اصناف بدون مجوز ساماندهی می شوند

به گزارش تنها پیامک، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اصناف بدون مجوز ساماندهی می شوند، گفت در ساختار نو وزارت صمت کسب و کارها (صنف و صنعت) به صورت هم زمان مورد توجه قرار گرفته است.

اصناف بدون مجوز ساماندهی می شوند

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استان ها که با حضور عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار گردید، اضافه نمود: با استقرار ساختار سازمانی نو وزارت صمت ادغام واقعی در وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی به وقوع پیوست و چگونگی حکمرانی تغییر و به روز شد.

در تبصره 18 اصناف دیده شده است

وی گفت: در تبصره 18 اصناف دیده شده است، معافیت های گمرکی را برای اصناف در نظر گرفتیم و همه مزایایی که واحدهای صنعتی دارند واحدهای صنفی نیز دارا هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: دفاتر تخصصی رشته فعالیت ها هم زمان صنف و صنعت را جلو می برند و همه مسائل رشته فعالیت ها در حوزه مربوطه در درون دفاتر تخصصی همان رشته فعالیت پیگیری می گردد.

وی بعلاوه با تاکید بر کسب نظر از بخش خصوصی، بیان داشت: در ستاد تنظیم بازار اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون حضور دارند و نظرات بخش خصوصی را در همه فعالیت ها کسب می کنیم.

وزیر صمت بعلاوه با اشاره به تفاهم نامه تامین اقتصادی زنجیره ای، اضافه نمود: اصناف توزیعی و تولیدی می توانند از این تفاهم نامه استفاده و مبتنی بر فاکتورهای الکترونیکی سامانه جامع تجارت تسهیلات دریافت نمایند.

ساماندهی اصناف بدون مجوز

وی گفت: ساماندهی اصناف بدون مجوز را نیز در دستور کار داریم و پیگیری خواهیم کرد.

پیشنهادات ارائه شده به وسیله اصناف

در این نشست فعالان اصناف به بیان مهمترین نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

از جمله مهمترین پیشنهادات به هم افزایی با وزارت جهاد کشاورزی برای حل وفصل مسایل مشترک، سیاستگذاری و نظارت واحد برای مجموعه اصناف، نظارت بر تخفیفات فروشگاه های زنجیره ای، توجه به بخش خصوصی و تشکل ها در تصمیم گیری ها، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و جشنواره های خرید و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا می توان اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1982

به "اصناف بدون مجوز ساماندهی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصناف بدون مجوز ساماندهی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید