رشد سریع صنعت گردشگری در دبی
به گزارش تنها پیامک، صنعت سفر و گردشگری در دبی در 13 ماه اخیر با بالاترین نرخ سرعت پیشرفته است. در ادامه در خصوص جزئیات این خبر با ما بخوانید.
از اوایل سال 2015، خروجی و سفارشات تازه صنعت گردشگری در شهر دبی واقع در کشور امارات متحده عربی در بالاترین نرخ سرعت خود بوده است. در همین حال احساسات تجاری مثبت در این منطقه از ماه آوریل 2012 در بالاترین میزان خود قرار گرفته است.
عمده فروشی و خرده فروشی منجر به صعود با شاخص 58.3 درصد شده اند. سفر و گردشگری شاخص 57.3 درصد را برای دبی به ارمغان آورده اند. ساخت و ساز تنها بخشی بود که نسبت به ماه آوریل (54.9 درصد رشد)، کمی کاهش در شاخص رشد داشت و به 54.6 درصد رسید.
شاخص ردیاب فصلی به 57.6 درصد رسید (در ماه آوریل این شاخص 53.9 بود) و از ماه آوریل 2017، این رکورد، قوی ترین رکورد ثبت شده است. شاخص زیر 50 درصد نشانگر این است که بخش خصوصی غیر نفتی اقتصاد به طور کلی در حال کاهش و شاخص بالای 50 درصد به معنی توسعه است.
خدیجه حق (Khatija Haque)، رییس مرکز پژوهشی منا (MENA) در امارات ان بی دی (Emirates NBD)، در خصوص این نتایج نظر داد و گفت که این رشد سریع در شاخص ردیاب اقتصاد دبی دیدگاه آن ها را در خصوص اینکه دبی نسبت به سال 2107، رشد سریع تری را تجربه نموده است، تایید می نماید؛ اما خواندن عنوان این پژوهش، فشار وارد بر حاشیه های سود را پنهان می نماید که در داده های نظرسنجی نیز این حقیقت مشهود است.
شرکت ها بخصوص در بخش عمده و خرده فروشی، در ماه گذشته قیمت ها را به شدت کاهش داده اند تا فراوری و سفارشات تازه خود را افزایش دهند.
خروجی در ماه می به نسبت 40 ماه گذشته در بالاترین سرعت خود قرار داشته است. فعالیت های تجاری ماهیانه نیز مداوما از ماه مارس 2016، در حال افزایش بوده است. شواهد بسیاری حاکی از رشدی گسترده در رزرو سفارشات تازه هستند.
شرکت ها تنها در زمان کوتاهی در ماه می، کارمندان بیشتری را استخدام نموده اند، با اینحال، واکنش های بسیاری نشان از این دارند که نرخ استخدام به دلیل کوشش در جهت کاهش هزینه ها، محدود شده است.
احساسات و تمایلات مثبت نیز به رکوردی بینظیر در این ماه در دبی رسیده است. از زمانی که دبی به عنوان میزبان اکسپو 2020 (نمایشگاه های بین المللی) انتخاب شده است، پیش بینی های تقاضای قوی، اعتماد به کسب و کار را تقویت نموده اند. میانه هزینه ها همچنان در دبی افزایش می یابد، هر چند نرخ تورم قیمت ورودی از ماه آوریل کاهش یافته و به طور کلی در حد میانه بوده است.
افزایش فعالیت های تبلیغاتی در کنار تورم آرام هزینه های ورودی، شرکت ها را به سمت کاهش هزینه های خروجیشان، راهنمایی می نمایند. به طور قابل توجهی گزارش هایی از رقابت بیشتر در بخش ساخت و ساز به شرکت ها یاری نموده است تا قیمت های فروش را با سرعت مطلوبی کاهش دهند.
منبع: کجارو / travelandtourworld.com