خبرنگاران استاندار: 546 روستای آذربایجان غربی آبرسانی شد

به گزارش تنها پیامک، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از 546 روستای این استان به اهتمام دولت تدبیر و امید آبرسانی شده است.

خبرنگاران استاندار: 546 روستای آذربایجان غربی آبرسانی شد

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جمع روسای دانشگاه های آذربایجان غربی با بیان اینکه مشکل تامین آب 72 هزار و 991 خانوار روستایی در استان برطرف شده، گفت: این تعداد خانوار شامل 320 هزار و 725 نفر جمعیت می گردد که در نوع خود کم نظیر است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در هر روز از فعالیت دولت تدبیر و امید، آب شرب 25 خانوار در آذربایجان غربی تامین شده، اضافه نمود: برای آب رسانی به 991 خانوار روستایی بیش از یک هزار و 77 میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه اقدامات انجام شده برای توسعه سیستم آب و فاضلاب در استان، اعلام کرد: برای تامین آب و سامانه های دفع فاضلاب بیش از پنج هزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل 6 سامانه دفع فاضلاب و تصفیه خانه آب در شهرهای مختلف به بهره برداری رسیده است.

شهریاری با اشاره به اینکه تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، به 35 شهر در آذربایجان غربی گازرسانی شده بود، گفت: در دولت یازدهم 2 شهر و در دولت دوازدهم پنج شهر دیگر نیز از نعمت گاز بهره مند شدند، البته عملیات گازرسانی به سه شهر نیز در دست اجراست و درصد گازرسانی شهری از 95 درصد به 99.5 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در بحث گازرسانی روستایی یک انقلاب توسعه در منطقه انجام شده است، گفت: تا قبل از سال 1392، تنها 306 روستا از گاز بهره مند بودند که در دولت یازدهم 303 روستا و در دولت دوازدهم نیز 609 روستای دیگر از نعمت گاز برخوردار شدند.

استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه شاخص برخورداری خانوار روستایی از گاز در آذربایجان غربی از 32 درصد به 71 درصد رسیده است، اعلام کرد: با اتمام عملیات گازرسانی به 511 روستای در دست اجرا این شاخص به 85 درصد افزایش می یابد که در نوع خود بی نظیر است.

وی بهره برداری از 40 کیلومتر آزاد راه در جهت ارومیه به تبریز، تحویل 35 هزار واحد مسکن مهر، رشد 76 درصدی احداث بزرگراه، رشد 12 درصدی آسفالت راه روستایی، رشد 33.3 درصدی برخورداری از سرانه تخت بیمارستانی، رشد 20 درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی و افزایش سرانه آموزشی را از جمله دستاوردهایی از دولت تدبیر و امید دانست که برای افزایش امید در جامعه باید به اطلاع مردم برسد.

شهریاری همچنین در رابطه با احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت با وجود درگیری با تحریم و مسائل مالی برای عمل به قول خود به مردم منطقه بیش از 100 هزار میلیارد ریال فقط برای ساخت تونل انتقال آب به دریاچه هزینه نموده است.

وی توضیح داد: با وجود همه مسائل ناشی از تحریم های ظالمانه دشمن اما در این استان دولت علاوه بر توجه ویژه به مباحث دانشگاهی از جمله پارک های علم و فناوری و استارت آپ ها در زمینه تامین زیرساخت های اساسی از جمله احیای دریاچه ارومیه گام های اساسی برداشته است.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود دانشجو را به طور طبیعی روشن فکر توصیف کرد و اضافه نمود: دانشجو نسبت به اوضاع کشور صاحب نظر و عقیده است که باید از این ظرفیت بهره مند شد.

وی با تاکید بر اینکه از بیان روشن، شفاف و نقادانه دانشجو نسبت به عملکرد دولت استقبال می کنیم، گفت: دانشگاه و دانشجو باید روحیه پرسشگری خود را حفظ کند.

در این جلسه روسای بعضی از مراکز آموزشی عالی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1381

به "خبرنگاران استاندار: 546 روستای آذربایجان غربی آبرسانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 546 روستای آذربایجان غربی آبرسانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید