرا کوبیده (یا آسیاب کنید) و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل نموده و مصرف نمایید. از قلم نیاندازید هر نسخه طب سنتی که ناشتا مصرف گردد اثر بسیار قوی تری برروی بدن دارد. بعلاوه می توانید آنرا در دهان گذاشته و مثل جویدن آدامس آن را بجوید؛ البته کمی تلخ است و اگر هم از جویدن دست بردارید ممکن است کمی به دندان هایتان بچسبد.

در خصوص مقدار مصرف کندر گفته اند که نباید مصرف آن از یک و نیم گرم در روز بیشتر گردد. در ضمن دوره درمانی که با کندر آغاز نموده اید نباید بیش از دو هفته طول بکشد. یعنی بعد از 2 هفته مصرف کندر باید به بدنتان استراحت بدهید.

شناخت کندر اصل و مرغوببهترین نوع کندر، کندری است که خالص، تازه و نرم باشد، ظاهرش سفید بوده و خیلی زود شکسته نگردد. وقتی هم آن را می شکنیم داخلش یک حالت چسبنده و زرد و طلائی رنگ داشته باشد. اگر باز هم پیروز به شناخت کندر اصل نشدید، می توانید با بردن کبریت یا فندک به داخل مغازه عطاری و آتش زدن یک نخود از آن کندر، راستگویی عطار را بیازمایید. اگر این کندر خوب سوخت و آتش گرفت یعنی اینکه کندر خالصی است. اگر هنگام آتش زدن به خوبی نسوخت و فقط دود کرد، احتمالا کندر واقعی نبوده و صمغ صنوبر است که هنگام آتش زدن فقط دود می نماید. این کندر از لحاظ ساختاری و درمانی هیچ شباهتی به کندر مرغوب و خالص ندارد.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1882

به "چگونگی کاهش وزن در پی مصرف کندر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی کاهش وزن در پی مصرف کندر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید