آخرین نظرسنجی ها: اروپا دیگر به واکسن آسترازنکا اعتماد ندارد

به گزارش تنها پیامک، نتایج آخرین نظرسنجی حاکی از کاهش اعتماد اروپایی ها به واکسن آسترازنکا و ادامه فرایند افزایشی ابتلا به کرونا در این قاره است.

آخرین نظرسنجی ها: اروپا دیگر به واکسن آسترازنکا اعتماد ندارد

با ما سفر کنید و با تور اروپا برای عید نوروز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق نتایج یک نظرسنجی که امروز (دوشنبه) منتشر شد به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در نقاط مختلف این قاره و تدابیر آلمان برای تمدید محدودیت های کرونایی تا ماه آوریل، اعتماد به واکسن آسترازنکا در بسیاری از کشورهای اروپایی کاهش یافته است.

طی روزهای شنبه و یکشنبه هزاران نفر از مردم در اعتراض به محدودیت های کرونایی در شهرهای مختلف اروپا دست به تظاهرات زدند و به نظر می رسد ادامه محدودیت ها باعث خشم بیشتر مردم خواهد شد.

این اعتراضات در آلمان، آمستردام، وین، سوفیه و سوئیس شکل گرفت و پلیس برای متفرق کردن مردم حتی مجبور به استفاده از خودروهای آب پاش، باتوم و اسپری شدند.در شهر مارسی نیز حدود 6500 نفر از مردم با حضور در یک کارناوال نسبت به این محدودیت ها اعتراض کردند.

از سوی دیگر باوجود ادعاهای مقامات اتحادیه اروپا مبنی بر خوشبینی به دستیابی به ایمنی گله ای تا 14 جولای به نظر می رسد نتایج نظرسنجی جدید بریتیش پولسترس یوگاو اکثریت مردم در بزرگترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا دیگر به ایمن بودن واکسن آسترازنکا اعتقادی ندارند.

این نظرسنجی پس از آن صورت گرفت که چندین کشور اروپایی در اوایل ماه جاری میلادی و حین انجام دریافت یک بازبینی توسط سازمان داروی اروپا درباره واکسن آسترازنکا، استفاده از آن را متوقف کردند.

از سوی دیگر بریتانیا روز یکشنبه هشدار داد که صادرات واکسن آسترازنکا را متوقف خواهد نمود که این مسئله به تشدید تنش میان لندن و بروکسل شد.

آسترازنکا به عنوان یکی از واکسن های اروپایی ویروس کرونا تنها 30 درصد از 90 میلیون دوز وعده داده شده به اتحادیه اروپا در سه ماهه اول سال را عملی نموده که این مسئله باعث خشم مقامات اروپایی و پیچیده شدن فرایند واکسیناسیون در قاره سبز شده است.

بروکسل لندن را به اجرای عامدانه نقشه ممنوعیت صادرات واکسن با هدف دستیابی به موفقیت واکسن متهم نموده؛ ادعایی که بریتانیا مسلما آن را رد نموده است.

ویروس کرونا که تا به امروز باعث مرگ بیش از 2.7 میلیون نفر شده است، اخیرا با سرعت بیشتری درحال گسترش است و در هفته گذشته شیوع این ویروس در دنیا تا 14 درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1581

به "آخرین نظرسنجی ها: اروپا دیگر به واکسن آسترازنکا اعتماد ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین نظرسنجی ها: اروپا دیگر به واکسن آسترازنکا اعتماد ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید