بومی سازی دستگاه های کمکی برای جابجایی اجسام سنگین در کارگاه ها

به گزارش تنها پیامک، دستگاه های کمکی که برای جابجایی اجسام سنگین در محوطه های کارگاهی کارآیی دارند، کشور را از واردات این محصول بی احتیاج نموده است.

بومی سازی دستگاه های کمکی برای جابجایی اجسام سنگین در کارگاه ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، با توجه به توسعه و تنوع اجسام و قطعات در صنایع مختلف، احتیاج به ابزار هایی برای جابجایی انواع اجسام و قطعات جهت تعویض و تعمیر، بیش از پیش احساس می گردد.

هندلر ها دستگاه هایی هستند که برای جابجایی اجسام سنگین، نیمه سنگین و سبک در محیط های مختلف استفاده می شوند.

به عنوان الحاقیه

این دستگاه ها به عنوان الحاقیه بر روی تله هندلر، لیفتراک، لودر و.. سوار می شوند و عملیات تعویض و جابجایی را در معادن، صنایع، کشاورزی و... سرعت می بخشند.

بنا به گفته مصطفی میرحسینی مدیرعامل شرکت فناوران طیف صنعت کویر، هندلر ها شامل استروت هندلر، سیلندر هندلر، تایرهندلر، بلت هندلر، کابل هندلر، ویل موتور هندلر، پایپ هندلر و راد هندلر و انواع کلمپر (گیره)، ریب هندلر، جیب و وینچ، کویل هندلر و پلتفرم و دیگر لوازم جانبی مشابه هستند که هرکدام با توجه به عملکرد، کاربرد متفاوتی دارند.

افزایش بهره وری

کاربر بعلاوه استفاده از هندلر ها موجب افزایش بهره وری، ایمنی و کاهش زمان و هزینه در صنعت می گردد.

هم اکنون بعضی از این دستگاه ها به صورت موردی ساخته شده و در اختیار شرکت ها قرار گرفته است. کوشش محققان شرکت فناوران طیف صنعت کویر بر ارائه نسل جدیدی از این دستگاه ها است که بعضی از آنها، برای نخستین بار است که در کشور به مرحله فراوری می رسند. این رونمایی، در ماه های ابتدایی سال آینده انجام داده خواهد شد.

اشتغال مستقیم برای 20 نفر

عمده این دستگاه ها، از قیمتی حدود نیمی از قیمت نمونه های مشابه خارجی برخوردار بوده و صرفه جویی ارزی مناسبی را نصیب کشور می نمایند. ضمن اینکه در این فرآیند فراوری، برای 20 نفر به شکل مستقیم اشتغال زایی شده است.

طرح فراوری هندلر، با دریافت تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورد حمایت قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2879

به "بومی سازی دستگاه های کمکی برای جابجایی اجسام سنگین در کارگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی دستگاه های کمکی برای جابجایی اجسام سنگین در کارگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید