اتحادیه اروپا کاهش مجدد یاری های اقتصادی به ترکیه را تکذیب کرد

به گزارش تنها پیامک، یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا گفت، گزارشات رسانه ای درباره کاهش چشمگیر یاری های اقتصادی اتحادیه اروپا به ترکیه کاملا نادرست و گمراه کننده هستند. اتحادیه اروپا یاری های اقتصادی پیش از عضویت ترکیه در این بلوک را در سال 2017 میلادی کاهش داده و در حال حاضر برنامه ای برای کاهش های بیشتر این یاری ها ندارد.

اتحادیه اروپا کاهش مجدد یاری های اقتصادی به ترکیه را تکذیب کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا گزارشات رسانه ای اخیر درباره موافقت اتحادیه اروپا با کاهش جدید یاری های اقتصادی این بلوک به ترکیه پیش از عضویت این کشور در این اتحادیه را تکذیب کرد.

گروه رسانه ای فونکه اخیرا با استناد به نامه ای که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مجلس اروپا ارسال نموده بود، خاطرنشان کرد یاری های اقتصادی این اتحادیه به ترکیه برای سال 2020 میلادی به شدت کاهش می یابد. این گروه رسانه ای اعلام نموده بود کاهش یاری های اقتصادی به آنکارا به دلیل حفاری غیرمجاز برای استخراج گاز در دریای مدیترانه و نزدیکی سواحل قبرس و همچنین ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه در اکتبر گذشته صورت می گیرد.

اما پیتر استانو، سخنگوی بروکسل در امور خارجی و سیاست امنیتی در بیانیه ای گفت: بورل نامه ای خطاب به مجلس اروپا که در آن از کاهش بیشتر یاری های اقتصادی اتحادیه اروپا به ترکیه خبر داده باشد، ارسال ننموده است.

وی اضافه نمود: گروه رسانه ای فونکه احتمالاً این مساله را با نامه فرستاده شده برای یکی از اعضای مجلس اروپا پس از آنکه آن ها سوالی درباره این یاری های اقتصادی مطرح نموده بودند، اشتباه گرفته است. تمامی رسانه ها که این حقایق و آمارهای مطرح شده را به رویدادهای کنونی و حتی نشست لیبی در برلین مرتبط دانسته اند، کاملا نادرست و گمراه کننده هستند.

وی اضافه نمود: کاهش یاری اقتصادی اتحادیه اروپا به ترکیه برای نخستین بار در سال 2017 و پس از آن در اکتبر سال 2019 میلادی انجام شده و در حال حاضر کمیته تخصیص بودجه اتحادیه اروپا هیچ تصمیمی برای کاهش بیشتر یاری های اقتصادی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 623

به "اتحادیه اروپا کاهش مجدد یاری های اقتصادی به ترکیه را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا کاهش مجدد یاری های اقتصادی به ترکیه را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید