سیمای بصری مجموعه امیرچقماق یزد سامان دهی می گردد

به گزارش تنها پیامک، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، محمد رضا فلاحتی روز پنجشنبه 30 مردادماه با اعلام این خبر اضافه کرد: در نشستی با حضور فرماندار، رئیس شورای اسلامی، مدیر شهرداری منطقه بافت تاریخی، مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد، متولی موقوفه مجموعه امیرچقماق که در محل سالن ولایت فرمانداری تشکیل شد، بر سامان دهی نمای اطراف و سیمای بصری و منظری مجموعه تاریخی امیرچقماق تأکید شد.

سیمای بصری مجموعه امیرچقماق یزد سامان دهی می گردد

او اضافه نمود: بازسازی بقعه ستی فاطمه، آزادسازی و جمع آوری ساختمانی واقع در حریم درجه یک منظری و سیمای بصری گنبد بقعه، بازسازی گنبد و ساخت بادگیر مسجد امیرچقماق، ساماندهی نمای تعدادی از مغازه های موجود در اطراف این اثر تاریخی، از اقداماتی بوده که در امسال در این مجموعه اجرا شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان یزد اظهار کرد: از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه، جمع آوری سقف شیروانی یکی از مغازه های جنب آب انبار امیرچقماق، توسط مالک و بازسازی آن با تکنیک سنتی و مصالح بومی بود.

تمامی اعضای حاضر در جلسه ضمن موافقت با این طرح در مورد اجرای آن، قول مساعدت و همکاری دادند.

میدان و مجموعه تاریخی امیر چخماق شهر یزد، شاخص ترین مجموعه بنای تاریخی این شهر و استان به شمار می رود که از نظر قدمت بناها و معماری، از ارزش بالایی برخوردار است. این مجموعه که در قرن هشتم هجری قمری بنا نهاده شده، تقریباً در وسط بافت قدیمی شهر واقع شده است و یکی از نقاط مهم گردشگری یزد محسوب می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1191

به "سیمای بصری مجموعه امیرچقماق یزد سامان دهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیمای بصری مجموعه امیرچقماق یزد سامان دهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید