7 اشتباه رایج آرایشی که سن شما را بالاتر نشان خواهد داد

به گزارش تنها پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- یکی از بنیادی­ترین و قدیمی­ترین آرزوهای بشر جوانی و زیبایی بی حد بوده است، تا جایی که انسان­های باستان به سراغ کشف اکسیر جوانی بودند و همیشه در پی عمری جاودان و زیبایی بی­حد می­گشتند. با گذشت زمان انسان سعی کرد تا با استفاده از رنگ­ها یک زیبایی موقتی برای خود ایجاد کند. در گذشته از رنگ برخی گیاهان و خاکستر کبریت به عنوان وسایل آرایشی استفاده می­شد و اکنون پیشرفت بزرگی در حوزه لوازم آرایشی ایجاد شده است. کمپانی­های بزرگ فراوری لوازم آرایش احتیاج جامعه را به لوازم آرایش رفع کرده­اند و لوازم آرایشی از پرفروش­ترین اقلام در سراسر جهان است. با توجه به فراوری و تقاضای بالای لوازم آرایش، یادگیری روش­های صحیح آرایش هم از مواردی است که اهمیت بالایی دارد. یک آرایش صحیح می­تواند شما را چندین سال جوان­تر کند و عکس این موضوع هم صادق است. ما در اینجا قصد داریم تا برخی از رایج­ترین اشتباهات آرایشی که باعث می­شود سنتان بیشتر به نظر برسد را آنالیز کنیم. با ما همراه باشید.

7 اشتباه رایج آرایشی که سن شما را بالاتر نشان خواهد داد
  1. کرم پودر

    انتخاب کرم پودر باکیفیت بسیار مهم است. پوست صورت بیش از هرچیزی در محل توجه قرار گرفته است بنابراین کاور کردن صحیح آن اهمیت ویژه­ای دارد. انتخاب کرم پودر با کیفیت به خودی خود از بسیاری از مسائل پوستی و حتی آرایشی جلوگیری می­کند. کاور مناسب کرم­پودر زیبایی صورت شما را به خوبی نمایان خواهد نمود. برند هایی مثل مک، لورآل، استی لادر و میبلین در میان برترین­های بازار ایران قرار دارند و جدا از کاور مناسب کمترین آسیب را به پوست وارد می­نمایند.

    پس از انتخاب و خرید یک کرمپودر خوب باید بدانید استفاده بیش از حد کرم­پودر سنتان را بالا می­برد چون خطوط طبیعی صورت و گونه و زیر چشم را بیشاز حد پوشش می­دهد. در واقع این کار باعث تایید بیشتر برخی ایرادات پوستی می­گردد. در یک آرایش روزمره قسمت­هایی مانند زیر چشم(از قسمت رویش مژه ها تا گودی زیر چشم) نیازی به کرم پودر و کانسیلر ندارد و تنها سعی کنید تا زمانی که قصد آرایش حرفه­ای را دارید از این موارد بهره ببرید.

  2. رژ گونه

    اشتباه رایجی که در زدن رژگونه اتفاق می­افتد این است که افراد دقیقا نمی­دانند رژگونه را در کدام قسمت از استخوان گونه بزنند. رژگون را باید زیر استخوان گونه بزنید تا برجستگی گونه به خوبی معین گردد. برترین رژ گونه­ها را می­توانید از برندهای لدورا، بورژوا، رولوشن و فلورمار تهیه کنید. شما می­توانید با توجه به نکاتی که ذکر شده و بعلاوه با سلیقه خودتان انواع مایع، مات یا براق رژ­گونه را از این برند­ها تهیه کنید.

  3. خط چشم

    زمان آن رسیده تا تغییری اساسی در آرایش چشم خود ایجاد کنید. در گذشته آرایش چشم با استفاده از سورمه در دور چشم انجام می­شد. تصور کنید دورتادور چشم با یک خط مشکی پوشانده گردد. در مصر باستان این روش به زیبایی زنان می­افزود اما اکنون اینطور تصور نمی­گردد و معیارهای زیبایی دگرگون شده است. هرگز تمام چشم خود را مداد یا خط چشم نکشید. اگر عادت به داشتن خط چشم دارید از وسط پلک بالا تا پایان را خط چشم بکشید (می­توانید به دلخواه دنباله خط چشم را کمی به سمت بالا بکشید تا چشم حالت لیفت پیدا کند).

  4. رنگ خط چشم

    انتخاب رنگ مناسب برای خط چشم به دو چیز بستگی دارد. یکی فصل و دیگری رنگ چشم. بی­شک محبوب­ترین رنگ برای خط چشم در سراسر جهان رنگ مشکی است اما برخی فصل­ها مانند تابستان رنگ­های پاستلی مد می­گرددند. پوست برنز و استفاده از مداد چشم به رنگ آبی یا صورتی برای تابستان بسیار مجذوب نماینده است. این مدادهای پاستلی را می­توانید به عنوان سایه هم بهره ببرید.

    توجه کنید که رنگ­های درخشان سن شما را پایین خواهند آورد و رنگ­هایی مثل قهوه­ای یا بادمجانی سن شما را بیش از آنچه هست نشان می­دهند بنابراین در انتخاب رنگ خط چشم یا سایه به رنگ آن توجه کنید.

    رنگ چشم مورد دیگری است که در انتخاب رنگ خط چشم موثر است. رنگ­ چشم آبی یا سبز با توجه به فرم و حالت چشم می­توانند از یک ریمل استفاده نمایند و نیاز چندانی به خط چشم­های دنباله­دار مشکی ندارند مگر اینکه فرم چشم روبه پایین باشد و نیاز به استفاده از خط چشم برای اصلاح این حالت وجود داشته باشد.

  5. کانسیلر

    کانسیلر از مهمترین اقلام آرایشی است که برای پوشاندن تیرگی زیرچشم کاربرد دارد. اشتباهات رایجی که در استفاده از کانسیلر انجام می­گردد عموما در انتخاب رنگ کانسیلر است. احتمالا شنیده­اید که کانسیلر را بهتر است دو تا سه درجه روشن تر از پوستتان انتخاب کنید اما تا به امروز فکر کرده­اید که چرا باید این کار را بکنید؟ پوست ما یک رنگ دارد اما زیر چشم برخی افراد کمی تیره­تر از رنگ پوست است. زمانی که کانسیلری با پوشانندگی مناسب و کمی روشن تر از رنگ کرم پودر انتخاب می­کنید، تعادل صحیحی روی پوست ایجاد می­گردد و پوستتان یکدست به نظر می­رسد. اشتباهی که برخی افراد در این مورد انجام می­دهند انتخاب کانسیلر بسیار روشن برای زیرچشم است. این کار نه تنها شما را جوان­تر نشان نمی­دهد بلکه یک سبک آرایش غلط است که باعث می­گردد چین و چروک­ها نمایان­تر شوند.

    زمان خرید کانسیلر باید به رنگ پوست و مقدار تیرگی زیرچشم توجه کنید. کسانی که زیرچشم بسیار تیره و گود دارند بهتر است از کانسیلری با پیگمنت صورتی ملایم استفاده نمایند و برای کسانی که رنگ پوست تیره و برنز دارند کانسیلری که پیگمنت کمی از رنگ نارنجی و کرم داشته باشد برترین انتخاب است.

  6. براق یا مات؟

    انتخاب میان لوازم آرایشی مات و براق سخت است و علت هم این است که افراد زیادی هستند که نمی­دانند لوازم آرایشی براق مناسب­تر است یا مات. پاسخ این است که پوست نرمال ترکیبی از هر دو نوع را لازم دارد و زمانی که می­خواهید میکاپ زیبایی داشته باشید باید از هر دو نوع بهره ببرید. شما به یک کرم پودر مات و رژگونه براق نیاز دارید تا صورتتان شاداب و سرحال به نظر برسد. کانسیلری که انتخاب می­کنید هم بهتر است مات باشد و با هایلایتر کرمی قسمت­هایی مانند تیغه بینی و استخوان گونه را هایلایت کنید.

  7. رژ لب و خط لب

اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش یکی از ترندهای آرایشی استفاده از خط لب تیره به همراه رژلب روشن بود. این ترکیب به هیچ عنوان زیبا و مجذوب نماینده نیست وخط لب باید با تناژ رژ یکسان باشد و تنها یک تا دو درجه از آن تیره­تر باشد. از طرفی کاری که بسیاری از افراد هنوز انجام می­دهند بالاتر زدن رژ از خط اصلی لب است. این کار نه تنها لب­های شما را بزرگتر نخواهد نمود بلکه آرایشتان را خراب می­کند. بزرگ کردن لب با استفاده از رژ و خط لب روش­های خاصی دارد و شما نمی­توانید بیش از مقدار خط لب را بالای لب بزنید. بعلاوه در این مقاله چند نکته در رابطه با انتخاب رنگ رژ لب را می توانید مشاهده کنید.

با توجه به نکات ذکر شده می­توانید آرایش بی نقص و زیبایی را روی پوستتان انجام دهید.

نویسنده: سارااقبالی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2332

به "7 اشتباه رایج آرایشی که سن شما را بالاتر نشان خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اشتباه رایج آرایشی که سن شما را بالاتر نشان خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید