از بین بردن بوی بد بدن، با این 3 مواد در دسترس

به گزارش تنها پیامک، گاهی طبیعی است که بدن کمی بو داشته باشد اما بوی بیش از حد یا ناخوشایند، هم برای دیگران بسیار آزاردهنده است و هم باعث شرمندگی شما می گردد.

از بین بردن بوی بد بدن، با این 3 مواد در دسترس

وقتی فعالیت غدد تعریق بیش از مقدار باشد، بوی تند و ناخوشایندی از بدن خارج می گردد. این عرق نیست که موجب بوی بد بدن می گردد، بلکه بوی نامطبوع زمانی به وجود می آید که عرق با باکتری ترکیب می گردد. باکتری ها که عامل بوی بدن هستند، به سرعت در محیط های گرم و مرطوب رشد می نمایند. سایر علت های بوی تند بدن شامل بهداشت ناکافی، کمبود مواد مغذی، مسائل معده ای و روده ای مانند یبوست مزمن و مسائل پنهان مانند اختلالات متابولیسمی ژنتیکی، بیماری کبد یا دیابت می گردد. در این مطلب از خبرنگاران همراه ما باشید تا به موضوع از بین بردن بوی بد بدن بپردازیم.

جوش شیرین

جوش شیرین رطوبت پوست را جذب می نماید و به همین علت می تواند عرق را جذب کند و از بوی بدن بکاهد. در ضمن، جوش شیرین باکتری ها را نابود می نماید و مانند یک بو زُدای طبیعی (دئودورانت) جلوی بوی بد بدن را می گیرد.

  • برای برطرف بوی بد بدن یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم ترکیب کنید و آن را به زیربغل و سایر قسمت های بدن که زیاد عرق می نمایند، بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب بشویید؛ طوری که روی پوست سابیده نگردد. بعد دوش بگیرید. این کار را هر روز و به مدت چند هفته انجام بدهید.
  • می توانید مقادیر مساوی از جوش شیرین و نشاسته ذرت را با هم ترکیب کنید و آن را مستقیما به زیربغل تان که خشک است بمالید تا هم از تعریق و هم از بوی بد جلوگیری گردد. هر وقت که احتیاج داشتید چندین ساعت بدون عرق کردن بمانید، از این شیوه بهره ببرید.

روغن درخت چای

این روغن، به علت دارا بودن خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی نمایندگی می تواند باکتری های موجود روی پوست را نابود کند و بوی بد بدن را از بین ببرد. روغن درخت چای، تعریق را کاهش می دهد.

  • دو قطره روغن درخت چای را با 25 میلی لیتر آب (دو قاشق غذاخوری) ترکیب کنید.
  • محلول به دست آمده را داخل یک بطری اسپری بریزید و از آن به عنوان بو زُدا بهره ببرید.

نکته: افرادی که پوست بی نهایت حساسی دارند، نباید از روغن درخت چای استفاده نمایند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای خواص ضدعفونی نمایندگی است و می تواند باکتری های عامل بوی بد بدن را از بین ببرد. گوجه فرنگی برای بستن حفره های پوست و کاهش عرق نیز سودمند است.

  • هفت تا هشت عدد گوجه فرنگی را له کنید.
  • گوجه فرنگی های له شده را در صافی بگذارید و با فشردن، عصاره آن را بگیرید.
  • عصاره به دست آمده را در یک سطل پُر از آب بریزید.
  • در وان، از آن بهره ببرید.
  • این کار را هر روز انجام بدهید تا بوی بد بدن تان از بین برود.

می توانید روزانه، یک تا دو لیوان آب گوجه فرنگی بنوشید تا از بوی بدن تان کم گردد.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب پوستی شفاف در دو هفته با این ماسک خانگی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3027

به "از بین بردن بوی بد بدن، با این 3 مواد در دسترس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن بوی بد بدن، با این 3 مواد در دسترس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید