دولت فرانسه لایحه جنجالی منع فیلمبرداری از پلیس را لغو کرد

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی حزب حاکم دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز دوشنبه اعلام نمود که پاریس لایحه جنجالی ممنوعیت فیلمبرداری از نیروهای پلیس حین انجام وظیفه بود را لغو نموده است.

دولت فرانسه لایحه جنجالی منع فیلمبرداری از پلیس را لغو کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کریستوفر کاستانر (Christophe Castaner) رئیس حزب حاکم در مجلس فرانسه در یک کنفرانس خبری اعلام نمود: این لایحه به طور کامل بازنویسی و یک نسخه جدید از آن ارائه خواهد شد.

این در حالیست که به گزارش رویترز، ده ها هزار فرانسوی معترض شنبه هفته جاری علیه لایحه مذکور به خیابان های تعداد زیادی از شهرهای این کشور آمده و با آن به مخالفت پرداخته بودند.

مردم فرانسه شنبه هفته جاری با تجمع در شهر پاریس پایتخت این کشور، به سردادن شعارهائی در مخالفت با قانون جدید امنیتی کشورشان پرداختند.

تصاویر ارسالی از سوی خبرگزاری اسپوتنیک نشان داد که پلیس فرانسه به تظاهرات کنندگان در پاریس یورش برده و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان یکصدا شعارهائی را علیه قانون جنجالی امنیت جامع سر می دادند که پیشتر در مجلس این کشور به تصویب رسیده بود.

لازم به ذکر است، آدینه هفته گذشته هم در شهرهای دیگر فرانسه از جمله نانت، تولوز و پاریس اعتراض به قانون امنیتی جدید توسط مردم به انجام رسیده بود.

این قانون که در انتظار تصویب نهائی از سوی سنای فرانسه بود، انتشار تصاویر نیروهای پلیس را جُرم دانسته و برای آن جریمه نقدی و مجازات زندان در نظر گرفته بود.

معترضان فرانسوی نگران بودند که تصویب نهائی آن مانع از آزادی مطبوعات شده و اجازه دهد وحشیگری پلیس این کشور فاش و یا مجازات نشود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1321

به "دولت فرانسه لایحه جنجالی منع فیلمبرداری از پلیس را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت فرانسه لایحه جنجالی منع فیلمبرداری از پلیس را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید