شاخص های بورس با بیش از 4 درصد رشد سبزپوش شدند

به گزارش تنها پیامک، در هفته ای که گذشت شاخص کل بورس از یک میلیون و 367 هزار واحد به یک میلیون و 432 هزار واحد رسید و رشد 4.28 درصدی را تجربه کرد.

شاخص های بورس با بیش از 4 درصد رشد سبزپوش شدند

آقای آراد پورکار گفت: طی این هفته شاخص هم وزن با رشد 4.81 درصد به مقدار 18 هزار و 700 واحد بر روی پله 365 هزار و 268 واحد نهاده شد. شاخص فرابورس نیز با رشد 4.28 درصدی به عد 19 هزار و 316 واحد رسید.

او می گوید: اخباری که در هفته گذشته بازار را تحت تاثیر قرار داد، خبر حذف ارز ترجیحی از دارو بود که با وجود عدم حذف ارز ترجیحی، اما صنعت دارو رشد خوبی را تجربه کردند.

بعلاوه خبر سرمایه گذاری در طرح توسعه پالایشگاه غیر بورسی، افزایش حجم صادرات نفتی، اجبار به توزیع سهام زیرمجموعه ایران خودرو پس از افزایش 40 درصدی، خبر اعطای تسهیلات به فعالان حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و استارت آپ ها که باعث افزایش اشتغال و سود آوری خواهد بود، تاثیر به سزایی بر فرایند بازار سرمایه داشت.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، در طول هفته گذشته به غیر از روز سه شنبه که 284 میلیارد تومان خروج پول داشتیم به ترتیب روز شنبه 187 میلیارد تومان، روز یکشنبه 2 میلیارد تومان، روز دوشنبه 438 میلیارد تومان و روز چهارشنبه 69 میلیارد تومان ورود پول به بازار سرمایه صورت گرفت.

بعلاوه امروز شاهد خروج 108 میلیارد تومان نقدینگی از صندوق های عایدی ثابت بودیم؛ که در کل طی این هفته حدود 486 میلیارد تومان، خروج پول از این صندوق ها صورت گرفت.

آقای محمد خبری زاد گفت: در طول هفته گذشته گزارشات ماهانه بیشتر نماد ها منتشر شد؛ که گزارشات خوب و رو به رشدی بودند. بعلاوه اخبار مربوط به تحولات بین المللی، اخبار مربوط به واگذاری سهام شرکت های تابع خودروساز و تثبیت قیمت های جهانی نفت در محدوده 110 دلاری و ثبات نرخ کامودیتی ها تاثیر به سزایی بر روی فرایند بازار سرمایه داشت.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، بیشترین ورود پول حقیقی در هفته گذشته به نماد های بانک ملت به مقدار 91 میلیارد تومان، خگستر 74 میلیارد تومان، کرماشا 67 میلیارد تومان و نوری 64 میلیارد تومان متعلق بود. بیشترین ورود پول حقوقی نیز به صندوق پالایش یکم به مقدار 122 میلیارد تومان، خودرو 46 میلیارد تومان، خبهمن 32 میلیارد تومان و کسرا 31 میلیارد تومان تعلق داشت.

بعلاوه در هفته گذشته، بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع شیمیایی به مقدار 280 میلیارد تومان، گروه بانک به مقدار 158 میلیارد تومان و دارو 58 میلیارد تومان متعلق بود. بیشترین ورود پول حقوقی نیز به صنایع etf سهامی (صندوق دارایکم و پالایش یکم) به مقدار 125 میلیارد تومان، صنعت استخراج کانه های فلزی به مقدار 59 میلیارد تومان و صنعت فلزات اساسی 40 میلیارد تومان تعلق داشت.

بیشتر بخوانید

  • ورود شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه با حمایت سازمان بورس

او می گوید: بیشترین بازدهی نیز مربوط به محصولات چرمی، کامپیوتری و دارویی به مقدار 8 درصد تعلق داشت و کمترین بازدهی نیز به صنایع فعالیت های مهندسی، وسایل ارتباطی و استخراج سایر معادن متعلق بود که زیان ده بودند.

گزارش از مریم فدایی

خبرنگاران مالی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2913

به "شاخص های بورس با بیش از 4 درصد رشد سبزپوش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص های بورس با بیش از 4 درصد رشد سبزپوش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید