8 خاصیت علمی آب نارگیل که سلامت بدن و پوست را افزایش می دهند

به گزارش تنها پیامک، آب نارگیل یک نوشیدنی عالی با خواص فراوان بوده که سرشار از الکترولیت و سایر مواد مغذی لازم است. آب نارگیل برای پوست معجزه می نماید و خواص آن بیشتر از برطرف تشنگی است. از جمله خواص آب نارگیل می توانیم به افزایش سلامت قلب و درمان جوش و آکنه اشاره کنیم. فواید حیرت آور آب نارگیل شما را قانع می نمایند این نوشیدنی را مصرف کنید. اما قبل از مصرف آب نارگیل، باید با فواید آن آشنا شوید. در مقاله امروز تصمیم داریم خواص آب نارگیل و ارزش غذایی آن را در اختیارتان قرار دهیم. علاوه بر این مقدار توصیه شده برای مصرف آب نارگیل در روز و عوارض جانبی آن را آنالیز می کنیم. در ادامه ما را در خبرنگاران مگ همراهی کنید.

8 خاصیت علمی آب نارگیل که سلامت بدن و پوست را افزایش می دهند

ارزش غذایی آب نارگیل

آب نارگیل غنی از مواد مغذی لازم است. ارزش غذایی آب نارگیل در ادامه آورده شده است.

کالری45.6
کربوهیدرات کل8.9 گرم
فیبر غذایی2.6 گرم
قند6.3 گرم
پروتئین1.7 گرم
ویتامین C5.8 میلی گرم
تیامین0.1 میلی گرم
ریبوفلاوین0.1 میلی گرم
نیاسین0.2 میلی گرم
ویتامین B60.1 میلی گرم
فولات7 .2 میکروگرم
پانتوتنیک اسید0.1 میلی گرم
کولین2.6 میلی گرم
کلسیم57.6 میلی گرم
آهن0 .7 میلی گرم
منیزیم60.0 میلی گرم
فسفر48 .0 میلی گرم
زینک (روی)0.2 میلی گرم
پتاسیم600 میلی گرم
مس0.1میلی گرم
منگنز0.3 میلی گرم
سلنیوم24 میکروگرم

چرا آب نارگیل برای سلامتی بدن آن قدر مفید است؟

آب نارگیل حاوی قندهای طبیعی، ویتامین ها، مواد معدنی، اسید آمینه های ضروری و هورمون های طبیعی است که رشد ب را کنترل می نمایند. آب نارگیل ممکن است از شما در برابر حمله قلبی محافظت کند. مصرف منظم این نوشیدنی مفید و مغذی می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد. گوشت نارگیل می تواند با التهاب مبارزه نموده و زخم ها را درمان کند.

سیتوکین ها جزء ترکیبات اصلی آب نارگیل محسوب می شوند. نشان داده شده که این ترکیبات در درمان سرطان مفید هستند؛ هرچند به مطالعات بیشتری در این زمینه احتیاج است. بیشتر افراد آب نارگیل را به اسم یک نوشیدنی ورزشی مصرف می نمایند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه می نماید برای درمان کم آبی بدن، به ویژه در صورت ابتلا به اسهال شدید آب نارگیل بنوشید.

خواص آب نارگیل برای سلامتی بدن و پوست

آب نارگیل می تواند به روش های مختلف سلامت بدن و پوست را افزایش دهد. در ادامه به خواص آب نارگیل اشاره نموده ایم.

1. ممکن است عملکرد ورزشی را بهبود ببخشد

الکترولیت های موجود در آب نارگیل در این زمینه مفید هستند. آب نارگیل بیشتر از سایر نوشیدنی ها الکترولیت دارد. این نوشیدنی در مقایسه با نوشیدنی های ورزشی حاوی اثرات آبرسان بیشتری است.

اثرات آب نارگیل روی عملکرد ورزشی مانند اثرات نوشیدنی های ورزشی است. از آنجایی که آب نارگیل منبع طبیعی پتاسیم به تعداد می رود و حاوی قند اضافه شده و شیرین نماینده ها نیست، ممکن است جایگزین خوبی برای نوشیدنی های ورزشی باشد.

هضم این نوشیدنی ممکن است برای معده آسانتر از نوشیدنی های الکترولیت باشد. الکترولیت های موجود در آب نارگیل بعلاوه می توانند گرفتگی عضلانی را درمان نمایند. هرچند بهتر است قبل از مصرف آب نارگیل با پزشک یا مربی ورزشی خود مشورت کنید، چون این نوشیدنی کربوهیدرات و سدیم کمی دارد که هر دو برای بهبود عملکرد ورزشی مفید هستند.

ورزش کردن برای مدت زمان طولانی منجر به تعریق زیاد و از دست دادن سدیم (و نه پتاسیم) می گردد. به همین خاطر باید بعد از ورزش نوشیدنی ورزشی مصرف کنید. توجه کنید که بعد از ورزش به کربوهیدرات احتیاج دارید، اما آب نارگیل کربوهیدرات کمی دارد.

آب نارگیل برای درمان کم آبی خفیف و بعد از ورزش با شدت کم یک گزینه عالی محسوب می گردد، اما اگر برای مدت طولانی فعالیت بدنی شدید داشته اید، باید یک نوشیدنی ورزشی دیگر مصرف کنید. قبل از خرید نوشیدنی ورزشی، ترکیبات و شیرین نماینده های مصنوعی موجود در آن را آنالیز کنید. نوعی از نوشیدنی ورزشی را تهیه کنید که شیرین نماینده های کم کالری دارد.

2. سلامت قلب را بهبود می بخشد

مطالعه حیوانی اجرا شده روی موش های صحرایی به این نتیجه رسید که آب نارگیل می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. آب نارگیل از افزایش سطح کلسترول خون جلوگیری نموده و در عین حال سطح کلسترول خوب (HDL) را حفظ می نماید.

در یک مطالعه دیگر نشان داده شد خواص آب نارگیل در کاهش سطح کلسترول خون شبیه به اثرات قرص لووستاتین است که یک داروی بدون نسخه برای پایین آوردن اندازه کلسترول خون محسوب می گردد. آب نارگیل بعلاوه می تواند به وسیله بهبود مقاومت به انسولین، فشار خون بالا را کاهش دهد.

3. سلامت دستگاه گوارش را افزایش می دهد

آب نارگیل بعلاوه یک ادرارآور طبیعی است. این نوشیدنی در درمان اسهال عالی عمل می نماید. آب نارگیل حاوی آهن، کلسیم، منیزیم و منگنز بوده و اندازه الکترولیت آن به میزان الکترولیت های خون است.

برخی از شواهد اسم می نمایند که مصرف آب نارگیل می تواند عارضه بازگشت اسید معده به مری را درمان کند. الکترولیت هایی مانند پتاسیم ممکن است به حفظ تعادل PH موجود در بدن یاری نمایند. البته به مطالعات بیشتری در این زمینه احتیاج است.

4. می تواند سطح قند خون را کاهش دهد

آب نارگیل حاوی ال آرژنین است که به داشتن خواص ضددیابتی شناخته می گردد. در یک مطالعه حیوانی روی موش های صحرایی نشان داده شد ال آرژنین سطح گلوکز خون را کاهش داد. آب نارگیل بعلاوه با استرس اکسیداتیو مبارزه می نماید که عارضه ای نسبتا رایج در میان بیماران مبتلا به دیابت است.

این نوشیدنی ممکن است سطح هموگلوبین A1c را کاهش دهد. سطح بالای این ترکیب خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. افراد مبتلا به دیابت می توانند آب نارگیل را در رژیم غذایی خود جای دهند. این نوشیدنی حاوی فیبر است و کربوهیدرات نسبتا کمی دارد. به بیماران دیابتی توصیه می کنیم فقط آب نارگیل شیرین نشده مصرف نمایند. طبیعی است آب نارگیل هایی که حاوی شیرین نماینده های مصنوعی هستند، برای افراد مبتلا به دیابت مضر هستند.

5. ممکن است به دفع سنگ کلیه یاری کند

در مطالعات مختلف نشان داده شده که مصرف آب نارگیل به خارج کردن پتاسیم، سیترات و کلر اضافی از بدن یاری می نماید. این موضوع می تواند احتمال ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. بعلاوه یک مطالعه به این نتیجه رسید که نوشیدن آب نارگیل از جمع شدن کریستال در بافت کلیه ها جلوگیری می نماید و تعداد کریستال های موجود در ادرار را کاهش می دهد.

آب نارگیل از استرس اکسیداتیو در کلیه ها پیشگیری می نماید و عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد. آب نارگیل به غیر از دفع سنگ کلیه، عفونت های مثانه را هم درمان می نماید. دلیل این موضوع وجود خواص ضدباکتریایی در آن است. بهتر است قبل از مصرف آب نارگیل برای درمان سنگ کلیه با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری شما را تهدید نمی نماید.

6. ممکن است استخوان ها را مستحکم کند

آب نارگیل منبع خوبی از کلسیم است. همه ما خیلی خوب می دانیم که کلسیم نقش مهمی در حفظ سلامت و استحکام استخوان ها دارد. البته برای مستحکم کردن استخوان ها نباید فقط به مصرف یک نوشیدنی یا ماده غذایی اکتفا کنید، بلکه باید در رژیم غذاییتان انواع خوراکی های حاوی کلسیم و ویتامین K را جای دهید.

7. به درمان جوش یاری می نماید

آب نارگیل خواص ضدباکتریایی دارد، چون حاوی لوریک اسید است. این خاصیت آب نارگیل ممکن است به درمان آکنه یاری کند. نشان داده شده که لوریک اسید با باکتری هایی که منجر به جوش های التهابی می شوند مبارزه می نماید. اگر دچار جوش هستید، حتما آب نازگیل را مصرف کنید.

8. ممکن است به درمان پسوریازیس یاری کند

هیچ رابطه مستقیمی بین مصرف آب نارگیل و پسوریازیس وجود ندارد، با این حال این نوشیدنی می تواند از کم آب شدن بدن پیشگیری کند. کم آبی بدن می تواند پوست را مستعد مشکلاتی مثل پسوریازیس کند . دهیدراته شدن بدن باعث می گردد بدن نتواند سموم را به وسیله پوست خارج کند.

عوارض جانبی آب نارگیل

برخی از افراد ممکن است با نوشیدن آب نارگیل برخی عوارض جانبی را تجربه می نمایند. در ادامه به آنالیز عوارض جانبی آب نارگیل پرداخته ایم.

1. برای افراد مبتلا به سیستیک فیبروزیس مضر است

سیستیک فیبروزیس یک اختلال ارثی است که به ریه ها و دستگاه گوارش آسیب می ر ساند. این عارضه می تواند سطح نمک را در بدن کم کند. به همین خاطر است که بیماران باید قرص یا نوشیدنی های حاوی نمک را مصرف نمایند تا سدیم لازم بدنشان تأمین گردد.

اگر به بیماری سیستیک فیبروزیس مبتلا هستید، برای دریافت سدیم به آب نارگیل اکتفا نکنید. برترین کار این است که آب نارگیل را به همراه اندازهی نمک نوش جان کنید.

2. ممکن است منجر به هیپوکالمی گردد

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که مصرف بیش از حد آب نارگیل می تواند منجر به عارضه ای به نام هیپوکالمی گردد که به بالا رفتن سطح پتاسیم بدن اشاره دارد.

3. ممکن است باعث سنگ کلیه گردد

آب نارگیل سطح فشار خون را کاهش می دهد. اگر داروی کاهنده فشار خون مصرف می کنید، ممکن است با نوشیدن آب نارگیل فشار خونتان خیلی پایین بیاید.

چه اندازه آب نارگیل در طول روز بخوریم؟

آب نارگیل پتاسیم زیادی دارد و زیاده روی در مصرف آن منجر به هیپوکالمی یا بالا رفتن سطح پتاسیم خون می گردد؛ به همین خاطر باید حواستان به اندازه آب نارگیلی باشد که در طول روز می خورید. یک مطالعه نشان داد که بالا رفتن سطح پتاسیم خون منجر به ضربان قلب نامنظم و بیهوشی موقت می گردد. 226 گرم آب نارگیل حاوی تقریبا 600 میلی گرم پتاسیم است . اندازه توصیه شده برای مصرف پتاسیم 2600 تا 3400 میلی گرم در روز است.

یک عدد نارگیل تقریبا 206 گرم آب دارد. این یعنی با مصرف این اندازه آب نارگیل حدود 515 تا 600 میلی گرم پتاسیم دریافت می کنید. اگر به بیماری کلیوی مزمن یا دیابت مبتلا هستید، باید در مصرف آب نارگیل احتیاط کنید. بعد از مشورت با پزشک، هر دو روز یک بار آب یک عدد نارگیل را بنوشید. در خصوص اندازه توصیه شده برای مصرف آب نارگیل اطلاعات دقیقی وجود ندارد، با این حال نباید آب بیشتر از یک عدد نارگیل را در طول روز مصرف کنید.

یک روش خلاقانه برای طعم دار کردن آب نارگیل

اگر مزه آب نارگیل ساده را دوست ندارید، ما یک راه چاره برای شما داریم. می توانید از روش زیر برای طعم دار کردن آب نارگیل بهره ببرید.

مواد لازم

  • آب لیموترش تازه: دو قاشق غذاخوری
  • آب فنجان: یک فنجان
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • ریشه زنجبیل رنده شده: نصف قاشق چای خوری
  • نمک: به اندازه لازم

طرز تهیه

  1. آب لیموترش تازه، آب نارگیل، عسل، ریشه ی زنجبیل رنده شده و نمک را در مخلوط کن بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید.
  2. نوشیدنی به دست آمده را به لیوان منتقل نموده و نوش جان کنید.

برترین نوع نارگیل برای خرید

آب نارگیل تهیه شده با نارگیل تازه و سبز برترین نوع است. این نوع نوشیدنی هیچ قند اضافه شده و مواد افزودنی ندارد. نارگیلی که پوست آن قهوه ای و سفت است را برای آب گرفتن خریداری نکنید. نارگیل های سبز آب بیشتری می دهند.

کلام آخر

آب نارگیل یک نوشیدنی سالم و مقوی است که به بدن ویتامین ها و مواد مغذی مختلفی می دهد. این مقاله از خبرنگاران مگ را به آنالیز خواص آب نارگیل، ارزش غذایی و عوارض جانبی آن اختصاص دادیم. این نوشیدنی منبع خوبی از الکترولیت ها است و فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. حواستان باشد که نباید در مصرف آب نارگیل زیاده روی کنید. تا به حال آب نارگیل مصرف نموده اید؟ اگر این نوشیدنی را امتحان نموده اید، متوجه فواید آن برای سلامتی خود شده اید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر به اشتراک بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: style craze

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1786

به "8 خاصیت علمی آب نارگیل که سلامت بدن و پوست را افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 خاصیت علمی آب نارگیل که سلامت بدن و پوست را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید