630 واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو

به گزارش تنها پیامک، شهردار تهران گفت: 630 دستگاه واگن مترو که سال های سال بود قرار بود به وسیله فاینانس وارد گردد با هموار کردن جهت در آستانه تزریق به ناوگان مترو است.

630 واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در آیین افتتاح ایستگاه متروی بوستان تبادل نظر و بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت و 56 پروژه شهری منطقه 2 شهرداری تهران با اشاره به افتتاح 27 پارک مادر و کودک در 27 محله تهران که امروز (چهارشنبه) صورت گرفته است، گفت: امروز روز شهادت شهید مهدی باکری است آنچه که در خاطرات این شهید به دست می آید تجلی بندگی اخلاص و خدمت است. شاید نخ تسبیح تمام کارهایی که در حال اجرا است را بتوان خدمت و نوکری مردم دانست.

وی اضافه نمود: تمام این افتتاح ها نمی تواند گوشه ای از بزرگی و عظمت مردم تهران را پوشش دهد. 6.5 ماه از فعالیت ما در شهرداری می گذرد و در این مدت تحول در روح و کالبد شهر و تغییر نرم افزاری و سخت افزاری در شهر را توأمان دنبال می کنیم. همکاران ما در شهرداری افق 10 ساله را ترسیم و 90 کلان پروژه را تعریف کردند. حرکت و پیشرفت همزمان در جهت این پروژه ها در یک بازه زمانی معین امکانی را فراهم می نماید که شهر ما چشم نواز باشد و مردم مان آرامش، سلامت و نشاط داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از این وجوه، حمل و نقل شهری است که شامل سه مقوله مترو، اتوبوس و تاکسی است. ناظر به این سه موضوع امروز صدو چهل و دومین ایستگاه مترو را افتتاح می کنیم. این 7 خط فعال مترو 2500 واگن لازم دارد؛ اما دارای1500 واگن است که 364 واگن آن نیز از رده خارج شده و از این تعداد فعال نیز دو سوم آن احتیاج به اورهال دارد.

وی تاکید نمود: مدیریت شهری در این 6 ماه پیگیری کرد و به لطف الهی 630 دستگاه واگن که سال های سال قرار بود به وسیله فاینانس وارد گردد با هموار کردن جهت در آستانه تزریق به ناوگان مترو است. این واگن ها در آینده از خارج از تهاتر با نفت وارد می گردد.

شهردار تهران ادامه داد: بعلاوه 700 واگن از واگن های موجود را به وسیله تهاتر با املاک اورهال می کنیم، علاوه براین که 105 واگن ساخت داخل به وسیله تهاتر با نفت تهیه می گردد و در داخل کشور نیز کار تامین 8 دستگاه واگن و یک رام قطار نهایی شده تا در خدمت مردم قرار گیرد.

زاکانی در ادامه تاکید نمود: در شهر تهران بنا بر یک برآورد و طبق برنامه سوم باید همه خطوط مترو 20 ساله تکمیل گردد و روزانه 10 میلیون مسافر به وسیله مترو جابجا شوند، با تمهیداتی که در حال اجرا است، بنا داریم در یک بازه 5 ساله این 4 خط را تکمیل کنیم و به لطف الهی بار حمل و نقلی تهران را بر دوش مترو قرار دهیم.

شهردار تهران اضافه نمود: 6 ماه پیش و در آغاز کار ما 2هزارو225 دستگاه اتوبوس به مدیریت شهری تحویل شد. در این مدت 175 دستگاه خریداری شد. 500 دستگاه با تغییر مخازن بازسازی شد و سرجمع 700 دستگاه به ناوگان اضافه شده و در سال آینده نیز 1000 دستگاه به وسیله وزارت کشور با تقبل 20 درصد هزینه از سوی شهرداری وارد ناوگان اتوبوسرانی می گردد. هزارو300 دستگاه نیز به وسیله دیگر تزریق خواهد شد. 50 دستگاه اتوبوس برقی هم اضافه می گردد و مجموعا 2هزارو350 دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه می گردد تا شهروندان در این 210 خط با شرایط بهتری روبرو شوند.

وی تاکید نمود: در تاکسیرانی کوشش بر نوسازی تاکسی هاست. امیدواریم 10هزار دستگاه را نوسازی کنیم تا تکیه گاه اصلی مردم حمل و نقل و عمومی باشد، چرا که مشکل اصلی در تهران این است که 75 درصد انتقال به وسیله خودروهای شخصی انجام می گردد که آلودگی و ترافیک را در پی دارد.

شهردار تهران بعلاوه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز گفت: سال آینده برنامه ما این است که خطوط 6 و 7 را تکمیل کنیم و در کنار آن تکمیل خط پرند را داشته باشیم. ضمن اینکه با بارگذاری روی ایستگاه ها و تامین اعتبار بتوانیم عملیات اجرایی 4 خط دیگر را نیز آغاز کنیم و در این 4 خط به جامانده نیز 138 ایستگاه داریم. تا اردیبهشت سال 1401 نیز دو افتتاح دیگر در مترو خواهیم داشت. امروز هم ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت که ایستگاهی خاص با عمق 46 متری است افتتاح شد که می تواند باعث تسهیل دسترسی شهروندان گردد.

وی اضافه نمود: در کنار آن امیدواریم نوسازی اتوبوس ها را انجام دهیم و 1000 دستگاه اتوبوس نیز به وسیله وزارت کشور وارد ناوگان گردد و از طرق دیگر نیز اتوبوس ها را تامین کنیم تا در 210 خط اتوبوس به صورت کامل در خدمت مردم باشیم.

زاکانی مطرح کرد: در مترو کاری که انجام می دهیم تکمیل کردن ایستگاه ها است.

وی ادامه داد: در بخش تجهیزات نیز 7 خط فعلی مترو 2هزار و 500 واگن احتیاج دارد تا سرفاصله حرکت قطارها به 2.5 تا 3 دقیقه برسد. بحث پایانه های مترو را هم داریم مثلا در انتهای خط 7 در ایستگاه استادیوم تختی باید امکانی برای پایانه فراهم کنیم. بعلاوه باید افزایش واگن ها را نیز در دستور کار قرار دهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2930

به "630 واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "630 واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید