دعوت کامبوج از ایران برای اکتشاف نفت و گاز

به گزارش تنها پیامک، کامبوج از ایران برای اکتشاف نفت و گاز دعوت نموده و امیدوار است رویای فراوری نفت در این کشور تحقق پیدا کند.

دعوت کامبوج از ایران برای اکتشاف نفت و گاز

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از استریت تایمز، کامبوج از ایران برای اکتشاف نفت و گاز در این کشور دعوت نموده است و امید دارد تا رویای فراوری نفت در این کشور تحقق پیدا کند.

این کشور از ایران خواسته است تا بلوک های موجود نفتی در این کشور و منطقه ها نو را که پتانسیل فراوری نفت و گاز دارند، مورد مطالعه قرار دهد.

این دعوت در جریان ملاقات وزیر معدن و انرژی کامبوج و سفیر ایران در ویتنام مطرح شد.

دبیرکل وزارت نفت کامبوج گفت: ایران تجربه قابل ملاحظه ای به عنوان یک فراورینماینده نفت و گاز دارد و این نشست روابط مالی میان کشور را تقویت می نماید.

وی گفت این وزارتخانه از سرمایه گذاران ایران خواسته تا در خصوص امکان سنجی سرمایه گذاری در بلوک های نفتی موجود و کشف بلوک های نو کامبوج مطالعه نمایند، اما این مذاکرات در مرحله نخست واقع شده است.

این مقام کامبوجی شرح داد: این شروع کار است، اما معین نیست کدام سرمایه گذاران از شرکت های ایران قادر خواهند بود سرمایه گذاری نمایند؛ این تنها یک گفت و گوی دیپلماتیک است و ما در انتظار نتیجه آن هستیم.

به گفته وی، طرح هایی برای مطالعه امکان ایجاد یک پالایشگاه در کامبوج و توسعه یاری های فنی و منابع انسانی در بخش نفت و همکاری در تجارت انرژی، سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت های برق انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2527

به "دعوت کامبوج از ایران برای اکتشاف نفت و گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت کامبوج از ایران برای اکتشاف نفت و گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید