شروع فراوری محصول تازه مالی سایپا در خط فراوری پارس خودرو

به گزارش تنها پیامک، سدان مالی سهند سایپا که بنا بود در شرکت پارس خودرو فراوری گردد مدتی است وارد خطوط فراوری این خودروساز شده است.

شروع فراوری محصول تازه مالی سایپا در خط فراوری پارس خودرو

به گزارش عصر ایران، سهند که با استفاده از به روز رسانی پلتفرم X200 طراحی شده است، وارد چرخه فراوری پارس خودرو شده و به احتمال زیاد در ابتدای شش ماهه دوم سال وارد بازار می گردد. شنیده ها حاکی از آن است که پارس خودرو برنامه جامعی برای فراوری این خودرو دارد و به همین علت ورژن مجهز به گیربکس اتوماتیک سهند نیز در آینده نزدیک به فراوری خواهد رسید.

سهند در واقع فیس لیفتی از ساینا به حساب می آیدکه به موتور M15 تقویت شده مجهز است. این موتور با تغییرات فنی توان فراوری 90 اسب بخار و 137 نیوتن متر کشتاور را دارد. قدرت در نسخه دنده ای به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد و در نسخه اتوماتیک نیز گیربکس CVT اوظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

فراوری سهند در خط فراوری پارس خودرو

سهند پارس خودرو محصولی مطابق با استاندارد های 85 گانه است و به همین علت می تواند موارد مهم این استاندارد یعنی چراغ های روز، چراغ اتومات، نشانگز تعویض دنده (GSI)، مشانگر باد لاستیک (TPMS)، سیستم پایداری کنترل خودرو در زمین های لغزنده (Esc)، استاندارد تصادف با عابر پیاده و آلایندگی یورو 5 را پاس کند.

هر چند پارس خودرو هنوز خبر رسمی از فراوری این خودرو اعلام نکرده است، اما شنیده ها حاکی از آن است که اولین نمونه های آزمایش سهند در این شرکت به فراوری رسیده و فراوری انبوه آن نیز به زودی آغاز می گردد و براساس شنیده ها این خودروشش ماهه دوم سال وارد بازار می گردد. این خودرو با قیمت مناسب نسبت به رقیبان چینی بازار می تواند سهم زیادی از بازار سدان های کوچک مالی را به پارس خودرو اختصاص دهد.

کابین و امکانات سهند

فضای داخل کابین سهند به خودرو اطلس شباهت دارد و دقیقا همان تریم دو رنگ در آن به کار رفته است. استفاده از این نوع رنگ بندی باعث شده تا فضای داخلی این خودرو نسبت به دیگر محصولات سایپا بروزتر به نظر برسد. انتظار می رود در نسخه فول آپشن این خودرو سدان امکاناتی نظیر سانروف، صندلی برقی راننده به همراه گرم کن، شیشه دودی عقب، سنسور باران و رادار نقطه کور به کار رفته باشد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به فرمان کمکی برقی، رینگ 14 اینچی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سنسور پارک عقب و چراغ روشنایی روز اشاره نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1402 بروزرسانی: 19 مرداد 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3228

به "شروع فراوری محصول تازه مالی سایپا در خط فراوری پارس خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فراوری محصول تازه مالی سایپا در خط فراوری پارس خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید