فراوری پیله ابریشم در مداراقتصادی نهاده شد، 97 درصد هدف فراوری محقق شد

به گزارش تنها پیامک، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس مرکز نوغانداری کشور گفت: فراوری پیله ابریشم در کشور در مدار مالی شدن نهاده شد.

فراوری پیله ابریشم در مداراقتصادی نهاده شد، 97 درصد هدف فراوری محقق شد

به گزارش سرویس مالی خبرنگاران، عدیل سروی زرگر گفت: برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در پنج حوزه احیای باغات توت، ارتقای کیفیت تخم نوغان، آموزش و توانمندسازی کشاورزان و کارشناسان و پرورش پاییزه، فراوری پیله ابریشم را مالی تر نموده است.

وی اندازه فراوری پیله تر ابریشم در بهار و پاییز امسال را 1701 تن مطرح کرد و گفت: امسال 97 درصد هدف فراوری محقق شد و به رکورد 13 ساله فراوری دست یافته ایم.

رئیس مرکز نوغانداری کشور اندازه فراوری پیله ابریشم در سال 79 و 89 را به ترتیب 520 و 570 تن بیان کرد.

سروی زرگر افزود: با فراوری 1701 تن پیله تر ابریشم، اندازه خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی به فراوری داخل ظرف سه سال اخیراز 28 درصد به 52 درصد ارتقا یافته است.

وی درباره عملکرد فراوری نیز توضیح داد: میانه عملکرد فراوری پیله تر ابریشم کشوری نیز به ازای هر جعبه پرورش تخم نوغان به 37 کیلو گرم رسیده و این در حالی است که بهره برداران نمونه 55 تا 60 کیلو گرم از این محصول را به ازای هر جعبه تخم نوغان فراوری می نمایند.

رئیس مرکز نوغانداری کشور گفت: سالانه 46 هزار جعبه تخم نوغان میان فراورینمایندگان توزیع می گردد و برای سال آینده 50 هزار جعبه تخم نوغان از سوی سازمان های جهاد کشاورزی برای پرورش کرم ابریشم درخواست شده است.

وی درباره پرورش دوم یا پرورش پاییزه کرم ابریشم اذعان داشت: پس از 23 سال وقفه، از سه سال پیش پرورش پاییزه در شش استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و تهران به صورت پایلوت به اجرا درآمده و در پاییز امسال 376 جعبه تخم پرورش نوغان در اختیارفراورینمایندگان نهاده شد.

سروی زرگر افزود: پرورش پاییزه در اقلیم هایی که فصل خزانشان با تاخیر آغاز می گردد، امکان پذیر است.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2560

به "فراوری پیله ابریشم در مداراقتصادی نهاده شد، 97 درصد هدف فراوری محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پیله ابریشم در مداراقتصادی نهاده شد، 97 درصد هدف فراوری محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید