آبرسانی بنیاد برکت به 1400 روستای کشور تا خاتمه سال

به گزارش تنها پیامک، فرآیند آبرسانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به یک هزار و 400 روستای کشور تا انتها سال به اتمام می رسد.

آبرسانی بنیاد برکت به 1400 روستای کشور تا خاتمه سال

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این مطلب و با تاکید بر نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور گفت: تا به امروز دو هزار و 100 روستا تحت پوشش فعالیت های آبرسانی بنیاد قرار گرفته اند که از این تعداد، یک هزار و 115 روستا از آب آشامیدنی بهره مند شده اند و شمار آن ها تا انتها سال به یک هزار و 400 روستا می رسد.

علی عسگری با اشاره به بهره برداری از شبکه آبرسانی جزیره هرمز به همت بنیاد برکت گفت: مخازن و شبکه آبرسانی جزیره هرمز شامل احداث منبع آب زیرزمینی 2 هزار مترمکعبی، منبع آب هوایی 150 مترمکعبی و تعویض لوله های فرسوده می گردد.

وی تاکید نمود: تا به امروز 350 میلیارد ریال اعتبار در بهسازی شبکه آبرسانی و فاضلاب جزیره، تامین مخازن و ایستگاه پمپاژ صرف شده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اقدامات اجرا شده در جزیره هرمز گفت: طی سه سال فعالیت بنیاد برکت در هرمز 408 طرح شامل 312 طرح اشتغال و 96 طرح عمرانی و زیربنایی در این جزیره به بهره برداری رسیده یا در دست اجرا است.

وی اعلام نمود: تا به امروز 312 طرح اشتغال زایی اجتماع محور در هرمز به بهره برداری رسیده که باعث ایجاد بیش از 900 فرصت شغلی شده است.

عسگری با اشاره به فعالیت پنج مجری و تسهیل گر در هرمز گفت: حجم کل سرمایه گذاری و مشارکت در حوزه اشتغال 330 میلیارد ریال است. بعلاوه 100 طرح اشتغال زایی دیگر نیز در جزیره هرمز در شرف راه اندازی است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر ظرفیت ها و پتانسیل های جزیره هرمز در حوزه گردشگری توضیح داد: بر همین اساس، بیشتر مشاغل ایجاد شده به وسیله بنیاد برکت در رسته های شغلی مرتبط با گردشگری و خدمات جانبی آن، صنایع دستی، بوم گردی، فراوری پوشاک و مشاغل خدماتی است.

عسگری درباره فعالیت های عمرانی بنیاد برکت در هرمز نیز شرح داد: طبق سند پیشرفت و آبادانی تهیه شده برای جزیره هرمز 96 پروژه عمرانی و زیربنایی در قالب پروژه های پیشران و محرک توسعه تعریف شده که سهم بنیاد برکت برای اجرای این پروژه ها 548 میلیارد ریال است.

وی در تشریح جزییات پروژه های عمرانی و زیربنایی در جزیره هرمز اعلام کرد: این پروژه ها شامل تکمیل رینگ اصلی و تجهیز محور پیاده روی آن و تامین روشنایی دور رینگ به طول 24 کیلومتر، بازسازی و بازسازی مدرسه جری پولاک در قالب مجموعه اقامتی، ایجاد 16 خانه بوم گردی، تعویض لوله های اصلی فرسوده آب و توسعه 10 کیلومتری شبکه آبرسانی، بهسازی و زیباسازی معابر و سواحل هرمز، احداث موج شکن شرقی هرمز و نصب علائم هدایت و رانندگی است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام اضافه کرد: طرح آموزش و اجرای تفکیک پسماند از مبدا، تامین مخزن آب هرمز، توسعه شبکه فاضلاب، ساماندهی و زیباسازی جداره های معابر اصلی شهر، آموزش جامع و فراگیر فعالان حوزه گردشگری، توسعه فضای سبز و بهسازی مبلمان شهری، بهسازی و نوسازی اماکن عمومی نظیر مساجد، مدارس، درمانگاه، ایجاد تاسیسات - خدمات گردشگری نظیر سرویس بهداشتی، حمام، ظرفشویی و تهیه طرح بازسازی بنا های تاریخی و بوم گردی و اجرای بیش از 20 طرح از جمله دیگر پروژه های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در جزیره هرمز به شمار می رود.

عسگری با اشاره به خدمات اجتماعی ارائه شده به ساکنان جزیره هرمز گفت: خدمات دندان پزشکی به یک هزار نفر از ساکنین جزیره، توزیع لوازم التحریر میان تمامی دانش آموزان به تعداد 3 هزار و 500 عدد، توزیع پنج بسته­ حمایتی ورزشی در سطح مدارس، توزیع 2 هزار و 200 پک بسته اقلام بهداشتی، توزیع 3 هزار و 200 بسته معیشتی، توزیع 4 هزار بسته مرغ، معرفی 15 نفر از بیماران صعب العلاج، پخت و توزیع 4 هزار پرس غذای گرم، اهدای 30 جهیزیه به 30 زوج جوان و تازه عروس داماد و معرفی 10 نفر به کمپ ترک اعتیاد به صورت رایگان از جمله این خدمات است.

وی یادآور شد: اجرای 408 طرح اشتغال زایی و عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت مهاجرت معکوس را در جزیره هرمز رقم زده و باعث بازگشت یک هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2711

به "آبرسانی بنیاد برکت به 1400 روستای کشور تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبرسانی بنیاد برکت به 1400 روستای کشور تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید